Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

13.05.2020 - Środa

Drodzy Rodzice!

Pierwszym zadaniem na dzisiaj jest sprawdzenie, czy na naszej planecie Ziemi mamy więcej lądów czy wody. Potrzebny będzie do tego globus lub ewentualnie mapa świata. Zapoznajmy dziecko z nazwą: globus, który przedstawia naszą planetę w pomniejszeniu. Poprośmy, aby dziecko manipulując globusem i oglądając go, oceniło jakiego koloru jest na nim najwięcej. Wyjaśnijmy, że kolor niebieski oznacza wodę( morza i oceany), wskażmy na globusie nasz kraj.

Żabka, rybka, pszczółka- poranna zabawa ruchowa. Dziecko naśladuje sposób poruszania się zwierząt z piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=QBvI7ruq6A8

Przedszkolaki uczą się pomagać Ziemi. O tym czego jej potrzeba mówią słowa piosenki zespołu Śpiewające Brzdące pt. Nasz planeta. Po wysłuchaniu piosenki warto wyjaśnić z dzieckiem następujące kwestie: Dlaczego Ziemi potrzebna jest pomoc?; Co należy robić żeby ratować Ziemię?; Co to jest atmosfera?; Dlaczego należy sadzić drzewa?

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Wyścigi mrówek- zabawa ruchowa. Wyznaczamy określony dystans np. od ściany do ściany. Dziecko pokonuje go poruszając się stopa za stopą- pięta dotyka palców. Rodzic mierzy czas. Dystans pokonujemy kilka razy.

Dziś dzieci dowiedziały się, że na naszej planecie jest więcej wód niż lądów. Bez wody nie ma życia. Jest ona potrzebna ludziom, zwierzętom i roślinom i należy ją oszczędzać i o nią dbać, aby nam jej nigdy nie zabrakło. Porozmawiajcie Państwo z dzieckiem o tym, co należy robić żeby chronić wodę, zwracając uwagę na negatywne zachowania człowieka. Proponują również wykonanie karty pracy
z pakietu trzylatka „Zabawy z porami roku” część 3, strona 13. Co rozwesela, a co zasmuca kroplę wody?

https://podrecznikarnia.pl/images/3-latki/pliki/3-latek_cz3_wiosna_06_www.pdf

Smutne i wesołe kropelki są również bohaterkami filmu edukacyjnego pt. Niezwykła podróż kropelki. Oglądając film dzieci zapoznają się z procesem  oczyszczania wody.

https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ

Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak