09.04.2021 - Piątek
Dzień dobry,
Na wstępie chciałam podziękować za nadsyłane prace dzieci, miło jest oglądać, jak dzieci wykonują proponowane zadania. Zachęcam również pozostałe osoby do przysyłania na maila zdjęć wykonywanych przez dzieci prac.
"Rysuj po śladzie" - karta pracy.
Dziecko pisze i rysuje po śladzie.
„Sylaby” – zabawa słowna.
Zabawę rozpoczyna rodzic wypowiadając sylabami dowolne słowo. Dziecko określa ostatnią sylabę, a następnie podaje słowo rozpoczynające się taką samą sylabą.
„Sprawny mieszkaniec Ziemi” - zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 06.04.2021r.).
„Woda daje życie” – swobodne wypowiedzi dzieci - zabawy mające na celu rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego i wdrażanie do wielozdaniowych wypowiedzi na określony temat oraz wyrabiające nawyk oszczędzania wody.
Przebieg:
Zagadka - dziecko rozwiązuje zagadkę D. Kossakowskiej:
Płynie w rzece i strumyku.
Jest także w jeziorze.
W twoim domu płynie z kranu
O każdej porze. (woda)
Do czego potrzebna jest woda? – wypowiedzi dzieci. Zwrócenie uwagi na konieczność oszczędzania wody.
„Co z tego wyrośnie?” – historyjka obrazkowa .
Dziecko wycina obrazki, nakleja je na kartkę w odpowiedniej kolejności (przy każdym obrazku wpisuje cyfrę lub właściwą ilość kropek), opowiada historyjkę obrazkową.
„Dbamy o naszą planetę” – ćwiczenia gimnastyczne kształtujące prawidłową postawę ciała oraz rozwijające szybkości i zwinności (zestaw opisany 07.04.2021r.).
„Ptaki do gniazd” – zabawa orientacyjno – porządkowa (zabawa dla całej rodziny).
Na dywanie rozłożone są obręcze (pętle ze sznurka) – gniazda ptaków. Dziecko poruszają się swobodnie po pokoju, na hasło „ptaki do gniazd” – wskakuje do obręczy, na hasło „ptaki z gniazd” – wychodzi z obręczy i naśladuje lot ptaka. Rodzic ustala ile ptaków może mieszkać w jednym gnieździe.
„Zielone listki” – ćwiczenia oddechowe.
Dziecko trzyma pasek zielonej bibuły na wysokości ust. Dmucha na bibułę wprawiając ją w ruch.
„Kwiaty” – zabawa plastyczna.
Dziecko przy dźwiękach spokojnej muzyki rysuje kwiaty. Następnie mówi jakie kwiaty narysowało i kto je odwiedza (pszczoły, osy, trzmiele, ważki, motyle).
Dowolne zabawy według zainteresowań dzieci – zwrócenie uwagi na kulturalne zachowanie podczas zabawy.
Karty pracy:
- Historyjka obrazkowa
- Recykling
- Segregacja odpadów
W ramach relaksu proponuje obejrzenie filmów:
"Ekologiczny dom" - bajka edukacyjna
"Rodzina Treflików - Śmieci"
"Skąd się biorą produkty ekologiczne?"
Życzę owocnej pracy i udanego weekendu.
Iwona Jedlińska