Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

12.05.2020 - Wtorek

Żabka i bocian – zabawa orientacyjno-porządkowa.
Dziecko – żabka skacze po łące. Gdy usłyszy hasło bocian – ucieka do stawu – wyznaczone miejsce w pokoju.

Skąd biorą się motyle? – zabawa dydaktyczna na podstawie opowiadania D. Kossakowskiej.
Na liściach i łodygach roślin samice motyla składają jaja, z których wylęgają się gąsienice. Ciało gąsienicy składa się z głowy, z segmentów tułowia i odwłoka. Gąsienice żywią się roślinami. Jedzą dużo i szybko rosną. w pewnym momencie gąsienica przestaje jeść, przyczepia się np. do łodygi, nieruchomieje i stopniowo zmienia się w poczwarkę, która żyje wewnątrz kokonu. po upływie odpowiedniego czasu poczwarka przeobraża się w motyla. Kokon pęka i wydostaje się z niego motyl. Jego skrzydła są miękkie i wilgotne. Motyl rozkłada skrzydła i czeka aż słońce je osuszy. Pokarmem dorosłych motyli jest nektar kwiatów.

Dziecko ogląda ilustracje motyli .  Wypowiada się na temat ich wyglądu. Dziecko próbuje samodzielnie wypowiedzieć się na temat rozwoju motyla z pomocą ilustracji (karty pracy 6-latek, cz.4, str. 48; karty pracy 5-latek, cz.4, str. 43).

Sąsiedzi motyla – rozwiązywanie zagadek.
- Lubi siedzieć w stawie, lub skakać po łące. Kiedy pada deszcz i kiedy świeci słońce. (żaba)
- Po łące lata od rana, nektar z kwiatów zbiera. Będzie z tego miód słodki, gdy dużo nektaru uzbiera. (pszczoła)
- Jest zielony, skakać lubi. Swoim graniem wszystkich budzi. (konik polny)
- Nie wiem, czy ktoś go polubi. Jest mały i bzyczący. Kiedy na skórze usiądzie, Zostawi znaczek bolący. (komar)

Łąka pełna kwiatów  – zabawa plastyczna, origami płaskie z koła. Dziecko ogląda ilustrację przedstawiającą łąkę,  nazywa występujące na niej kwiaty: maki, rumianki, mniszek lekarski, stokrotki. Z różnokolorowych kółek dziecko składa kwiaty, zginając koła na połowę. Następnie przykleja je na przygotowane wcześniej kartki.

O którym kwiatku mówię?
  – zagadki obrazkowe.
Rodzic rozkłada na dywanie ilustracje kwiatów  i podaje informacje na temat jednego z nich. Dziecko odgaduje, o której ilustracji mówi rodzic.

Historia pewnej żaby - po ciężkiej pracy zachęcamy dzieci do odpoczynku przy słuchowisku  

Dodatkowe zadania dla chętnych:  karty pracy.

Klaudia Ostrowska, Karolina Magnuska