14.04.2021 - Środa
Dzień dobry,
Zapraszam na kolejny dzień zabaw z naszym muzycznym tematem.
Zaczynamy od ćwiczenia w pisaniu litery f, F po śladzie. Dziecko ćwiczy pisanie litery w liniaturze bez wzoru.
„Dźwięki natury” – ćwiczenia artykulacyjne.
Dziecko naśladuje odgłosy:
- wiatru: szyszyszy
- deszczu: kap, kap, kap
- pszczół: bzz, bzz, bzz
- żab: kum, kum, rech, rech.
„Zabawy na łące” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 12.04.2021r.).
„Liczę sprawnie” - rozwiązywanie zadań z treścią. Celem zabaw jest doskonalenie techniki rachunkowej, rozwijanie logicznego myślenia oraz wdrażanie dzieci do układania i rozwiązywania zadań z treścią.
Przebieg:
„Ile osób jest w przedszkolu?” – ćwiczenia w przeliczaniu.
Dziecko liczy ile dziewczynek jest na ilustracji, a następnie liczy ilu jest chłopców. Ustala kogo jest więcej i o ile. Dziecko oblicza ile jest wszystkich dzieci.
„Motyle” – rozwiązywanie zadań.
Na dywaniku (podkładce) dziecko ma zestaw guzików (małych kółek wyciętych z papieru), które wykorzysta do przeliczania.
- Na łące latały 4 żółte motyle. Przyleciało do nich 6 motyli białych i 2 motyle niebieskie. Ile motyli jest razem?
- Na łące latało 15 motyli. 7 z nich odleciało na sąsiednią łąkę. Ile motyli zostało?
Układanie zadań w parach.
Dziecko na przemian z rodzicem (rodzeństwem) układa zadanie, a druga osoba je rozwiązuje.
"Zadania" - karta pracy.
Dziecko samodzielnie lub z pomocą rodzica czyta treść zadań i wykonuje do nich odpowiednią ilustrację.
„Pszczoły do ula” – zabawa orientacyjno - porządkowa dla całej rodziny.
Uczestnicy zabawy poruszają się naśladując lot pszczół. Sygnał gwizdka (lub inny umówiony sygnał) oznacza, że pszczoły wchodzą do ula – obręczy (pętli ze sznurka) rozłożonych na podłodze. Rodzic informuje ile osób może być w jednym ulu.
"Muzyka wokół nas" - zestaw ćwiczeń gimnastycznych kształtujących rytmikę i harmonię ruchu oraz rozwijających ogólną sprawność fizyczną.
Przebieg:
Część wstępna:
"Wesołe instrumenty" - zabawa orientacyjno – porządkowa.
Rodzic ma 3 instrumenty np. bębenek, trójkąt, tamburyno. Można również wykorzystać nagrania dźwięków tych instrumentów.
Uderzając miarowo w:
- bębenek – dziecko będzie maszerować jak żołnierze,
- tamburyn – dziecko będzie naśladować przemieszczającego się zawodnika sumo,
- trójkąt – dziecko będzie naśladować tańczącą baletnicę.
Część główna:
Rodzic włącza muzykę. Najpierw wykonuje ćwiczenia w wolnym tempie, później te same ćwiczenia w szybszym tempie, dziecko naśladuje rodzica:
- unosimy przodem w górę obie ręce i opuszczamy w dół,
- unosimy przodem w górę na zmianę raz prawą rękę, raz lewą.
- unosimy obie ręce w górę i podskakujemy jak piłeczka,
- unosimy na zmianę raz jedną nogę w górę, raz drugą,
- unosimy lewą nogę w górę i próbujemy wykonać kilka podskoków na prawej nodze, zmiana nogi ćwiczącej,
- wykonujemy przysiady,
- wykonujemy krążenie w tył raz prawej ręki, raz lewej,
- unosimy ręce w górę i podskakując jak piłeczka staramy obrócić się o 360 stopni w prawą stronę, potem w lewą stronę,
- biegniemy w miejscu unosząc wysoko kolana,
- bieg w miejscu z uderzaniem piętami o pośladki,
- w rozkroku obunóż z ramionami w górze wykonujemy skłony tułowia w prawą i w lewą stronę.
Część końcowa: Ćwiczenie oddechowe:
Dziecko otrzymuje od rodzica pasek krepy, w siadzie skrzyżnym trzyma pasek krepy na wysokości twarzy i dmucha tak, żeby krepa załopotała. Powtarza 6 razy.
„Szukaj pary” – zabawa orientacyjno - porządkowa.
Dziecko porusza się swobodnie, na hasło „szukaj pary” – dziecko i rodzic/rodzeństwo dobierają się w parę według instrukcji, np. stajemy naprzeciw siebie, stajemy jeden za drugi, stoimy obok siebie i trzymamy się za ręce.
"Instrumenty" - karta pracy.
Dziecko nazywa instrumenty muzyczne, a następnie łączy je z ich cieniami.
„Wesoły rysunek” – zabawa relaksacyjna.
Dziecko i rodzic (rodzeństwo) siadają jedno za drugim. Dziecko rysuje palcem na plecach rodzica zgodnie z jego instrukcją, np. słońce, uśmiechniętą buzię, kwiaty. Po każdym rysunku następuje zmiana.
Zabawy według zainteresowań dziecka – wdrażanie do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce w pokoju.
Karty pracy:
Chmurki
Czytanie
Policz motyle
Piosenki:
Piosenka o instrumentach
Trzech muzyków z kontrabasem
Jestem muzykantem
Życzę miłego dnia
Iwona Jedlińska
Język angielski
Dzisiaj nadal bawimy się z kaczuszkami i słuchamy piosenki pt. „Five little ducks”.
Zobaczmy teraz jak bawią się przy tej piosence Caitie i Tobee.
Chętne przedszkolaki, które już potrafią przeliczyć kaczuszki rosnąco i malejąco oraz zapamiętały nowe słówka z piosenki, zapraszam do zabawy plastycznej. Zadanie polega na wykonaniu kukiełek na patyczkach do ilustrowania słów piosenki (z wykorzystaniem szablonów kaczki i kaczuszek oraz np. wykałaczek).
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika.
Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak