12.03.2021 - Piątek
„Gadanie zwierząt” – słuchanie wiersza A. Olędzkiej. Rozmowa na temat wiersza.
Dziś zwierzęta przemówiły.
Gospodarzy obudziły.
Krowy muczą w swej oborze.
Kotek miauczy tu na dworze.
Konik w stajni głośno rży.
A w chlewiku świnka śpi.
Kury gdaczą gdzieś w kurniku.
Kogut pieje kukuryku.
Baran beczy be be be.
Koza na to me me me.
Kaczki kwaczą gdzieś nad stawem.
Piesek szczeka z nimi razem.
I tak sobie rozmawiały,
że dzień cały przegadały.
"Wesołe zwierzęta" - zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 08.03.2021r.).
„Co słychać na wiejskim podwórku” – słuchanie wiersza „Wiejskie podwórko” Doroty Kossakowskiej.
Zabawa wzbogaca wiedzę dziecka na temat pokarmów spożywanych przez zwierzęta. Zachęcamy dziecko do swobodnych wypowiedzi na temat wysłuchanego tekstu.
Rozmowa na podstawie wiersza.
- Co odbywa się od rana pod stodołą wujka?
- Co robi baran z owcą?
- Co robi krowa?
- Co zrobiły kurczaki?
- Dlaczego koza sama skubie trawę?
- Jakie zwierzę rży?
- Gdzie stoi osioł?
- Co gospodarz przyniósł zwierzętom?
- Kto dostanie trawę?
- Kto zje ziarna zbóż?
- W czym pomoże kurom zjedzenie pysznego zboża?
- Co zrobią zwierzęta, gdy będą najedzone?
„Co jedzą zwierzęta” – oglądanie filmu.
Dziecko ogląda film przedstawiający w jaki sposób odbywa się karmienie zwierząt hodowlanych. Dziecko wypowiada się na temat tego co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie na podstawie oglądanego filmu oraz własnego doświadczenia.
„Czym nakarmisz zwierzęta” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko łączy sylwety zwierząt z ilustracjami przedstawiającymi ich pokarm.
- krowa – trawa, siano (zimą), kukurydza
- koń – trawa, owies
- kura – ziarna zbóż
- świnia – ziemniaki, zboże, rośliny zielone
- owca – trawa, buraki, ziemniaki.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
„Moje osiedle” – zachęcamy do spacerów – dzielenie się obserwacjami dotyczącymi zmian w przyrodzie.
„Koniki grzebią ziemię” – zabawa z elementem równowagi.
Dziecko porusza się po pokoju w rytm bębenka, na przerwę zatrzymuje się, staje na jednej nodze, a drugą naśladuje jak koń grzebie w ziemi. Podczas kolejnych przerw dziecko zmienia nogę na której stoi. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.
"Taki sam" - karta pracy. Dziecko rysuje taki sam kształt według podanego wzoru.
„Czy to prawda?” – quiz.
Rodzic czyta zdania. Gdy dziecko usłyszy zdanie prawdziwe podnosi uśmiechniętą buzię. Gdy zdanie jest fałszywe podnosi buzię smutną.
Np.: - słowo „indyk” ma dwie sylaby;
- słowo „owca” rozpoczyna się na „w”;
- słowo „kotek” kończy się na „k”;
- słowo „baran” rozpoczyna się na „p”;
- słowo „krowa” kończy się na „o”.
Swobodne zabawy według zainteresowań dziecka – podczas zabaw dowolnych należy zwrócić uwagę na zachowanie zasad bezpieczeństwa przez dziecko, oraz wdrażać do porządkowania miejsca zabaw po zakończonej zabawie.
Czas na odpoczynek, zapraszam do wysłuchania słuchowiska "Co słonko widziało".
Karty pracy: głoska ł, porównywanie liczebności zbiorów.
Iwona Jedlińska