11.03.2021 - Czwartek
„Na wiejskim podwórku” – zabawa tematyczna.
Dziecko ma pacynki zwierząt mieszkających na wsi i odgrywa krótkie scenki tematyczne.
„Alfabet ze sznurka” – zabawa.
Dziecko losuje kartoniki z literą i układa na dywanie (stole) jej kształt ze sznurka.
"Wesołe zwierzęta" - zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 08.03.2021r.).
„Koncert w wiejskiej zagrodzie” - śpiew na znaną dziecku melodię. Poprzez zabawę rozwijamy u dziecka wrażliwość i wyobraźnię muzyczną oraz poczucie rytmu.
Przebieg:
„Figurki” – pobudzanie i hamowanie ruchu.
Dziecko biega swobodnie po pokoju, na hasło „figurki” zatrzymuje się i przybierają dowolną pozę.
„Muzykalne zwierzęta” – śpiew na melodię „Panie Janie”.
Dziecko śpiewa zwierzęcym głosem, kiedy rodzic pokazuje obrazek kozy, dziecko śpiewa na sylabę me
Meme meme, meme meme.
Meme me, meme me.
Meme meme meme, meme meme meme.
Me me me, me me me.
Kiedy rodzic pokaże obrazek krowy, dziecko śpiewają na sylabę mu.
Mumu mumu, mumu mumu.
Mumu mu, mumu mu.
Mumu mumu mumu, mumu mumu mumu.
Mu mu mu, mu mu mu.
Rodzic może też zmieniać wykonawców w trakcie trwania utworu. Np. będą śpiewać kurczaki i kury.
Koko koko, koko koko.
Pipi pi, pipi pi.
Koko koko koko, koko koko koko.
Pi pi pi, pi pi pi.
"Rymowanki" - śpiewanie rymowanek na melodię "Panie Janie". Dziecko powtarza za rodzicem fragmenty rymowanek.
„Echo na drewienkach” – echo rytmiczne.
Dziecko siedzi na dywanie i gra na drewienkach (można wykorzystać drewniane łyżki, klocki) do rytmu wskazanego przez dyrygenta – rodzica.
„Koniki grzebią ziemię” – zabawa z elementem równowagi.
Dziecko porusza się po pokoju w rytm bębenka, na przerwę zatrzymuje się, staje na jednej nodze, a drugą naśladuje jak koń grzebie w ziemi. Podczas kolejnych przerw dziecko zmienia nogę na której stoi. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.
„Plastelinowe zwierzęta” – lepienie z plasteliny. Poprzez tą zabawę dziecko utrwala nazwy zwierząt żyjących w gospodarstwie oraz doskonalą sprawności manualne.
Dziecko lepi z plasteliny zwierzęta mieszkające w gospodarstwie wiejskim.
https://www.youtube.com/watch?v=_9mtHANZi6M
https://www.youtube.com/watch?v=MHFIjSmd_nA
Chętnie obejrzymy zdjęcia Waszych prac.
„Czyj to dom?” – łączenie w pary. Dziecko łączy sylwety zwierząt z ilustracją miejsca, w którym mieszkają.
"Układamy zdania" - dziecko układa zdania wykorzystując kartoniki z wyrazami.
- Dom konia to stajnia.
- Dom krowy to obora.
- Dom świni to chlew.
- Dom kury to kurnik.
„Układamy zagadki” – zabawa słowna.
Rodzic układa przed dzieckiem obrazki ze zwierzętami. Dziecko wymyśla zagadkę o którymś zwierzęciu, a rodzic zgaduje, o które zwierzę chodzi. Następnie następuje zamiana, rodzic wymyśla zagadkę, a dziecko odnajduję zwierzę na ilustracji.
"Na wsi" - karta pracy - dziecko czyta zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica.
Dowolne zabawy podejmowane z inicjatywy dziecka – kształtowanie umiejętności samodzielnego organizowania sobie czasu wolnego.
Iwona Jedlińska