11.03.2021 - Czwartek
Na początek – kilka zabaw ruchowych.
- Dzieci biegają w różnych kierunkach „za motylem”.
Na hasło „Hop” wyskok w górę – próba złapania motyla, lądowanie i przysiad. - Zabawa z elementami skoku „Kamienie na ścieżce”.
Dzieci przeskakują obunóż przez woreczki/lub inne niskie przeszkody leżące na podłodze. - Ćwiczenie tułowia – skręty „podlewanie”.
Dzieci stoją w lekkim rozkroku ręce mają lekko ugięte i złączone.
Dzieci wykonują wymachy ramion w lewo i w prawo zataczając wysoki łuk, jakby podlewały kwiaty konewką.
Posłuchajcie wiosennej piosenki „„Zbudź się rzeczko.”
Opowiedzcie teraz rodzicom o czym była piosenka.
Następnie określcie jej cechy:
- Czy piosenka jest wesoła, czy smutna?
- Czy piosenka jest szybka, czy wolna?
- Ile zwrotek ma piosenka?
- Ile razy powtarzany jest refren?
- Kto śpiewa piosenkę?
Posłuchajcie piosenkę jeszcze raz, tym razem spróbujcie wyrazić ją ruchem. Swobodnie improwizujcie/tańczcie do piosenki.
Wiosenne kodowanie. Pokolorujcie okienka w tabeli zgodnie z podanym kodem a ujrzycie wiosenną ilustrację.
„Wiosną jest ciepło…” zabawa słowna - liczenie słów w zdaniach.
Rodzice czytają zdania a dzieci przeliczają ile słów jest w każdym z nich.
- Wiosną kwitną sasanki.
- Wiosną przyroda budzi się do życia.
- Ptaki pięknie śpiewają.
- Bocian ma czerwony dziób.
A może sami wymyślicie zdania o wiośnie i policzycie ile mają słów?
Zabawy z sylabami. Przeczytajcie sylaby, pokolorujcie kwiaty z takimi samymi sylabami jednakowym kolorem.
A teraz chwila odpoczynku przy wiosennej muzyce. https://www.youtube.com/watch?v=gPvV84fk4ZA
Po odpoczynku przygotujcie (wraz z rodzicami), na 2 śniadanie wiosenną kanapkę. SMACZNEGO.
Zadanie matematyczne dla chętnych.
Monika Garbarczyk, Monika Grzelak