13.04.2021 r. - Wtorek
1. Poranne zabawy ruchowe - korzystamy z propozycji z dnia 12.04.2021r.
2. Wyczaruj motyla - zabawa plastyczna. Drukujemy kontury motyla na kolorowej kartce, którą składamy na pół. Dzieciom 3 - letnim pomagają rodzice, a 4 - latki wycinają same. Następnie dzieci ozdabiają motyla wg własnego pomysłu.
3. Przemiana Gąsienicy Oli - zabawa dydaktyczna.
Zapraszamy dziecko, wraz ze swoim motylkiem, do wysłuchania opowiadania K. Wójcik-Bożętki. Rodzic czyta i przykleja na plakacie (plakat do druku i sklejenia) sylwety postaci zgodnie z treścią utworu. Następnie zadaje pytania:
Jakie postacie wystąpiły w opowiadaniu?
Dlaczego gąsienica nie chciała rozmawiać z motylem Eustachym?
Czym martwił się Eustachy?
Dlaczego ogrodnik zdenerwował się na ślimaka?
Kto mieszkał pod ziemią?
Dlaczego kret tak szybko znikał pod ziemią?
Czym martwili się bohaterowie?
Gdzie zniknęła Ola?
Co się stało z gąsienicą Olą?
Gdyby jednak zdarzyło się tak, że ktoś jeszcze nie wie co się stało z gąsienicą może obejrzeć krótki filmik.
4. Cykl życia motyla - układanie obrazków we właściwej kolejności.
5. Policz ile jest... - zabawa matematyczna. Do zabawy wykorzystamy obrazki różnych stworzeń z poprzedniej zabawy. Prosimy dziecko, aby znalazło i policzyło wszystkie stworzenia, które:
- są zielone.
- mają skrzydła.
- mieszkają pod ziemią.
- żywią się roślinami.
- żywią się owadami.
- mieszkają w ogrodzie.
6. Gąsienica i motyl - zabawa muzyczna. Wręczamy dziecku dużą kolorową chustę. Dziecko kładzie się na podłodze i próbuje się zawinąć w chustę (w razie potrzeby pomaga mu dorosły). Poruszają się ruchem pełzającym po podłodze, a w tle słychać dowolną spokojną muzykę - naśladują gąsienicę. Gdy rozpoczyna się melodia zwrotki, dziecko podnosi się, rozpościera ramiona, trzymając w dłoniach rogi chusty, i naśladuje ruch skrzydeł motyla, fruwając po wyznaczonym do zabawy terenie.
7. Mała Gąsienica - zabawa plastyczna. Dziecko wybierają plastelinę w dowolnym kolorze (mogą to być dwa kolory). Odrywa kawałki i robi z nich kulki różnej wielkości. Rodzic prezentuje sposób modelowania kulek z plasteliny (np. kręcenie w palcach lub kręcenie kulki wewnątrz dłoni). Układamy kulki od największej do najmniejszej. Przyczepiamy je do siebie, po czym robimy kredką dziurki w miejscu oczu i buzi. Na koniec wycinamy z zielonego papieru listek, na którym umieszczamy gotową gąsienicę.
8. Na koniec dla dzieci chętnych proponuję zagranie w Motylkowe memory.
Karolina Magnuska