09.03.2021r. - Wtorek
Drodzy Rodzice!
Zacznijmy dzisiaj od zabawy z wykorzystaniem rymowankiPożegnanie z bałwankiem. Rodzic mówi rymowankę, a dziecko naśladuje miną i ruchem zachowania bałwanka.
Stoi bałwanek, stoi, nikogo się nie boi.
Gdy coraz cieplej było – bałwanka nam ubyło.
Teraz w miejscu bałwanka kałuża błyszcząca jak szklanka.
Teraz czas na kilka zabaw ruchowych (opis w propozycjach z 08.03.2021r.).
Dziś proponujemy wykonanie pracy plastycznej Bazie – tworzenie pracy według instrukcji (5l), z pomocą dorosłego (4l). Propozycje wykonania pracy
Teraz trochę ruchu podczas zabawy Kwiaty rosną - dziecko, w siadzie podpartym, naśladuje nasionko. Na hasło Kwiatek rośnie, powoli podnosi się do góry, aż do wyprostowania się i wyciągnięcia rąk do góry.
Zapraszamy teraz na zabawy matematyczne do których potrzebne będą liczmany – obrazki wazonów, gałązek wierzbowych, a także kartoniki z cyframi dla dzieci 5 – letnich i kropkami dla dzieci 4 – letnich do wycięcia przed zabawą. (zał. 1)
Bazie w wazonie – zabawy matematyczne rozwijające umiejętność przeliczania, określania liczebności oraz posługiwanie się pojęciami: więcej, mniej, tyle samo.
Mniej, więcej, tyle samo - rodzic bierze obrazki wazonów, dziecko ma obrazki wierzbowych gałązek. Rodzic układa przed dzieckiem określoną liczbę np. 2 wazony - dziecko ma położyć tyle samo gałązek (zabawę powtarzamy układając za każdym razem inną liczbę obrazków). Następnie rodzic układa dowolną liczbę obrazków wazonów (od 1 do 5) - dziecko układa o jeden więcej obrazek niż ułożył rodzic. W dalszej części zabawy dziecko musi ułożyć o jeden obrazek mniej niż ułożył rodzic (dziecko sprawdza czy dobrze wykonało zadanie przeliczając obrazki wazonów i gałązek wierzbowych lub ustawiając w pary wazon z gałązką wierzbową).
Który to wazon? – dziecko układa przed sobą wazony i wskazuje, który wazon jest pierwszy, który drugi….. Rodzic mówi pokaż, który wazon jest ustawiony np. drugi - dziecko wskazuje wazon.
Bazie do wazonu – dziecko układa przed sobą dwa wazony – rodzic mówi, ile gałązek wierzbowych dziecko ma włożyć do wazonu. Dziecko wskazuje wazon, w którym jest więcej gałązek, może też policzyć, ile gałązek jest razem w tych wazonach. W dalszej części zabawy rodzic kładzie pod wazonem dla dziecka 4 – letniego kartonik z wybraną liczbą kropek, a dla 5-letniego kartonik z cyfrą, a dziecko wkłada do wazonu tyle gałązek.
Podnieś gałązki – dziecko rozkłada na podłodze wszystkie gałązki i spaceruje między gałązkami, rodzic pokazuje dla dziecka 4 – letniego kartonik z wybraną liczbą kropek, a dla 5-letniego kartonik z cyfrą, a dziecko podnosi tyle samo gałązek. Rodzic może poprosić, aby dziecko podniosło o jedną gałązkę więcej lub o jedną mniej niż wskazana na kartoniku liczba kropek lub cyfra.
Po zabawie ćwiczenie grafomotoryczne – rysowanie po śladzie dla dzieci 4-letnich i 5-letnich.
Czas na chwilę odpoczynku podczas słuchania baśni H.Ch Andersena Brzydkie kaczątko
Udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk, Joanna Michalak