Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

12.05.2020 - Wtorek

Dzień dobry,

Celem dzisiejszych zabaw jest doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1-6 oraz rozwijanie myślenia matematycznego.

Powitanie - rodzic wypowiada powitanie, a następnie dziecko je powtarza:
Miły dzień mamy, jak biedronki się witamy (wyklaskanie krótkiego rytmu za rodzicem).

Swobodna zabawa zgodna z zainteresowaniami dziecka - zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy, wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowania ich po skończonej zabawie.

Wróżka z łąki – poranna, naśladowcza zabawa ruchowa (zabawa opisana w dniu 11.05.2020r.). 

Co można zobaczyć na łące? – praca z obrazkiem. Rodzic odsłania wybrane fragmenty obrazka, a dziecko odgaduje nazwy zwierząt mieszkających na łące.

Na łące - zabawa rozwijająca prawidłową artykulację.
Motyl lata nad kwiatkiem,
Kwiatek się dziwuje,
Pasikonik gra, żabka podskakuje,
A mała biedronka po trawce wędruje.
Dziecko za rodzicem wyraźnie wypowiada fragment rymowanki cicho lub głośno, szybko lub powoli, wesoło lub smutno. Rymowankę można zilustrować ruchem.

Kolorowe kwiaty – opowieść ruchowa.
Jest słoneczny, wiosenny dzień (ręce uniesione w górę, palce rąk rozszerzone, jak promienie słoneczne).
Idziemy drogą (marsz w miejscu).
Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę).
Widzimy kolorowe, pachnące kwiaty (wdech - wydech).
Idziemy dalej drogą (marsz w miejscu).
Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę).
Zbieramy kwiaty do koszyka (kucanie i wkładanie kwiatów, które rodzic rozrzucił na podłodze).
Wracamy do domu (marsz w miejscu).

Kwiaty do wazonu – zabawa dydaktyczna. Rodzic układa na dywanie wycięte z kolorowego papieru (lub pokolorowane) wazony, w kolorach kwiatów (kwiaty proszę wydrukować na kolorowym papierze lub pokolorować je, tak aby barwą pasowały do wazonów, kwiaty drukujemy w kilku egzemplarzach 1-6) zbieranych przez dziecko. Rodzic prosi dziecko, aby przyjrzało się wazonom i określiło ich kolory, a następnie włożyło kwiaty do wazonów o tym samym kolorze (żółte kwiaty do żółtego wazonu itd.) po włożeniu kwiatów dziecko przelicza ich ilość w każdym wazonie.

Motyle, ślimaki – ćwiczenie spostrzegawczości i przeliczanie Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 15 cz.4 (do pobrania w dniu 11.05.2020r.).

Gdzie jest czerwony/czarny – zabawa tropiąca. Dziecko poszukuje wskazanego przez rodzica koloru w najbliższym otoczeniu, na ubraniu, na zabawkach, itp.

Zabawa ruchowa: Taniec kwiatów – improwizacje ruchowo-taneczne przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów” (link z muzyką i opis zabawy umieszczone w dniu 11.05.2020). 

Kropki biedronki – wydłużanie fazy wdech – wydech. Dziecko otrzymuje słomkę, czarne kropki i czerwoną kartkę. Rodzic prosi o przeniesienie, za pomocą słomki dwóch kropek na czerwoną kartkę. 

Biedronka – malowanie czerwona farbą papierowego talerzyka (lub koła wyciętego z kartonu), naklejanie głowy wyciętej z czarnego papieru oraz robienie kropek palcem maczanym w czarnej farbie. 

Wierszyk o Żuczku i Biedronce– słuchanie wiersza i inscenizowanie ruchem. Autor: Julian Mucha z mamą Emilią Wiersz nagrodzony w konkursie literacko – plastycznym Ja i moja bajka 2017
Nad rzeczką spotkał się Żuczek z Biedroneczką.
A Biedronka taka mała, w czarne kropki się ubrała.
Mówi Żuczek do Biedronki: może przyjdziemy tu wieczorkiem i usiądziemy pod muchomorkiem?
Napijemy się herbaty, powąchamy razem kwiaty,
Chwilę sobie pogadamy i słowika posłuchamy?
Taki piękny mamy dzionek,
Tak wspaniale gra skowronek.
Weźmiemy się za rączki i pójdziemy do Julka na pączki!

Chcę porysować – swobodna ekspresja plastyczna.

Iwona Jedlińska, Małgorzata Grabarczyk