10.03.2021 - Środa
Dzień dobry.
Drodzy Rodzice, zapewne wasze dzieci mają czas na zabawy dowolne, warto jednak zwrócić uwagę aby podczas zabaw dziecko kontrolowało swój ton głosu oraz aby pamiętało o posprzątaniu zabawek po skończonej zabawie. Spróbujcie też Państwo zaproponować swojemu dziecku temat zabawy np.: "Na wiejskim podwórku", ciekawe co ciekawego dzieci wymyślą.
„Posągi zwierząt” – zabawa muzyczno–ruchowa.
Kiedy gra muzyka dziecko swobodnie porusza się po pokoju. Gdy muzyka ucichnie dziecko zamienia się w posąg i stoi nieruchomo. Kiedy muzyka ponownie zacznie grać dziecko tańczy.
"Narysuj zwierzę" - karta pracy.
"Wesołe zwierzęta" - zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 08.03.2021r.).
"Gdzie jest więcej, a gdzie mniej” – porównywanie liczebności zbiorów.
„Kto ma ile nóg” – segregowanie.
Dziecko ma przed sobą dywanik (podkładkę, karton). Otrzymuje zastaw zwierząt hodowlanych (można wykorzystać ilustracje z wczorajszych zajęć) i sznurek do zaznaczania zbiorów.
Dziecko tworzy zbiór zwierząt z 2 nogami (kura, gęś, indyk, kaczka) i zbiór zwierząt z 4 nogami (krowa, koń, świnia, owca, koza). Nazywa zwierzęta, które znalazły się w zbiorach. Przelicza elementy w jednym i drugim zbiorze. Ustala, w którym zbiorze jest więcej elementów.
„Co słychać na początku” – tworzenie zbiorów.
Dziecko tworzy zbiór zwierząt, w nazwie których na początku słychać głoskę „k” (kura, kaczka, krowa, koń, koza, kogut) i zbiór pozostałych zwierząt (gęś, indyk, świnia, owca). Porównuje liczebność zbiorów, ustala, gdzie jest więcej, a gdzie mniej zwierząt i o ile. Przelicza ile jest zwierząt razem.
„Ile sylab jest w nazwie?” – porównywanie liczebności zbiorów.
Dziecko tworzy zbiór zwierząt, których nazwa składa się z jednej sylaby (koń, gęś) i zbiór zwierząt, których nazwa składa się z dwóch sylab (kura, indyk, świnia, kaczka, krowa, koza, owca). Porównuje liczebność zbiorów, liczy o ile jest więcej zwierząt, w nazwie których są dwie sylaby.
„Zapamiętaj kolejność” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko wybiera 4–5 dowolnych sylwet i układają je na dywaniku (kartonie) w rzędzie. Następnie prezentuje swoje zwierzęta naśladując ich głosy. Rodzic (rodzeństwo) powtarza głosy zwierząt w takiej samej kolejności. Zabawę powtarzamy, rodzic z dzieckiem zamieniają się rolami.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
„Koniki grzebią ziemię” – zabawa z elementem równowagi.
Dziecko porusza się po pokoju w rytm bębenka, na przerwę zatrzymuje się, staje na jednej nodze, a drugą naśladuje jak koń grzebie w ziemi. Podczas kolejnych przerw dziecko zmienia nogę na której stoi. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.
„Zwierzęta i ich domki” – układanie puzzli.
Iwona Jedlińska
Język angielski
Podczas dzisiejszych zajęć nadal spacerujemy po dżungli. Przypomnijmy sobie piosenkę pt. „Walking in the jungle” i spróbujmy włączyć się do śpiewu oraz naśladować bohaterów animacji.
https://supersimple.com/song/walking-in-the-jungle/
Słownictwo utrwalimy wykonując krótką kartę pracy.
https://supersimple.com/downloads/walking-in-the-jungle-worksheet-vocabulary-coloring-bw.pdf
A może 6-latki spróbują samodzielnie napisać nazwy zwierząt.
https://supersimple.com/downloads/walking-in-the-jungle-worksheet-color-and-write-bw.pdf
Pobawmy się teraz Caitie i Tobeem w naśladowanie i odgadywanie odgłosów różnych zwierząt, nie tylko z dżungli.
https://supersimple.com/sing-along-with-tobee/walking-in-the-jungle/
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania
ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak