12.05.2020 - Wtorek
Dzień dobry,
Celem dzisiejszych zabaw jest doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 1-6 oraz rozwijanie myślenia matematycznego.
Powitanie - rodzic wypowiada powitanie, a następnie dziecko je powtarza:
Miły dzień mamy, jak biedronki się witamy (wyklaskanie krótkiego rytmu za rodzicem).
Swobodna zabawa zgodna z zainteresowaniami dziecka - zaspokojenie naturalnej potrzeby zabawy, wdrażanie do samodzielnego wyboru zabawek i porządkowania ich po skończonej zabawie.
Wróżka z łąki – poranna, naśladowcza zabawa ruchowa (zabawa opisana w dniu 11.05.2020r.).
Co można zobaczyć na łące? – praca z obrazkiem. Rodzic odsłania wybrane fragmenty obrazka, a dziecko odgaduje nazwy zwierząt mieszkających na łące.
Na łące - zabawa rozwijająca prawidłową artykulację.
Motyl lata nad kwiatkiem,
Kwiatek się dziwuje,
Pasikonik gra, żabka podskakuje,
A mała biedronka po trawce wędruje.
Dziecko za rodzicem wyraźnie wypowiada fragment rymowanki cicho lub głośno, szybko lub powoli, wesoło lub smutno. Rymowankę można zilustrować ruchem.
Kolorowe kwiaty – opowieść ruchowa.
Jest słoneczny, wiosenny dzień (ręce uniesione w górę, palce rąk rozszerzone, jak promienie słoneczne).
Idziemy drogą (marsz w miejscu).
Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę).
Widzimy kolorowe, pachnące kwiaty (wdech - wydech).
Idziemy dalej drogą (marsz w miejscu).
Rozglądamy się (patrzymy, jak przez lornetkę).
Zbieramy kwiaty do koszyka (kucanie i wkładanie kwiatów, które rodzic rozrzucił na podłodze).
Wracamy do domu (marsz w miejscu).
Kwiaty do wazonu – zabawa dydaktyczna. Rodzic układa na dywanie wycięte z kolorowego papieru (lub pokolorowane) wazony, w kolorach kwiatów (kwiaty proszę wydrukować na kolorowym papierze lub pokolorować je, tak aby barwą pasowały do wazonów, kwiaty drukujemy w kilku egzemplarzach 1-6) zbieranych przez dziecko. Rodzic prosi dziecko, aby przyjrzało się wazonom i określiło ich kolory, a następnie włożyło kwiaty do wazonów o tym samym kolorze (żółte kwiaty do żółtego wazonu itd.) po włożeniu kwiatów dziecko przelicza ich ilość w każdym wazonie.
Motyle, ślimaki – ćwiczenie spostrzegawczości i przeliczanie Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 15 cz.4 (do pobrania w dniu 11.05.2020r.).
Gdzie jest czerwony/czarny – zabawa tropiąca. Dziecko poszukuje wskazanego przez rodzica koloru w najbliższym otoczeniu, na ubraniu, na zabawkach, itp.
Zabawa ruchowa: Taniec kwiatów – improwizacje ruchowo-taneczne przy muzyce P. Czajkowskiego „Walc kwiatów” (link z muzyką i opis zabawy umieszczone w dniu 11.05.2020).
Kropki biedronki – wydłużanie fazy wdech – wydech. Dziecko otrzymuje słomkę, czarne kropki i czerwoną kartkę. Rodzic prosi o przeniesienie, za pomocą słomki dwóch kropek na czerwoną kartkę.
Biedronka – malowanie czerwona farbą papierowego talerzyka (lub koła wyciętego z kartonu), naklejanie głowy wyciętej z czarnego papieru oraz robienie kropek palcem maczanym w czarnej farbie.
Wierszyk o Żuczku i Biedronce– słuchanie wiersza i inscenizowanie ruchem. Autor: Julian Mucha z mamą Emilią Wiersz nagrodzony w konkursie literacko – plastycznym Ja i moja bajka 2017
Nad rzeczką spotkał się Żuczek z Biedroneczką.
A Biedronka taka mała, w czarne kropki się ubrała.
Mówi Żuczek do Biedronki: może przyjdziemy tu wieczorkiem i usiądziemy pod muchomorkiem?
Napijemy się herbaty, powąchamy razem kwiaty,
Chwilę sobie pogadamy i słowika posłuchamy?
Taki piękny mamy dzionek,
Tak wspaniale gra skowronek.
Weźmiemy się za rączki i pójdziemy do Julka na pączki!
Chcę porysować – swobodna ekspresja plastyczna.
Iwona Jedlińska, Małgorzata Grabarczyk