10.11.2020 - Wtorek
Dzisiaj zaczynamy od filmu o tam jak powstała Polska.
Zabawa ruchowa: „Orły do gniazd”.
Rodzic z dzieckiem stoją zwróceni do siebie plecami. Na początku zabawy rodzic jest drzewem pełniącym rolę gniazda, a dziecko jest ptakiem - orłem. Na dźwięk grzechotki (np.butelka z ziarnami …) orły wyfruwają z gniazda i szybują w przestrzeni to wysoko, to nisko. Gdy grzechotka milknie - orzeł powraca do gniazda (dziecko przykleja się tyłem do pleców rodzica). Zabawę powtarzamy kilka razy ze zmianą ról.
Przyjrzyjcie się dokładnie ilustracjom, spróbujcie ułożyć je w odpowiedniej kolejności. Na podstawie wysłuchanej baśni oraz ilustracji opowiedzcie o historii Lecha, Czecha i Rusa. Pamiętajcie o budowaniu całych zdań.
Drogie Przedszkolaki, spróbujcie rozwiązać zagadki. Dzięki nim przypomnicie sobie jakie są Polskie Symbole Narodowe oraz z czego znana jest Polska, spróbujcie również dopasować do zagadek ilustrację, będącą jej rozwiązaniem (symbole narodowe). Dla chętnych – dopasujecie podpisy do symboli narodowych oraz ułóżcie podpisy z rozsypanki literowej.
"Sylabowe symbole" - zabawa ruchowa.
Rodzicu, odtwórz piosenkę. Dziecko porusza się do niej cwałem. Na pauzę w muzyce, rodzic pokazuje obrazek z wybranym symbolem Polski. Zadaniem dziecka jest podzielić jego nazwę na sylaby, głoski.
Przypomnijmy sobie teraz kilka szczegółów na temat Unii Europejskiej:
Rozmowa na temat obejrzanego filmu: zwróćcie uwagę na symbole Unii Europejskiej.
Rozmowa na temat walut: Unii Europejskiej i Polski.
Opisywanie wyglądu walut. Ukazanie różnicy w ich wartości. Podejmowanie próby odpowiedzi na pytanie ile muszę mieć złotówek aby zamienić je na euro.
Dla chętnych: "Długość Wisły" - zabawa matematyczna.
Przygotujcie: sznurek lub tasiemkę o długości 10 cm, metr krawiecki, mazak i plansza do pomiarów.
Przedszkolaku, zbuduj z niebieskich klocków najdłuższy pasek jaki Ci się uda.
Wyobraź sobie, że siedzicie teraz nad Wisłą. Siedzisz, odpoczywasz i zastanawiasz się, jak długi jest ten kawałek Wisły, który widzisz.
Chciałbyś go zmierzyć? A wiesz jakimi sposobami możemy dokonać tych pomiarów?
- kroki, stopa za stopą, łokcie, sznurki, centymetry.
Z pomocą rodzica zmierz tymi sposobami długość waszej Wisły i zapiszcie pomiary na kartach.
Jak myślisz, dlaczego te pomiary różnią się od siebie ?
Zadania na utrwalenie litery p,P, pokoloruj obrazki z głoską p
Po tak intensywnej pracy proponujemy trochę ruchu.
Warte obejrzenia:
Wędrówki z mapą - krajobrazy Polski: https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I
Odkryj Polskę: https://www.youtube.com/watch?v=YCelkqmkxMs
Polska sprzed milionów lat: https://www.youtube.com/watch?v=EyRTTKPVTJs
Na wyciszenie organizmu zapraszamy dzieci do obejrzenia bajki o Symbolach Narodowych Naszego Kraju, po obejrzeniu zachęcamy aby dziecko wymieniło jakie były Symbole Narodowe w bajce, chętne dzieci mogą je narysować.
Zabawa „Dobrana para” rodzic czyta tekst, a dziecko zgaduje czego brakuje w obrazkach i łączy w pary.
„Sylaby i głoski” zabawa rozwijająca umiejętność podziału wyrazu na sylaby oraz poszukiwaniu głosek.
Drodzy Rodzice przeczytajcie dziecku bajkę pt.: „Bajka o dwóch małpkach”.
„Smutek i radość” zabawa w której kształcimy umiejętność nazywania różnych stanów emocjonalnych. Przyjrzyjcie się fotografią i zadaniem dziecka będzie wskazanie po jednej smutnej i jednej wesołej osobie na fotografiach i podanie wymyślony przez sobie powód odczuwania emocji przez daną osobę. Jeśli dziecko będzie miało problem z wykonaniem zadania, to rodzic podaje przykład.
„Radość i smutek – mamy do nich prawo” rodzic daje dziecku emotikonke z radosną i smutną buźką. Mówimy dziecku kilka sytuacji, a one maja za zadanie przyporządkować je do odczytanych emocji ( radość, smutek) i pokazać odpowiednią emotke.
Przykładowe sytuacje:
- Ania dostaje wymarzony prezent.
- Bartek tęskni za mamą.
- Ala jest chora.
- Jaś bawi się z kolega autami.
- Maja idzie do przedszkola.
Pozdrawiamy
Monika Garbarczyk, Monika Grzelak