Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

12.04.2021 r. - Poniedziałek

Drodzy Rodzice, Kochane przedszkolaki!

Wszyscy mieliśmy nadzieję, że w ten poniedziałek spotkamy się już w przedszkolu, ale niestety nadal musimy korzystać tylko z formy zdalnej. W tym tygodniu realizowana będzie tematyka związana z ochroną przyrody.

Na początek zapraszamy 4- latki do obejrzenia obrazków w Karcie pracy nr 2 na stronie 32 i opowiedzenia przedstawionej historyjki.  

Zadaniem 5- latków jest zastanowienie się i odpowiedzenie Rodzicom na pytania:
Co by było, gdyby na Ziemi nie było zwierząt?
Co by było, gdyby na Ziemi nie było roślin?
Co by było, gdyby nie było wody?
Co by było, gdyby ciągle padał deszcz?
Co by było, gdyby wszyscy wyrzucali śmieci przez okna?

Teraz czas na zabawy ruchowe rozwijające ogólną sprawność fizyczną, do których inspiracją będzie dzisiaj przyroda.

Po zabawach ruchowych przyszła pora na zagadkę.

To jest kula kolorowa
Na niej plam tak wiele.
Dominuje błękit nieba
Jest też biel i zieleń. (globus)

Globus, to pomniejszony model naszej planety, czyli Ziemi. Jeśli w domu mamy globus, to zachęcamy, aby dziecko wspólnie z Rodzicem dokładnie go obejrzało. Rodzic wyjaśnia co oznaczają poszczególne kolory na globusie, odczytuje nazw kontynentów i oceanów. Możemy również posłuchać lekcji Profesora Szymona.  

Dzieci, które chcą poszerzyć swoje wiadomości na temat kontynentów zapraszamy do obejrzenia filmu.  

Ziemia, to nasza planeta, o którą powinniśmy dbać, abyśmy jak najdłużej mogli spokojnie żyć i podziwiać piękno otaczającej nas przyrody. Posłuchajmy teraz wiersza D. Gellnerowej pt. Co to jest przyroda?

Co to jest przyroda?
- To drzewa i kwiaty,
liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
- Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany,
grające świerszcze...
- Powiedzcie proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
- Kochaj przyrodę!
Szanuj przyrodę!
Omijaj w lesie Sadzonki młode!
- Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło!
Będzie zielono!  

Po wysłuchaniu wiersza zadajmy dziecku pytania:
Co to jest przyroda?
Jak należy o nią dbać?
Co to oznacza: szanować przyrodę?

Teraz, po ciężkiej pracy umysłowej trochę się poruszajmy – zestaw zajęć ruchowych wdrażający do dokładnego wykonywania ćwiczeń z przyborem. Potrzebne będą plastikowe krążki, które zastąpić można jednorazowymi papierowymi talerzykami.

1.  Zabawa wyprostnaZ krążkiem na głowie.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła, otrzymuje krążek od rodzica, kładzie go sobie na głowie i idzie ostrożnie, aby nie zgubić krążka.

2. Zabawa bieżna Samochody.
Dziecko trzyma krążek jak kierownicę samochodu. Kiedy rodzic podniesie do góry krążek zielony, dziecko porusza się w różnych kierunkach pokoju , kiedy rodzic trzyma krążek czerwony – dziecko zatrzymuje się.

3. Skłony w przódZamieniamy się krążkami.
Dziecko stoi w parze z rodzicem, tyłem do siebie, w rozkroku, w niewielkiej odległości od siebie. Zamieniają się krążkami, podając je sobie w skłonie między nogami; potem podają sobie krążki z prawej i z lewej strony. Podczas wykonywania ćwiczenia staramy się nie uginać nóg w kolanach.

4. Ćwiczenie zręczności i szybkościOdwracamy krążki.
Dziecko rozkłada krążki na podłodze, w pewnych odstępach od siebie. Spaceruje pomiędzy krążkami. Na hasło: Odwracamy krążki, jak najszybciej stara się odwrócić na druga stronę jak największą liczbę krążków. Klaśnięcie jest sygnałem do ponownego marszu.

5. Ćwiczenie z elementem toczeniaUciekające krążki.
Dziecko toczy krążek przed sobą w różnych kierunkach. Na klaśnięcie zatrzymuje krążek i siada skrzyżnie na nim z wyprostowanymi plecami i rękami opartymi na kolanach.

6. Ćwiczenie równowagi Na jednej nodze.
Dziecko staje na jednej nodze, druga unosi uginając w kolanie i kładzie na niej krążek. Wytrzymuje w takiej pozycji licząc do czterech. To samo ćwiczenie wykonuje na drugiej nodze.

7. Skoki Skoki pajacyków.
Dziecko układa krążki na podłodze, równo jeden za drugim, w odległości kroku, i staje za nimi. Skacze jak pajacyk, wykonując nad każdym krążkiem rozkrok, a za każdym – zeskok. Ćwiczenie wykonujemy wolno.

8. Ćwiczenie rytmuWystukujemy rytm kroków.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła, rytmicznie wystukują rytm swoich kroków, uderzając piąstką w krążek.

Po zajęciach ruchowych czas na j. angielski. Dzisiaj zobaczymy jaką przygodę miało 5 małych kaczuszek i ich mama. Zapraszam do obejrzenia animacji i wysłuchania piosenki pt. Five little ducks

Doskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 5. Przeliczamy rosnąco (4-l) i malejąco (5-l). Osłuchujemy się z nowymi słówkami:
little – mały
duck – kaczka  
hill – wzgórze  
one day - pewnego dnia 
sad – smutny  

Zapoznajmy się teraz z ilustracją ruchową. Zapraszam do zabawy z Caitie

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Na koniec dnia jeszcze krótka karta pracy. 4- latki zapraszam do wykonania zadania w Karcie pracy nr 2na stronie 33.  

Natomiast 5- laki wykonają zadanie w Karcie pracy nr 4 na stronie 6 .  

W ramach odpoczynku zapraszamy do wysłuchania opowiadania pt. Basia i śmieci.  

Życzymy udanej zabawy!

Joanna Michalak Małgorzata Grabarczyk