12.03.2021 r. - Piątek
Dzień dobry przedszkolaki! Czy zauważyliście jak marzec znowu namieszał w pogodzie? Teraz w swoim „garncu” wymieszał śnieg, deszcz, wiatr i chmury - wszędzie pełno kałuż! Mam nadzieję, że jeszcze dzisiaj nasz „kucharz” dorzuci do swojego garnca sporą porcję słoneczka :-) Ja natomiast zapraszam Was do zabawy.
1.Przedwiośnie - zestaw zabaw ruchowych:
Skoki przez kałuże - zabawa skoczna - przeskakiwanie obunóż przez płaskie przeszkody (mogą być to paski taśmy malarskiej przyklejone do podłogi) ułożone w szeregu w niewielkich odstępach. Zwracamy uwagę na dokładność wykonania zadania, a nie szybkość z jaką pokonamy przeszkody.
Cebulka - krokus - (wzmacnianie mięśni nóg) - przysiady: cebulka - przysiad, krokus - pełny wyprost.
Bocian - (kształtowanie prawidłowej postawy ciała) - spacerowanie z wysokim unoszeniem nóg (jeśli mamy woreczek lub coś co może go skutecznie zastąpić, to kładziemy na głowie).
Wiatraczki na wietrze - (wzmacnianie mięśni rąk) - wykonywanie krążeń ramionami w przód najpierw jedną ręką, później drugą, a na koniec obiema rękami.
Bałwanek na krze - (rozwijanie zmysłu równowagi) - stanie na jednej nodze przez kilka sekund.
2.Powitanie wiosny A. Borowiecka - wysłuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią.
Po wysłuchaniu opowiadania możemy zadać dziecku następujące pytania:
Z kim miał się spotkać Marzec?
Dlaczego ciągle się przebierał?
Jaka była pogoda za oknem?
Jak wyglądała Wiosna?
3.Ubranie na każdą pogodę - zabawa dydaktyczna.
Do zabawy przygotowujemy zdjęcia różnych części garderoby, obrazki przedstawiające różne stany pogody (deszcz, słońce, śnieg) oraz sznurek i klamerki do wieszania bielizny.
Wstępem do zabawy będzie, krótka rozmowa: zapytajmy dziecka czy pamięta ile mamy pór roku? Może potrafi je wymienić? A jaka pora roku się zbliża? Czy w każdej porze roku ubieramy się tak samo?
Drukujemy obrazki różnych części garderoby i wycinamy je. Przygotowujemy również obrazki z symbolami pogody (wpis z dn. 08.03.21r. punkt 5).W trzech miejscach w domu rozciągamy krótki sznurek i na każdym z nich, klamerkami, przyczepiamy po jednym obrazku z symbolem pogody. Dziecko ogląda obrazki z różnymi częściami garderoby i nazywa je. Zadaniem dziecka będzie rozwieszenie obrazków z ubraniami na poszczególnych sznurkach, tak aby jak najlepiej pasowały do danej pogody. Zwróćmy uwagę na różnice pomiędzy grubym szalikiem zimowym, a cienkim wiosennym lub między kurtkami: wiosenną, a zimową. A może zamiast korzystać z obrazków zajrzycie wspólnie do szafy dziecka?
4.Kucharz marzec - na koniec przypomnimy sobie piosenkę, którą poznaliśmy wczoraj. Ciekawe czy pamiętacie ruchy jakie wykonywaliśmy do piosenki?
5.Dla nudzimisiów proponuję zabawę logopedyczną usprawniającą mięsień okrężny warg. Drukujemy obrazek parasolki i wycinamy krople deszczu. Zadaniem dziecka będzie przenieść krople deszczu za pomocą słomki do napojów (tak jakbyśmy pili soczek) i ułożenie ich na obrazku z parasolem. Zwróćmy uwagę, aby nie przytrzymywać słomki ząbkami. Kiedy już wszystkie krople trafią na obrazek można je teraz zdmuchnąć również za pomocą słomki - pamiętamy o wdechu nosem i jak najdłuższym, spokojnym wydechu.
Życzę udanej zabawy i miłego weekendu!
Karolina Magnuska