Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

12.06.2020 - Piątek

Celem prowadzonych w tym tygodniu zabaw było zapoznanie dzieci z pracownią i czynnościami malarza; rozwijanie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych oraz zapoznanie z sylwetkami polskich malarzy (Jan Matejko, Tadeusz Makowski).

Powitanie - rodzic rytmicznie wypowiada rymowankę, którą dziecko powtarza, z jednoczesnym ruchem:
Cześć, (machanie ręką)
Dzień dobry, (skinięcie głową)
Witam was, (szerokie rozłożenie rąk)
Zaczynamy, bo już czas. (klaskanie)

Lubię się bawić – zabawa wybranymi przez dziecko zabawkami.

Tęcza – nazwij i policz kolory oraz pokoloruj tęczę według wzoru.

Kolory – poranna zabawa orientacyjno – porządkowa. Dziecko porusza się przy dźwięku muzyki. Rodzic wypowiada nazwę koloru, dziecko reaguje zmiana sposobu poruszania się (kolor czerwony - podskakiwanie naprzemienne z nogi na nogę; kolor żółty - bieg w miejscu; kolor zielony - marsz; kolor niebieski - zatrzymuje się). Zabawę powtarzamy 2-3 razy.

Siedem kolorów tęczy – rozmowa – utrwalanie znajomości kolorów. Rodzic umieszcza przed dzieckiem wcześniej namalowaną na dużym formacie tęczę.
- Ile jest kolorów?
- Jaki jest kolor pierwszy, od dołu? (czerwony)
- Co może być czerwone?
- Jak się nazywa drugi kolor od dołu? (i kolejne kolory)
- Co możemy namalować w kolorze pomarańczowym?
- Co chcielibyście namalować żółte? (kolejne kolory: zielony, błękitny, niebieski, fioletowy).

Jestem malarzem – zabawa dramowa kształcąca wyobraźnię. Dziecko zamyka oczy i wyobrażają siebie w roli malarza. Rodzic proponuje, żeby wyobraziło sobie stojącą przed nimi sztalugę, w jednej ręce trzymają paletę z farbami, w drugiej – pędzel i w powietrzu malują obraz barwami jakie lubią.

Obrazy smutne i wesołe – malowanie farbą plakatową. Rodzic przygotowuje pędzle, białe kartki A3, A4 oraz zestawy farb w barwach „smutnych” (barwy zimne:zielony, niebieski) i „wesołych” (barwy ciepłe: żółty, pomarańczowy, czerwony). Dziecko zajmuje miejsce zależnie od wyboru zestawu, którymi farbami chcą malować i maluje na temat dowolny. Zachęcamy aby wszyscy członkowie rodziny namalowali swój obraz, a następnie można zorganizować wystawę prac. Podczas jej oglądania można omówić, które obrazy są smutne, które wesołe, dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie: dlaczego jedne obrazy są smutne, a inne wesołe? Dziecko dochodzi do wniosku, że przekaz obrazu zależy od użytych kolorów.

Wybieramy kolory – ruchowa zabawa orientacyjno – porządkowa. Rodzic rozkłada na podłodze kolorowe kartki w 4-5 wybranych przez siebie barwach.
Na hasło: żółty, niebieski, czerwony dziecko chodzi stając na kartki w tych barwach. Podając kolejne hasło rodzic wymienia inny zestaw 3 barw, aby umożliwić dziecku łatwiejsze poruszanie się. Gdy dziecko stanie na inną kartkę odpada z zabawy. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.

Cukierkowa tęcza - zabawa badawcza. Na jednorazowych, papierowych talerzykach dziecko układa we wzór kręgu kolorowe pastylki, drażetki. Rodzic spryskuje drażetki niewielką ilością wody. Pod wpływem wody kolory z drażetek spływają na talerzyk i tworzą się tęczowe barwy.

Lubię – nie lubię – rozmowa o odczuciach dziecka. Dziecko wypowiada się na temat wykonanych zabaw. Opowiada, które działania mu się podobały, a których by nie chciało.

Iwona Jedlińska