Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

09.11.2020 - Poniedziałek

Drodzy Rodzice!

Ze względu na zaistniałą sytuację dzisiaj  „spotykamy się” w  formie zdalnej. Chociaż zdecydowanie lepiej byłoby spotkać się w przedszkolu, to jednak bezpieczeństwo jest najważniejsze. Na początek chciałybyśmy Państwu oraz naszym dzielnym przedszkolakom życzyć dużo zdrówka, wytrwałości oraz, pomimo wszystko, uśmiechu i pogody ducha w tych trudnych czasach!
Zapraszamy do skorzystania z propozycji zajęć i zabaw przewidzianych na dzisiaj.

Zaczynamy od kilku zabaw ruchowych:
„Ptaszki”- zabawa z elementami podskoku. Dziecko porusza się podskakując obunóż. Na hasło rodzica: ptaszki zbierają ziarenka, przysiada i uderza paluszkami o podłogę.
„Jastrząb, kwoka i pisklę”- zabawa orientacyjno- porządkowa. Rodzic odgrywa rolę kwoki, a dziecko pisklęcia. Dziecko biega po dywanie i zbiera pożywienie. Na hasło rodzica: jastrząb leci!, dziecko- pisklę ucieka do rodzica i chowa się pod skrzydłami (rozłożone ręce).
„Spłoszony wróbelek”- zabawa z elementami biegu. Dziecko biega po pokoju w różne strony, rękoma naśladując latanie. Spłoszone przez miauknięcie kota (rodzic naśladuje głosem) ustawia się pod ścianą. Gdy kota nie słychać wróbelek biega dalej.

W tym tygodniu będziemy obchodzili NarodoweŚwięta Niepodległości zatem w sposób szczególny skupimy się na rozwijaniu u dzieci świadomości narodowej, poczucia więzi z ojczyzną oraz postawy patriotyzmu i szacunku do polskich symboli narodowych . 102 lata temu nasz kraj po 123 latach niewoli odzyskał niepodległość. Zwróćmy uwagę dzieci na wywieszone flagi, wydarzenia transmitowane w telewizji, wytłumaczmy ich znaczenie. Konieczne będzie również wyjaśnienie kilku nieznanych pojęć.   
Przypomnijmy dzieciom jakie były początki naszej ojczyzny według „Legendy o Lechu, Czechu i Rusie”. Rodzic czyta legendę, a dziecko ogląda animację. Po wysłuchaniu tekstu warto zadać dziecku kilka pytań dotyczących treści i sprawdzić czy uważnie słuchało i ile zapamiętało, zwłaszcza 5-latki np. Kim byli Lech, Czech i Rus? Dlaczego Lech, Czech i Rus wędrowali? Czego szukali? Jakiego ptaka zobaczyli pod wielkim dębem? Kto postanowił zostać pod dębem? Dlaczego Lech postanowił założyć swój gród pod wielkim dębem? Czy Lech był zadowolony ze swojego wyboru?  Dlaczego?

Teraz czas na trochę ruchu, czyli zestaw zajęć ruchowych kształtujących prawidłowe wysklepienie stopy z wykorzystaniem przyboru nietypowego - gazety.
Część wstępna
- dziecko przekłada gazetę (1 stronę) z ręki do ręki z przodu i z tyłu, stara się nie podrzeć gazety, zmiana kierunku przekazywania gazety,
- dziecko przekłada gazetę wysoko nad głową i w dole, z przodu na wysokości bioder, zmiana kierunku przekazywania gazety,
- rozkrok, ramiona w przód w prawej dłoni gazeta, w opadzie tułowia w przód przekładamy gazetę wokół kolan zataczając ósemkę, zmiana kierunku przekazywania gazety.

Część główna
Ćwiczenia na boso. Kładziemy gazetę na podłodze:
- dziecko stopami stara się złożyć gazetę w jak najmniejszą kostkę,
- dziecko rozkłada gazetę i prasuje stopami jak żelazkiem,
- dziecko zgniata gazetę palcami stóp,
- dziecko rozkłada gazetę i prasuje stopami jak żelazkiem,
- dziecko palcami stóp drze gazetę na kawałki,
- z rozdartych kawałków gazety układa koło,
- zbiera kawałki gazety i zgniata ją formując kulę,

Część końcowa
Zabawa z elementami celowania z wykorzystaniem wcześniej zrobionej kuli oraz dowolnego kosza lub pudełka . Warto urządzić zawody pomiędzy rodzeństwem lub pomiędzy rodzicem, a dzieckiem, zwracając uwagę na zasady zdrowej rywalizacji oraz na odległość kosza, adekwatnie do wieku i możliwości zawodników.

Po wysiłku fizycznym czas na dość trudne i poważne zagadnienie czyli przybliżenie dzieciom najważniejszych faktów z historii Polski. Ważne, aby zrobić to w sposób przystępny dla dziecka.  Pomocne mogą okazać się dostępne w Internecie prezentacje multimedialne oraz książki z ilustracjami dostępne w domu. Celem tego działania jest osłuchanie się dziecka z nowymi pojęciami i uświadomienie, że pomimo wielu trudnych wydarzeń Polska nadal trwa, a Polacy zawsze byli gotowi stawać w jej obronie.

https://slideplayer.pl/slide/441557/

https://www.edukator.pl/presentation/show/?uid=d17ea389b7b55e2dcde3b7a9ab714c2f7f2c6da3

Czas na język angielski. Dzieci muszą teraz pozostać w domu, więc pogodę mogą obserwować tylko przez okno. Posłuchajmy piosenki pt. „How’s the weather?”  Jeśli to możliwe wydrukujmy dostępne na stronie przy piosence flashcards.

https://supersimple.com/song/hows-the-weather/

Zachęćmy nasze 5-latki do udzielenia odpowiedzi na pytanie:
How’s the weather today? – Jaka jest dzisiaj pogoda?
Today is sunny. - Dzisiaj jest słonecznie.
Today is rainy. - Dzisiaj jest deszczowo.
Today is cloudy. - Dzisiaj jest pochmurnie.
Today is snowy. - Dzisiaj jest śnieg.

Natomiast 4-latki odpowiedzą twierdząco lub przecząco (Yes/No) na pytania:
Is it sunny today? – Czy dzisiaj jest słonecznie?
Is it rainy today? – Czy dzisiaj jest deszczowo?
Is it cloudy today? – Czy dzisiaj jest pochmurnie?
Is it snowy today? – Czy dzisiaj jest śnieg?

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Na koniec dnia przypomnijmy podstawowe wiadomości o Polsce.

Życzymy udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk, Joanna Michalak