Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

13.05.2020 - Środa

Drodzy Rodzice,

Celem dzisiejszych zabaw jest wzbogacanie doświadczeń plastycznych; zachęcanie do stosowania nietypowych przyborów; rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych.

Powitanie –rodzic wypowiada powitanie, a następnie dziecko je powtarza: Miły dzień mamy, jak motylki się witamy (naśladowanie machania skrzydłami).

Lubię się bawić – dowolna zabawa dostępnymi w domu klockami - zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy.

Wróżka z łąki – poranna, naśladowcza zabawa poranna (zabawa opisana w dniu 11.05.2020r.).

O łące – układanie zdań – rozwijanie mowy wiązanej. Rodzic przygotowuje zestaw maskotek lub obrazków związanych tematycznie z łąką i rozpoczyna opowiadanie:
Przyszła wiosna na łąkę i wypuściła /rodzic pokazuje obrazek lub maskotkę, a dziecko nazywa/ - żabę.
Żabka schowała się w zielonej trawie, gdzie spotkała /rodzic pokazuje obrazek lub maskotkę, a dziecko nazywa/ - gąsienicę.
W podobny sposób układamy zdania o innych zwierzętach łąki.

Motyl – ćwiczenia grafomotoryczne. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 16 cz. 4. Ozdobionego motyla dziecko wycina do wykorzystania w pracy plastycznej.

Majowa łąka – wykonanie pracy plastycznej z elementem arteterapii i nietypowym narzędziem. Szczoteczką do zębów (lub patykiem o nierównym zakończeniu) dziecko maluje trawę, palcami – kolorowe kwiaty oraz nakleja motyla przygotowanego podczas ćwiczeń grafomotorycznych.
Podczas malowania nietypowymi narzędziami można wykorzystać też pora, natkę pietruszki (malować listki i odbijać je na kartce), stemple z ziemniaka, plastikowy widelec lub łyżeczka.

Dotyk motyla – zabawa sensoryczna przy muzyce „Wiosna” A. Vivaldi. 
https://www.youtube.com/watch?v=gj-cRaeNbl8
Dziecko stoi/siedzi/leży (zgodnie z poleceniem rodzica lub z własnego wyboru), a rodzic „masuje” szyfonową chustą/apaszką. Przy powtórzeniu zabawy dziecko zamienia się rolami z rodzicem.

Gąsienice i motyle - zabawa bieżna. Dziecko swobodnie biega naśladując fruwanie motyli, a na hasło: gąsienice zatrzymuje się. W zabawie może uczestniczyć cała rodzina, wtedy na hasło: gąsienica wszyscy uczestnicy zabawy ustawiają się jedno za drugim, z rękoma na ramionach (jak w pociąg). Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

Taniec kwiatów – improwizacje ruchowo taneczne przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”.

Kto mieszka na łące? – tworzenie książeczki - dziecko rysuje mieszkańców łąki (uwzględniając faunę i florę) oraz wypowiada się na temat rysunków. Każdy rysunek rodzic podpisuje jednym lub dwoma wyrazami (do całościowego odczytania np. „motyl”, „to biedronka”). Rodzic wszystkie prace dziecka składa w książeczkę. Dziecko wymyśla tytuł. Rodzic zapoznaje dziecko z budową książeczki, na okładce umieszcza tytuł i autora.
Ciekawe jesteśmy jakie książeczki powstaną.
https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI
https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8

Biedronki i motyle – lepienie z plasteliny lub innej masy plastycznej – rozwijanie sprawności palców i nadgarstków.

Iwona Jedlińska, Małgorzata Grabarczyk

 

Język angielski

snack time story.pptx

Anna Kwiatkowska