Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

12.11.2020 - Czwartek

Dziś zapraszamy na wycieczkę po miastach w Polsce.

Zabawa ruchowa Polska – do melodii Krakowiaczek.
Podczas piosenki dzieci poruszają się cwałem bocznym, trzymając prawą rękę w kierunku tańca, a lewą pod bokiem. Kiedy rodzic zatrzyma melodię – podzielcie słowo Polska na głoski – P – ręce w górę, O – ręce w bok, L – skręcamy rękami w lewo, S –skręcamy w prawo, K – ręce w dół, A – ręce w górę. Powtórzcie zabawę kilka razy, możecie dzielić na głoski inne wybrane słowa.

Zabawa słowna na podstawie mapy – „Jaka jest Polska” – dziecko opisuje jak wygląda mapa Polski – jakie kolory są na niej i co one oznaczają, wskazuje i nazywa rzekę Wisłę, wskazuje gdzie ma swój początek i swoje ujście.

Zabawa przy piosence „Jestem Polakiem”:
- dzieci słuchają i próbują zapamiętać słowa piosenki. Gdy słuchają jej po raz drugi, rodzic prowadzi zabawę „stop klatka”. Gdy wyłącza muzykę, dzieci powinny stanąć bez ruchu, gdy muzyka leci, dzieci swobodnie poruszają się. Kolejny raz gdy przestaje grać muzyka dzieci próbują dokończyć piosenkę same, śpiewając jej dalszą część.  

Zabawa dydaktyczna „Podróż po mapie Polski” – dziecko wskazuje na mapie jedno z zaznaczonych miast. Następnie podejmuje próbę samodzielnego podania nazwy miasta oraz określa jego położenie używając znanych sobie określeń np. Łódź leży w centrum/na środku Polski, Gdańsk leży na górze Polski, Wrocław leży po lewej stronie Łodzi… Następnie dziecko wśród załączników wybiera miasto opisuje jego herb. Może zapoznać się również  z krótką informacją na jego temat.
GdyniaKielceKrakówLublinPoznańWarszawaWrocławŁódź.

Zabawa uchowa przy piosence - rodzic odtwarza utwór „Jesteśmy Polką i Polakiem”.  W trakcie trwania utworu dzieci poruszają się swobodnie po dywanie, machając wstążkami. Na przerwę w muzyce przedszkolaki układają ze swoich wstążek obiekty, których nazwy wymieni prowadzący, np. drzewo, góry, morze, orzeł, wiatr, strumyk, chmura, kwiat, dom... Po ułożeniu obrazów rodzic ponownie odtwarza muzykę, a dzieci poruszają się swobodnie.

Praca plastyczna – makieta Polski. Dzieci malują farbami kontur Polski zgodnie z załączonym wzorem – kolorami symbolizującymi ukształtowanie terenu naszego kraju.
Z wykorzystaniem niebieskiej plasteliny dzieci zaznaczają Wisłę. Następnie kredkami kolorują symbole wybranych miast i przykleja je w odpowiednie miejsce. Możecie też nakleić na mapie nazwy miast.

Zadanie dla chętnych – prawda, fałsz.

W wolnej chwili zachęcamy do zabawy rozwijającej słuch fonemowy.
„Orzeł czy reszka?” – zabawa z rymowanką.
Dzieci siedzą wraz z rodzicami i recytują wierszyk "Orzeł czy reszka?" podając sobie złotówkę. Osoba, która trzymała monetę, kiedy zakończył się wierszyk, podrzuca ją. Jeśli wypadnie orzeł, rodzic wymienia dowolny wyraz (np. Polak, Polska, herb, flaga, góry, Tatry, kraj, symbol, stolica, miasto, syrenka, smok), a dziecko dzieli go na głoski. Jeśli wypadnie reszka, dziecko pokazuje dowolne ćwiczenie, a rodzic je powtarza. 

Na wyciszenie organizmu zapraszamy dzieci do wysłuchania legendy pt.: „Wars i Sawa”, po wysłuchaniu zapraszamy do pokolorowania kolorowanki.

„Gdzie maskotka?” zabawa w której rozwiniemy umiejętności matematyczne poprzez określanie kierunków w przestrzeni. Zabawa z maskotką, rodzic mówi dziecku, w którym miejscu ma położyć dziecko maskotkę :
- przed sobą;
- za sobą;
- po swojej prawej stronie;
- po swojej lewej stronie.

„ Jaka to figura?” zabawa matematyczna. Obejrzyjcie film o prostych figurach geometrycznych i odszukajcie w swoich domu elementów podobnych do figur geometrycznych, które poznaliście. Przypomnijcie sobie czym różni się kwadrat, a prostokąt. Po czym poznamy że to trójkąt i koło?

Zapoznanie z figurą – sześcian.
Potrzebne będą: klej i nożyczki.
Rodzic pyta dziecko:
- Pamiętasz jak wygląda kwadrat?
- Jakie są boki kwadratu? (takie same)
- Narysuj kwadrat w powietrzu.
Dziecko wycina szablon. Rodzic pomaga w sklejeniu figury.
Rodzic prosi dziecko o policzenie ścian figury i określenie ich kształtu. Wyjaśnia, że ta figura to sześcian. Nazywa się tak bo ma 6 takich samych ścian i każda ma kształt kwadratu. Rodzic zachęca dziecko do poszukania w domu przedmiotów w kształcie sześcianu (pudełka, kostka do gry itp.).

Zabawy z kostką Rodzic rysuje na kostce (sześcianie) oczka jak na kości do gry. Można też wykorzystać model kostki.
* Rzuć kostką i podaj liczbę o jeden mniejszą w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce. Powtórz 3 razy.
*Rzuć kostką i podaj liczbę o jeden większą w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce. Powtórz 3 razy.
* Rzuć kostką i:
- wykonaj tyle podskoków ile wypadło oczek na kostce,
- wykonaj tyle skłonów ile wypadło oczek na kostce,
- wykonaj tyle podskoków na jednej nodze ile wypadło oczek na kostce,
- uściskaj opiekuna tyle razy ile wypadło oczek na kostce,
- pogłaskaj kota/psa/misia tyle razy ile wypadło oczek na kostce.

Rozwijanie wyobraźni twórczej „Polska – Nasza Ojczyzna” praca plastyczna.  Będą potrzebne: nożyczki, ołówek, klej, papier kolorowy, rolka po papierze toaletowym i biała farba.

Dla chętnych karta pracy 1, karta pracy 2.

Monika Garbarczyk, Monika Grzelak