Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

13.04.2021 - Wtorek

"Pary wyrazów".
Dziecko czyta pary wyrazów i określa czym się różnią.

„Muzyka poważna” – słuchanie muzyki poważnej.
Dziecko słucha utworów muzyki poważnej.

„Zabawy na łące” – zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 12.04.2021r.).

„Instrumenty muzyczne” – słuchanie opowiadania. Poprzez ten rodzaj aktywności wdrażamy dziecko do uważnego słuchania oraz rozbudzamy w nim zainteresowania muzyczne i wzbogacamy wiedze dziecka na temat instrumentów muzycznych.
Przebieg:
„Instrumenty muzyczne”
– słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.
„Jaki to instrument” – zagadki rysunkowe.
Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające instrumenty muzyczne, nazywa je, dzieli ich nazwy na sylaby i głoski. Pod ilustracjami umieszcza kartoniki z nazwami instrumentów. Do zabawy można wykorzystać ilustracje zapieszczone wczoraj w zabawie "Jakiego instrumentu brakuje?".
„Instrumenty” – zabawa ruchowo – muzyczna.
Rodzic gra na różnych instrumentach: na grzechotce, bębenku, tamburynie. Podczas gry na tamburynie dziecko podskakuje. Gdy usłyszy bębenek – tupie nogami o podłogę. Przy dźwięku grzechotki obraca się wokół własnej osi.
„Kto wydaje taki głos?” – zagadki.
Dziecko opisuje różne przedmioty wydające głosy np. wydaję głos, gdy ktoś przekręca mną, aby otworzyć drzwi (klucz), jestem okrągła, stukam o podłogę, gdy ktoś uderza we mnie (piłka), mam klawisze białe i czarne, aby mnie usłyszeć trzeba na nie nacisnąć (fortepian).
„Wesołe dźwięki” – zabawa ortofoniczna wprowadzająca dobry nastrój (zabawa dla całej rodziny).
Członkowie rodziny siedzą w kole. Każdy po kolei wydaje wesołe dźwięki (cha – cha, chi – chi, chu – chu, plum – plum, che, che), cicho, głośno szybko, wolno. Pozostali uczestnic zabawy powtarzają zaprezentowane dźwięki.

„Wszystko gra” – improwizacje rytmiczno – melodyczne wyrabiające u dziecka poczucie rytmu, umuzykalniające dziecko oraz rozwijające aktywność muzyczno – ruchową.
Przebieg:
"Co to za instrument?"
– zagadki muzyczne.
Dziecko słucha nagrań różnych instrumentów, nazywa je, wskazuje odpowiednie instrumenty na ilustracjach.
"Kapslowe rytmy".
Dziecko i rodzic (rodzeństwo) otrzymują po dwa kapsle. Uderzają nimi o siebie wystukując wymyślone przez siebie rytmy. Dziecko proponuje rytm, rodzic powtarza go, następnie rodzic proponuje rytm, a dziecko go powtarza. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
"Muzyczne spinacze".
Dziecko tworzy dźwięki poruszając metalowym kubkiem, w którym znajdują się spinacze.
"Muzykalne klucze".
Dziecko tworzy muzykę z wykorzystaniem pęków kluczy.
"Grochem o ścianę".
Do plastikowej miski dziecko wsypuje wysuszony groch. Porusza miską w prawo, w lewo. Turlający się groch wydaje dźwięki.
„Muzyka” – wspólny śpiew rymowanki na melodię „Panie Janie”.
Dziś orkiestra, dziś orkiestra.
Koncert gra, koncert gra.
Dyryguje Karol, dyryguje Karol.
Batutą, batutą .

Na bębenku, na bębenku.
Tomek gra, Tomek gra.
A na wiolonczeli, a na wiolonczeli.
Patrycja, Patrycja.

Staś ma trąbkę, Staś ma trąbkę.
Ola flet, Ola flet.
Iga gra na dzwonkach, Iga gra na dzwonkach.
I ja też, i ja też.

Dziś na skrzypcach, dziś na skrzypcach.
Marcin gra, Marcin gra.
Na akordeonie, na akordeonie.
Agnieszka, Agnieszka.

Na trójkącie, na trójkącie.
Gra dziś Krzyś, gra dziś Krzyś.
A na tamburynie, a na tamburynie.
Mateusz, Mateusz.

Ta orkiestra, ta orkiestra.
Pięknie gra, pięknie gra.
Będziemy bić brawa, będziemy bić brawa.
Cały czas, cały czas.

„Szukaj pary” – zabawa orientacyjno - porządkowa.
Dziecko porusza się swobodnie, na hasło „szukaj pary” – dziecko i rodzic/rodzeństwo dobierają się w parę według instrukcji, np. stajemy naprzeciw siebie, stajemy jeden za drugi, stoimy obok siebie i trzymamy się za ręce.

"Głoska f"- karta pracy.
Dziecko rysuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na głoskę f. Kończy rysować szlaczki.

„Orkiestra” – zabawa logorytmiczna.
Na bębenku chętnie gramy          – marsz po obwodzie koła
Już pałeczką rytm stukamy         – zatrzymanie się, wyklaskiwanie rytmu podanego przez rodzica
Mocno w talerz uderzymy             – klaśnięcie w dłonie
I podskoki dwa zrobimy                 – dwa podskoki w miejscu

Karty pracy:
- Krzyżówka
- Znajdź różnice
- F jak farby

Życzę spokojnego dnia
Iwona Jedlińska