10.12.2020 r. - Czwartek
Zanim zaczniemy zabawy z naszą piosenką zapraszam wszystkie dzieci na Rytmiczną rozgrzewkę.
Mikołaju, czy Ty śpisz? (muz. i sł. Maria Tomaszewska)
Mikołaju, Mikołaju, czy Ty śpisz?
Kiedy wreszcie będą święta? - powiedz mi.
My już ciebie wyglądamy, tak, tak, tak
na prezenty wciąż czekamy, tak tak, tak.
Gdy prezenty dostaniemy, ho, ho, ho,
bardzo się uradujemy, ho,ho, ho.
Po wysłuchaniu piosenki możemy zadać przykładowe pytania:
- O co pytają dzieci w piosence?
- Jakie święta się zbliżają?
- Co robią dzieci w piosence?
- Co się stanie gdy dzieci dostaną prezenty?
- Jaki instrument słychać na początku pisoenki? (janczary)
- Czy ty też nie możesz doczekać się świąt?
Na koniec sprawdźcie w kalendarzu ile jeszcze dni będziemy czekać na święta.
Zabawa muzyczno - ruchowa przy piosence : dziecko porusza się po obwodzie koła w rytm piosenki, na drugą część każdego wersu (pogrubione w tekście słowa) zatrzymuje się i 3 razy rytmicznie tupie/klaszcze/uderza rękoma o uda/podskakuje.
Mikołaju, Mikołaju, czy Ty śpisz?
Kiedy wreszcie będą święta? - powiedz mi.
My już ciebie wyglądamy,tak, tak, tak
na prezenty wciąż czekamy, tak tka tak.
Gdy prezenty dostaniemy, ho, ho, ho,
bardzo się uradujemy, ho,ho, ho.
Zabawa w echo - rodzic wypowiada kolejne wersy piosenki, a dziecko jest jego echem i powtarza po nim. Żeby urozmaicić zabawę zmieniamy sposób mówienia: szeptem, bardzo głośno, wesoło, smutno...
Uczymy misia piosenki - pamięciowe opanowanie słów piosenki.
Dziecko wybiera swojego ulubionego misia lub lalkę, a rodzic może zapytać (misia) czy chciałby nauczyć się pięknej piosenki dla Mikołaja? Miś na ucho odpowiada rodzicowi, że bardzo by chciał, więc prosimy dziecko aby posadziło sobie misia na swoich kolanach, przodem do siebie i zaczynamy naukę. Trzeba mówić bardzo wyraźnie, bo inaczej miś nie zrozumie słów. Rodzic mówi kolejne wersy piosenki, a dziecko powtarza je misiowi. Potem możemy sprawdzić czy miś się już nauczył, włączcie piosenkę i zaśpiewajcie razem.
Karolina Magnuska
Język angielski
Podczas dzisiejszych zajęć utrwalamy nazwy zabawek z I części piosenki What do you want for Christmas? i pokazujemy jak one się poruszają (3,4-l).
train – pociąg
rocket – rakieta
robot – robot
teddy bear – miś
A może uda się już dzisiaj dzieciom odpowiedzieć na pytanie: What do you want for Christmas? (4-l)
Aby jeszcze lepiej zapamiętać nowe słówka zapraszam do pokolorowania wybranych obrazków.
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Joanna Michalak