Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

09.11.2020 - Poniedziałek

Nasz temat  na ten tydzień to: „Polska w Unii Europejskiej”.

Zabawa z ruchem – „W przód, w tył, w bok i hop!”
Przebieg: Dzieci stoją. Przemieszczają się zgodnie ze słowami zawartymi w tytule – można je powielać. Na przykład – podwoić: w przód, w przód, w tył, w tył, w bok, w bok, hop, hop, gdzie hop oznacza skok w dowolnym kierunku.

Zabawa słowna na podstawie ilustracji  oraz opowiadania  „Polska – nasza ojczyzna” D. Kossakowskiej.
Poldek, Paweł i Pola mieszkają w Polsce. Chodzą do szkoły i uczą się w tej samej klasie. Dzisiaj prezentują stroje z różnych stron Polski. Stoją przy mapie, a Pola pokazuje naszą najdłuższą rzekę – Wisłę. Dzieci wiedzą też, że naszą stolicą jest Warszawa. Wiedzą, gdzie leżą góry i jak nazywa się nasze morze. Wszyscy podziwiają nasz piękny kraj. Dzieci są dumne
z tego, że są Polakami.

Rozmowa na temat opowiadania.

  • Gdzie mieszka Poldek, Paweł i Pola?
  • Co dzisiaj prezentują dzieci?
  • Gdzie stoją dzieci?
  • Co pokazuje Pola?
  • Jakie miasto jest stolicą Polski?
  • Z czego dumne są dzieci?

Kochani spróbujcie ułożyć pytanie dla rodziców na temat ilustracji np.: ile dzieci stoi przy mapie?...

Następnie dzieci oglądają ilustrację i wymieniają słowa zawierające głoskę p (rzeczy, osób...) znajdujących się na ilustracji- zacznijcie od słów rozpoczynających się głoską p.

Zabawa ruchowa – „polowanie na głoskę” – rozkładamy na podłodze ilustracje dziecko porusza się w rytm ulubionego utworu muzycznego, na przerwę w muzyce podnosi obrazek z nazwą rzeczy rozpoczynających się głoską p.

Analiza i synteza słuchowa słowa podstawowego – Polska. 
Wybrzmiewanie sylab i głosek.
Dzieci:

  • dzielą słowo Polska na sylaby, określają z ilu sylab się składa.
  • dzielą słowo Polska na głoski.
  • przeliczają z ilu głosek się składa.
  • określają położenie głoski p w słowie (na początku słowa).
  • podają słowa z głoską p w:
    nagłosie (czyli na początku słowa np.: pudel, palma….);

śródgłosie (w środku sowa np.: koperta, łopata…)
wygłosie (na końcu słowa np.: syrop, trop…).

Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „Polska”  (górna cześć ilustracji).
Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego „Polska”.
Dzieci: 

  • układają wyraz z liter drukowanych, następnie pisanych (Alfabet)
  • układają schemat wyrazu z białych kartoników – jeden kartonik pod jedną literą, przeliczają kartoniki, określają z ilu liter składa się wyraz;
  • układają schemat wyrazu z kolorowych cegiełek – niebieska to spółgłoska, czerwona samogłoska, określają z ilu spółgłosek a ilu samogłosek składa się wyraz Polska.

Cegiełki – kartoniki w kształcie prostokąta wytnijcie z białego, niebieskiego i czerwonego kartonu.

Rodzice przypomnijcie dzieciom jakie wyrazy piszemy wielką a jakie małą literą.

Pokaz litery małej i wielkiej drukowanej i pisanej– omówienie jej wyglądu, do czego jest podobna, co przypomina…

A teraz spróbujcie sami lub z rodzicami, rodzeństwem ułożyć  literę  P z własnego ciała.

Zabawa graficzna – litera „p”,’P’- demonstracja pisowni litery – pomocne będą czerwone strzałki.

Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie litery po śladzie.

Na wyciszenie organizmu zapraszamy dzieci do wysłuchania opowiadania o Legendzie Warszawskiej pt.: "Syrena", po wysłuchaniu zapraszamy do wykonania rysunku na temat legendy.

Głoskowanie zabawy rozwijające słuch fonematyczny Wyróżnianie głoski w nagłosie

Zabawa ruchowa „ Podskocz, klaśnij” rodzic wymienia wyrazy, a dziecko podskakuje/ klaśnie/ wstanie/ tupnie itp., jeśli usłyszy wyraz rozpoczynający się np. głoską „p”. Przykładowe wyrazy dla rodzica: Państwo, Polska, waga, parasol, bułka, papuga, buty, guzik itp.

Powtórzcie nazwy pór roku, dni tygodnia oraz miesięcy.

Dla chętnych: Karta pracy Owoce i warzywa, Wyrazy w zdaniu, Krzyżówka.

Powodzenia 

Monika Garbarczyk, Monika Grzelak

 

Język angielski

Zapraszam do wysłuchania piosenki pt. „Rain rain go away”, która pomoże dzieciom utrwalić słownictwo związane z rodziną.

daddy – tatuś
mommy – mamusia
brother – brat
sister – siostra
baby – dzidziuś
family – rodzina

Czasami też słuchamy tej piosenki w deszczowe dni żeby „wygonić’ deszcz i wtedy potrzebna jest ilustracja ruchowa.

W utrwalaniu słownictwa pomocne mogą być flashcards.

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Joanna Michalak