09.03.2021 - Wtorek
Dzień dobry,
Dziś kontynuujemy rozpoczęty wczoraj temat "Na wiejskim podwórku". Zapraszam do zabawy.
„Odgłosy zwierząt” – ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
Rodzic pokazuje obrazki, a dziecko naśladują odgłosy zwierząt.
krowa – muczy – muu, muu
kaczka – kwacze – kwa, kwa
koza – meczy – mee, mee
baran – beczy – bee, bee
indyk – gulgocze – gul, gul
kogut – pieje – kukuryku
świnia – chrumka – chrum, chrum
koń – rży – iha, iha
kura – gdacze – ko, ko.
"Wesołe zwierzęta" - zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 08.03.2021r.).
"Pokoloruj litery" - karta pracy.
„Co nam dają zwierzęta” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje ilustracje zwierząt oraz produktów od nich pochodzących: mleko, ser, śmietanę, masło, poduszkę, jajka, włóczkę,
szynkę, kiełbasę
Dziecko mówi dzięki jakiemu zwierzęciu mamy te produkty.
owca – wełna, mleko, mięso
kura – jajka, mięso
krowa – mleko (ser, śmietana, masło)
gęsi – pierze, mięso, jajka
kaczki – jajka, mięso
świnia – mięso, tłuszcz.
„Drugie śniadanie” – przygotowanie kanapek.
Rodzic przygotowuje produkty wytwarzane z mleka: masło, śmietana, ser, jogurt, kefir. Dziecko dokonuje degustacji wybranych produktów, wypowiadają się na temat ich smaku i wyglądu.
- Rodzic demonstruje sposób wykonania masła – śmietanę o wysokiej zawartości tłuszczu umieszcza w zamkniętym słoiku (0.75 l) i potrząsanim energicznie. W wyniku ubijania śmietany powstanie masło.
- Dziecko wykonuje kanapki – smaruje chleb masłem, układają na nim ser, ugotowane na twardo jajka i świeże warzywa.
„Rozmowy domowych ptaków” – zabawa orientacyjno – porządkowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych.
Dziecko spaceruje po pokoju przy dźwiękach tamburyna. Rodzic robiąc przerwę w grze podnosi zdjęcie przedstawiające zwierzę. Na pierwszą przerwę w muzyce zatrzymują się kury i głośno gdaczą: ko, ko, na drugą przerwę zatrzymują się kaczki i mówią: kwa, kwa, na trzecią przerwę odzywają się gęsi: gę, gę, gę.
„Koniki grzebią ziemię” – zabawa z elementem równowagi.
Dziecko porusza się po pokoju w rytm bębenka, na przerwę zatrzymuje się, staje na jednej nodze, a drugą naśladuje jak koń grzebie w ziemi. Podczas kolejnych przerw dziecko zmienia nogę na której stoi. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.
„Gdzie to położyć” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko otrzymuje kopertę z trzema obrazkami, na dywanie rozłożone są obręcze (można wykonać pętlę ze sznurka) z cyframi od 3 do 5. Zadaniem dziecka jest powiedzenie co jest na
obrazku, policzenie z ilu głosek składa się nazwa obrazka i położenie obrazka w odpowiedniej obręczy.
Np. 3 – kot, sok, lok, las, osa, oko, nos, but, ser
4 – buda, koza, woda, noga, igła, flet, kula, smok
5 – ekran, mydło, worek, wagon, lalka, sroka, balon, notes.
Na zakończenie zachęcam do obejrzenia filmu "Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi".
Życzę miłego dnia
Iwona Jedlińska