Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

09.03.2021 - Wtorek

Dzień dobry, 
Dziś kontynuujemy rozpoczęty wczoraj temat "Na wiejskim podwórku". Zapraszam do zabawy.

„Odgłosy zwierząt” – ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
Rodzic pokazuje obrazki, a dziecko naśladują odgłosy zwierząt.
krowa – muczy – muu, muu
kaczka – kwacze – kwa, kwa
koza – meczy – mee, mee
baran – beczy – bee, bee
indyk – gulgocze – gul, gul
kogut – pieje – kukuryku
świnia – chrumka – chrum, chrum
koń – rży – iha, iha
kura – gdacze – ko, ko.

"Wesołe zwierzęta" - zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 08.03.2021r.).

"Pokoloruj litery" - karta pracy

„Co nam dają zwierzęta” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje ilustracje zwierząt oraz produktów od nich pochodzących: mleko, ser, śmietanę, masło, poduszkę, jajka, włóczkę,
szynkę, kiełbasę
Dziecko mówi dzięki jakiemu zwierzęciu mamy te produkty.
owca – wełna, mleko, mięso
kura – jajka, mięso
krowa – mleko (ser, śmietana, masło)
gęsi – pierze, mięso, jajka
kaczki – jajka, mięso
świnia – mięso, tłuszcz.

„Drugie śniadanie” – przygotowanie kanapek.
Rodzic przygotowuje produkty wytwarzane z mleka: masło, śmietana, ser, jogurt, kefir. Dziecko dokonuje degustacji wybranych produktów, wypowiadają się na temat ich smaku i wyglądu.
- Rodzic demonstruje sposób wykonania masła – śmietanę o wysokiej zawartości tłuszczu umieszcza w zamkniętym słoiku (0.75 l) i potrząsanim energicznie. W wyniku ubijania śmietany powstanie masło.
- Dziecko wykonuje kanapki – smaruje chleb masłem, układają na nim ser, ugotowane na twardo jajka i świeże warzywa.

„Rozmowy domowych ptaków” – zabawa orientacyjno – porządkowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych.
Dziecko spaceruje po pokoju przy dźwiękach tamburyna. Rodzic robiąc przerwę w grze podnosi zdjęcie przedstawiające zwierzę. Na pierwszą przerwę w muzyce zatrzymują się kury i głośno gdaczą: ko, ko, na drugą przerwę zatrzymują się kaczki i mówią: kwa, kwa, na trzecią przerwę odzywają się gęsi: gę, gę, gę.

„Koniki grzebią ziemię” – zabawa z elementem równowagi.
Dziecko porusza się po pokoju w rytm bębenka, na przerwę zatrzymuje się, staje na jednej nodze, a drugą naśladuje jak koń grzebie w ziemi. Podczas kolejnych przerw dziecko zmienia nogę na której stoi. Zabawę powtarzamy 4-5 razy.

„Gdzie to położyć” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko otrzymuje kopertę z trzema obrazkami, na dywanie rozłożone są obręcze (można wykonać pętlę ze sznurka) z cyframi od 3 do 5. Zadaniem dziecka jest powiedzenie co jest na
obrazku, policzenie z ilu głosek składa się nazwa obrazka i położenie obrazka w odpowiedniej obręczy.
Np. 3 – kot, sok, lok, las, osa, oko, nos, but, ser
4 – buda, koza, woda, noga, igła, flet, kula, smok
5 – ekran, mydło, worek, wagon, lalka, sroka, balon, notes.

Na zakończenie zachęcam do obejrzenia filmu "Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi".

Życzę miłego dnia
Iwona Jedlińska