Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

12.04.2021 - Poniedziałek

Dzień dobry,
W tym tygodniu nasze aktywności będą związane z  tematem "Muzyka wokół nas". Zapraszam do zabawy.

„Jakiego instrumentu brakuje?” – zabawa dydaktyczna.
Na dywanie leżą ilustracje przedstawiające instrumenty perkusyjne. Dziecko nazywają je, dopasowuje podpisy do instrumentów. Następnie dziecko zasłania oczy, a w tym czasie rodzic obraca jedną kartę obrazkiem do dołu. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie jakiego instrumentu brakuje.

„Rytmy” – zabawa rytmiczno – matematyczna.
Rodzic wystukuje na bębenku rytm, a dziecko układa go z kolorowych patyczków.

„Zabawy na łące” – zabawy i ćwiczenia poranne.
Przebieg:
„Figury” – dziecko maszeruje i biega w różnych kierunkach. Na zapowiedź rodzica „figury” – zatrzymuje się przybierając dowolną figurę.
„Szukaj pary” – dziecko porusza się swobodnie, na hasło „szukaj pary” – dziecko i rodzic/rodzeństwo dobierają się w parę według instrukcji, np. stajemy naprzeciw siebie, stajemy jeden za drugi, stoimy obok siebie i trzymamy się za ręce.
„Pszczoły do ula” – (zabawa dla całej rodziny) uczestnicy zabawy poruszają się naśladując lot pszczół. Sygnał gwizdka (lub inny umówiony sygnał) oznacza, że pszczoły wchodzą do ula – obręczy (pętli ze sznurka) rozłożonych na podłodze. Rodzic informuje ile osób może być w jednym ulu.
„Omijamy pokrzywy” – na podłodze rodzic rozkłada kilka kartek A4. Dziecko biega w taki sposób, aby nie nastąpić na kartkę.
„Marsz” – marsz po obwodzie koła: na palcach, na piętach, małymi kroczkami, dużymi krokami.

„Rysunek Franka” – wprowadzenie litery „f”, „F” na podstawie wyrazu „flaga”.
Przebieg:
„Rysunek Franka” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej. 
Rozmowa na temat opowiadania:
- Co lubi robić Franek?
- Co Franek robi w wolnym czasie?
- Kto przyszedł do Franka?
- O czym rozmawiano na lekcji języka polskiego?
- Jakie informacje o Polsce znają chłopcy?
- Co przygotowują chłopcy do szkoły?
- Jakie rzeczy znajdą się na dekoracji, którą dzieci wykonają wspólnie w klasie?
Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „f”.
Dziecko ogląda ilustrację i wymienia nazwy zawierające głoskę f: flagi, farby, fioletowy, kaloryfer, fabryka, fiołki, fotel.

"F jak flaga" prezentacja litery w wyrazie na podstawie wyrazu jajko.
Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego "flaga":
- wybrzmiewanie sylab fla-ga (5l), głosek f-l-a-g-a (6-l);
- wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem (5,6l);
- wypowiadanie kolejnych głosek słowa flaga (6l);
- liczenie głosek w słowie flaga (5,6l);
- podawanie wyrazów zawierających głoską "f" (fotel, firanka, fala kufer, gryf, fotograf, itd.);
- określenie rodzaju głoski "f" (spółgłoska) (6l).
Prezentacja litery "F,f" małej i wielkiej, drukowanej i pisanej - omówienie jej wyglądu, do czego jest podobna, co przypomina.
A teraz spróbujcie sami lub z rodzicami, rodzeństwem ułożyć  literę "f" z własnego ciała.
Zabawa graficzna – litera „f”, "F"- demonstracja pisowni litery – pomocne będą czerwone strzałki.

„Grzechotka” – ozdabianie plastikowej butelki papierem samoprzylepnym. Poprzez tą zabawę rozwijamy inwencję twórczą u dziecka oraz wdrażamy do dokładnego wykonywania pracy.
Przebieg:
Nauka rymowanki:
Wszyscy się witamy,
dobry humor mamy.
Zatańczymy, zaśpiewamy,
wesoło zagramy.
„Instrumenty perkusyjne” – swobodne wypowiedzi dziecka.
Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające instrumenty perkusyjne, wypowiadają się na temat ich wyglądu, demonstrują sposób gry na wybranych instrumentach.
Podanie tematu pracy, wyjaśnienie sposobu jej wykonania.
Dziecko ozdabia plastikową butelkę elementami wyciętymi z kolorowego papieru samoprzylepnego. Następnie wsypuje do butelki fasolę, groch itp.

„Koncert przedszkolaków” – improwizacje rytmiczne.
Dziecko gra na wykonanej przez siebie grzechotce. 

"F,f" - karta pracy.
Dziecko zaznacza w wyrazach litery f F.
Odpowiada na pytanie czy f to samogłoska, czy spółgłoska. Koloruje litery używając odpowiedniego koloru.

Zabawy według zainteresowań dziecka – wdrażanie do szanowania zabawek.

Karty pracy:
- Pisz po śladzie
- Pokoloruj obrazki
- Odszukaj wyrazy
- Pokoloruj pola.

Kochane przedszkolaki, może wybierzecie się z rodzicami na spacer, dziś taka ładna pogoda. Zaobserwujcie jakie zmiany zachodzą w otaczającej nas przyrodzie.

Życzę miłego poniedziałku
Iwona Jedlińska

 

Język angielski

Podczas dzisiejszych zajęć zobaczymy jaką przygodę miało 5 małych kaczuszek i ich mama. Zapraszam do obejrzenia animacji i wysłuchania piosenki pt. „Five little ducks”.

Osłuchujemy się z nowymi słówkami:
little – mały 
duck – kaczka
hill – wzgórze 
one day - pewnego dnia 
sad – smutny.

Zapoznajmy się teraz z ilustracją ruchową do piosenki. Zapraszam do zabawy z Caitie.

Na koniec jeszcze karta pracy. 6-latki pomogą kaczuszkom dotrzeć do ich mamy. Natomiast 5-latki pokolorują wybrany obrazek.

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika.

Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak