Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

10.03.2021 - Środa

Dzień dobry.
Drodzy Rodzice, zapewne wasze dzieci mają czas na zabawy dowolne, warto jednak zwrócić uwagę aby podczas zabaw dziecko kontrolowało swój ton głosu oraz aby pamiętało o posprzątaniu zabawek po skończonej zabawie. Spróbujcie też Państwo zaproponować swojemu dziecku temat zabawy np.: "Na wiejskim podwórku", ciekawe co ciekawego dzieci wymyślą.  

„Posągi zwierząt” – zabawa muzyczno–ruchowa.
Kiedy gra muzyka dziecko swobodnie porusza się po pokoju. Gdy muzyka ucichnie dziecko zamienia się w posąg i stoi nieruchomo. Kiedy muzyka ponownie zacznie grać dziecko tańczy.

"Narysuj zwierzę" - karta pracy.

"Wesołe zwierzęta" - zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 08.03.2021r.).

"Gdzie jest więcej, a gdzie mniej” – porównywanie liczebności zbiorów. 
„Kto ma ile nóg” – segregowanie.
Dziecko ma przed sobą dywanik (podkładkę, karton). Otrzymuje zastaw zwierząt hodowlanych (można wykorzystać ilustracje z wczorajszych zajęć) i sznurek do zaznaczania zbiorów.
Dziecko tworzy zbiór zwierząt z 2 nogami (kura, gęś, indyk, kaczka) i zbiór zwierząt z 4 nogami (krowa, koń, świnia, owca, koza). Nazywa zwierzęta, które znalazły się w zbiorach. Przelicza elementy w jednym i drugim zbiorze. Ustala, w którym zbiorze jest więcej elementów.
„Co słychać na początku” – tworzenie zbiorów.
Dziecko tworzy zbiór zwierząt, w nazwie których na początku słychać głoskę „k” (kura, kaczka, krowa, koń, koza, kogut) i zbiór pozostałych zwierząt (gęś, indyk, świnia, owca). Porównuje liczebność zbiorów, ustala, gdzie jest więcej, a gdzie mniej zwierząt i o ile. Przelicza ile jest zwierząt razem.
„Ile sylab jest w nazwie?” – porównywanie liczebności zbiorów.
Dziecko tworzy zbiór zwierząt, których nazwa składa się z jednej sylaby (koń, gęś) i zbiór zwierząt, których nazwa składa się z dwóch sylab (kura, indyk, świnia, kaczka, krowa, koza, owca). Porównuje liczebność zbiorów, liczy o ile jest więcej zwierząt, w nazwie których są dwie sylaby.
„Zapamiętaj kolejność” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko wybiera 4–5 dowolnych sylwet i układają je na dywaniku (kartonie) w rzędzie. Następnie prezentuje swoje zwierzęta naśladując ich głosy. Rodzic (rodzeństwo) powtarza głosy zwierząt w takiej samej kolejności. Zabawę powtarzamy, rodzic z dzieckiem zamieniają się rolami.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

„Koniki grzebią ziemię” – zabawa z elementem równowagi.
Dziecko porusza się po pokoju w rytm bębenka, na przerwę zatrzymuje się, staje na jednej nodze, a drugą naśladuje jak koń grzebie w ziemi. Podczas kolejnych przerw dziecko zmienia nogę na której stoi. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.

„Zwierzęta i ich domki” – układanie puzzli.

Iwona Jedlińska

 

Język angielski

Podczas dzisiejszych zajęć nadal spacerujemy po dżungli. Przypomnijmy sobie piosenkę pt. „Walking in the jungle” i spróbujmy włączyć się do śpiewu oraz naśladować bohaterów animacji.
https://supersimple.com/song/walking-in-the-jungle/

Słownictwo utrwalimy wykonując krótką kartę pracy.
https://supersimple.com/downloads/walking-in-the-jungle-worksheet-vocabulary-coloring-bw.pdf

A może 6-latki spróbują samodzielnie napisać nazwy zwierząt.
https://supersimple.com/downloads/walking-in-the-jungle-worksheet-color-and-write-bw.pdf

Pobawmy się teraz Caitie i Tobeem w naśladowanie i odgadywanie odgłosów różnych zwierząt, nie tylko z dżungli.
https://supersimple.com/sing-along-with-tobee/walking-in-the-jungle/

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania
ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak