11.03.2021 r. - Czwartek
Drodzy rodzice !
Dzisiejszy dzień zaczynamy od zabawy Wiosenne obrazki rozwijającej pamięć ruchową.
Rodzic rysuje palcem w powietrzu rysunki związane tematycznie ze zbliżającą się wiosną – dziecko odgaduje, co zostało narysowane i samodzielnie je odtwarza.
Rodzic może rysować: chmurę, krokusa, bociana, bazie, słońce, deszcz.
Po zabawie czas na poranne zabawy ruchowe (opis w propozycjach z 08.03.2021r.).
Dzisiaj w dalszym ciągu bawimy się z piosenką pt. Hello, Hello! Can You Clap Your Hands?
Ilustrację ruchową przypomną nam sympatyczne lalki.
A teraz zapraszam do wykonania karty pracy sprawdzającej znajomość słownictwa. Niezbędna będzie pomoc rodziców.
Zachęcam 5-latki, aby spróbowały zapytać rodziców lub rodzeństwo o różne możliwości
i umiejętności.
Can you clap your hands? - Czy możesz/ potrafisz klaskać w dłonie?
Can you stretch up high? - Czy możesz/ potrafisz się wysoko rozciągnąć?
Can you touch your toes? - Czy możesz/ potrafisz dotknąć palców u nóg?
Can you turn around? - Czy możesz/ potrafisz się obrócić?
Can you say, Hello? - Czy możesz/ potrafisz powiedzieć Witaj?
Can you stamp your feet? - Czy możesz/ potrafisz tupać stopami?
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Teraz czas na zestaw zajęć ruchowych rozwijający umiejętność wyczucia swojego ciała. (opis ćwiczeń i zabaw w dniu 08.03.2021r.)
Po wysiłku fizycznym proponujemy zabawę czytelniczą z wierszem L. Łącz Już - rodzic pokazuje kartoniki z napisami plum, szum, kwiat, świat, tak i razem z dzieckiem je odczytuje. Następnie rodzic czyta wiersz - w trakcie czytania podnosi do góry kartonik z napisami: plum, szum, kwiat, świat, tak, które dziecko odczytuje.
Kolejną propozycją jest ćwiczenie oddechowe Psotny wiatr - dziecko przesuwa po stole lub zdmuchuje z powierzchni drobne kawałki papieru, piłeczki pingpongowe, paski bibuły. Rodzic zwraca uwagę na dostosowywanie strumienia wydmuchiwanego powietrza w zależności od tego, czy dziecko ma tylko wprawić przedmiot w ruch, czy go zrzucić ze stołu.
Po zabawach czas na chwilę odpoczynku podczas słuchania czytanej bajki Wszystko przez Myszkę – A. Kopcińskiej - Niewiadomskiej.
Dla chętnych dzieci mamy jeszcze Marcową mandalę kartę pracy rozwijającą sprawność grafomotoryczną.
Życzymy dobrej zabawy!
Joanna Michalak, Małgorzata Grabarczyk