13.05.2020 - Środa
Drodzy Rodzice,
Celem dzisiejszych zabaw jest wzbogacanie doświadczeń plastycznych; zachęcanie do stosowania nietypowych przyborów; rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnych.
Powitanie –rodzic wypowiada powitanie, a następnie dziecko je powtarza: Miły dzień mamy, jak motylki się witamy (naśladowanie machania skrzydłami).
Lubię się bawić – dowolna zabawa dostępnymi w domu klockami - zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy.
Wróżka z łąki – poranna, naśladowcza zabawa poranna (zabawa opisana w dniu 11.05.2020r.).
O łące – układanie zdań – rozwijanie mowy wiązanej. Rodzic przygotowuje zestaw maskotek lub obrazków związanych tematycznie z łąką i rozpoczyna opowiadanie:
Przyszła wiosna na łąkę i wypuściła /rodzic pokazuje obrazek lub maskotkę, a dziecko nazywa/ - żabę.
Żabka schowała się w zielonej trawie, gdzie spotkała /rodzic pokazuje obrazek lub maskotkę, a dziecko nazywa/ - gąsienicę.
W podobny sposób układamy zdania o innych zwierzętach łąki.
Motyl – ćwiczenia grafomotoryczne. Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 16 cz. 4. Ozdobionego motyla dziecko wycina do wykorzystania w pracy plastycznej.
Majowa łąka – wykonanie pracy plastycznej z elementem arteterapii i nietypowym narzędziem. Szczoteczką do zębów (lub patykiem o nierównym zakończeniu) dziecko maluje trawę, palcami – kolorowe kwiaty oraz nakleja motyla przygotowanego podczas ćwiczeń grafomotorycznych.
Podczas malowania nietypowymi narzędziami można wykorzystać też pora, natkę pietruszki (malować listki i odbijać je na kartce), stemple z ziemniaka, plastikowy widelec lub łyżeczka.
Dotyk motyla – zabawa sensoryczna przy muzyce „Wiosna” A. Vivaldi.
https://www.youtube.com/watch?v=gj-cRaeNbl8
Dziecko stoi/siedzi/leży (zgodnie z poleceniem rodzica lub z własnego wyboru), a rodzic „masuje” szyfonową chustą/apaszką. Przy powtórzeniu zabawy dziecko zamienia się rolami z rodzicem.
Gąsienice i motyle - zabawa bieżna. Dziecko swobodnie biega naśladując fruwanie motyli, a na hasło: gąsienice zatrzymuje się. W zabawie może uczestniczyć cała rodzina, wtedy na hasło: gąsienica wszyscy uczestnicy zabawy ustawiają się jedno za drugim, z rękoma na ramionach (jak w pociąg). Zabawę powtarzamy 2-3 razy.
Taniec kwiatów – improwizacje ruchowo taneczne przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”.
Kto mieszka na łące? – tworzenie książeczki - dziecko rysuje mieszkańców łąki (uwzględniając faunę i florę) oraz wypowiada się na temat rysunków. Każdy rysunek rodzic podpisuje jednym lub dwoma wyrazami (do całościowego odczytania np. „motyl”, „to biedronka”). Rodzic wszystkie prace dziecka składa w książeczkę. Dziecko wymyśla tytuł. Rodzic zapoznaje dziecko z budową książeczki, na okładce umieszcza tytuł i autora.
Ciekawe jesteśmy jakie książeczki powstaną.
https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI
https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8
Biedronki i motyle – lepienie z plasteliny lub innej masy plastycznej – rozwijanie sprawności palców i nadgarstków.
Iwona Jedlińska, Małgorzata Grabarczyk
Język angielski
Anna Kwiatkowska