Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

14.04.2021 - Środa

Dzień dobry,
Zapraszam na kolejny dzień zabaw z naszym muzycznym tematem.

Zaczynamy od ćwiczenia w pisaniu litery f, F po śladzie. Dziecko ćwiczy pisanie litery w liniaturze bez wzoru.

„Dźwięki natury” – ćwiczenia artykulacyjne.
Dziecko naśladuje odgłosy:
- wiatru: szyszyszy
- deszczu: kap, kap, kap
- pszczół: bzz, bzz, bzz
- żab: kum, kum, rech, rech.

„Zabawy na łące” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 12.04.2021r.).

„Liczę sprawnie” - rozwiązywanie zadań z treścią. Celem zabaw jest doskonalenie techniki rachunkowej, rozwijanie logicznego myślenia oraz wdrażanie dzieci do układania i rozwiązywania zadań z treścią.
Przebieg:
„Ile osób jest w przedszkolu?”
– ćwiczenia w przeliczaniu.
Dziecko liczy ile dziewczynek jest na ilustracji, a następnie liczy ilu jest chłopców. Ustala kogo jest więcej i o ile. Dziecko oblicza ile jest wszystkich dzieci.
„Motyle” – rozwiązywanie zadań.
Na dywaniku (podkładce) dziecko ma zestaw guzików (małych kółek wyciętych z papieru), które wykorzysta do przeliczania.
- Na łące latały 4 żółte motyle. Przyleciało do nich 6 motyli białych i 2 motyle niebieskie. Ile motyli jest razem?
- Na łące latało 15 motyli. 7 z nich odleciało na sąsiednią łąkę. Ile motyli zostało?
Układanie zadań w parach.
Dziecko na przemian z rodzicem (rodzeństwem) układa zadanie, a druga osoba je rozwiązuje.
"Zadania" - karta pracy.
Dziecko samodzielnie lub z pomocą rodzica czyta treść zadań i wykonuje do nich odpowiednią ilustrację.

„Pszczoły do ula” – zabawa orientacyjno - porządkowa dla całej rodziny.
Uczestnicy zabawy poruszają się naśladując lot pszczół. Sygnał gwizdka (lub inny umówiony sygnał) oznacza, że pszczoły wchodzą do ula – obręczy (pętli ze sznurka) rozłożonych na podłodze. Rodzic informuje ile osób może być w jednym ulu.

"Muzyka wokół nas" - zestaw ćwiczeń gimnastycznych kształtujących rytmikę i harmonię ruchu oraz rozwijających ogólną sprawność fizyczną.
Przebieg:
Część wstępna:
"Wesołe instrumenty" -
zabawa orientacyjno – porządkowa.
Rodzic ma 3 instrumenty np. bębenek, trójkąt, tamburyno. Można również wykorzystać nagrania dźwięków tych instrumentów.
Uderzając miarowo w:
- bębenek – dziecko będzie maszerować jak żołnierze,
- tamburyn – dziecko będzie naśladować przemieszczającego się zawodnika sumo,
- trójkąt – dziecko będzie naśladować tańczącą baletnicę.
Część główna:
Rodzic włącza muzykę. Najpierw wykonuje ćwiczenia w wolnym tempie, później te same ćwiczenia w szybszym tempie, dziecko naśladuje rodzica:
- unosimy przodem w górę obie ręce i opuszczamy w dół,
- unosimy przodem w górę na zmianę raz prawą rękę, raz lewą.
- unosimy obie ręce w górę i podskakujemy jak piłeczka,
- unosimy na zmianę raz jedną nogę w górę, raz drugą,
- unosimy lewą nogę w górę i próbujemy wykonać kilka podskoków na prawej nodze, zmiana nogi ćwiczącej,
- wykonujemy przysiady,
- wykonujemy krążenie w tył raz prawej ręki, raz lewej,
- unosimy ręce w górę i podskakując jak piłeczka staramy obrócić się o 360 stopni w prawą stronę, potem w lewą stronę,
- biegniemy w miejscu unosząc wysoko kolana,
- bieg w miejscu z uderzaniem piętami o pośladki,
- w rozkroku obunóż z ramionami w górze wykonujemy skłony tułowia w prawą i w lewą stronę.
Część końcowa: Ćwiczenie oddechowe:
Dziecko otrzymuje od rodzica pasek krepy, w siadzie skrzyżnym trzyma pasek krepy na wysokości twarzy i dmucha tak, żeby krepa załopotała. Powtarza 6 razy.

„Szukaj pary” – zabawa orientacyjno - porządkowa.
Dziecko porusza się swobodnie, na hasło „szukaj pary” – dziecko i rodzic/rodzeństwo dobierają się w parę według instrukcji, np. stajemy naprzeciw siebie, stajemy jeden za drugi, stoimy obok siebie i trzymamy się za ręce.

"Instrumenty" - karta pracy.
Dziecko nazywa instrumenty muzyczne, a następnie łączy je z ich cieniami.

„Wesoły rysunek” – zabawa relaksacyjna.
Dziecko i rodzic (rodzeństwo) siadają jedno za drugim. Dziecko rysuje palcem na plecach rodzica zgodnie z jego instrukcją, np. słońce, uśmiechniętą buzię, kwiaty. Po każdym rysunku następuje zmiana.

Zabawy według zainteresowań dziecka – wdrażanie do odkładania zabawek na wyznaczone miejsce w pokoju.

Karty pracy:
Chmurki
Czytanie
Policz motyle

Piosenki:
Piosenka o instrumentach
Trzech muzyków z kontrabasem
Jestem muzykantem

Życzę miłego dnia 
Iwona Jedlińska

 

Język angielski

Dzisiaj nadal bawimy się z kaczuszkami i słuchamy piosenki pt. „Five little ducks”.

Zobaczmy teraz jak bawią się przy tej piosence Caitie i Tobee.

Chętne przedszkolaki, które już potrafią przeliczyć kaczuszki rosnąco i malejąco oraz zapamiętały nowe słówka z piosenki, zapraszam do zabawy plastycznej. Zadanie polega na wykonaniu kukiełek na patyczkach do ilustrowania słów piosenki (z wykorzystaniem szablonów kaczki i kaczuszek oraz np. wykałaczek).

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika.

Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak