Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

08.05.2020 - Piątek

Powódź - zabawa orientacyjno - porządkowa.
Dziecko biega po dywanie, na hasło powódź siada na kanapie lub krześle i unosi nogi do góry, tak aby nie dotykać podłogi.

Czy to jest woda? - zabawa dydaktyczna.
Przygotowujemy 3 słoiki wypełnione wrzątkiem, lodem, wodą. Prezentujemy dziecku wodę w trzech stanach skupienia i prosimy, aby spróbowało je nazwać. Możemy zadać pytania naprowadzające: Co unosi się nad słoikiem z wrzątkiem? (para wodna to stan gazowy); Co możesz powiedzieć o lodzie? Jest miękki? Jest płynny? (lód to stan stały); A jaka jest woda? Kiedy poruszymy słoikiem, to co się z nią dzieje? (woda to stan ciekły). Aby podsumować wiedzę o stanach skupienia wody możecie obejrzeć ten krótki filmik , a dla tych, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej o znaczeniu wody w przyrodzie i sprawdzić swoją wiedzę zapraszam do obejrzenia prezentacji interaktywnej.   

Świat w naszych rękach  - improwizacja ruchowa przy piosence.
Mamy nadzieję, że dzieci pamiętają już I zwrotkę i refren piosenki, którą poznaliśmy we wtorek. Dzisiaj zachęcamy do zapamiętania zwrotki II i III.

Zwr. 1:
Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki

Ref.:
Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat x 2


Zwr. 2
A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło

Refren x 2


Zwr. 3
Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć

Refren x 3

Zachęcamy również do improwizacji tanecznych przy piosence. Wręczamy dziecku 2 wstążki z bibuły w ulubionym kolorze, dosyć długie, tak aby ładnie falowały, ale nie za długie, żeby dziecko mogło nimi swobodnie poruszać, włączamy piosenkę i tańczymy :-) zachęcam rodziców do dołączenia do dziecka - taki taniec naprawdę poprawia humor!

Gdzie mieszka woda? - zabawa czytelnicza.
Do zabawy potrzebne będą klamerki do bielizny oraz wydrukowane obrazki. Wręczamy dziecku fotografie przedstawiające wodę w różnych stanach i miejscach oraz różne litery umieszczone w ramce wokół tego zdjęcia. Starszaki podają nazwę tego miejsca lub zjawiska, a następnie dzielą dany wyraz na głoski, a młodsze dzieci mogą na sylaby. Za pomocą klamerek do bielizny zaznaczają, które z liter pojawiają się w danym wyrazie, dzieciom 5 letnim możemy przygotować wizytówki z nazwami na wzór.

Czy ta woda jest czysta? - zabawa badawcza.
Do zabawy przygotowujemy: 4 słoiki z zabrudzoną wodą, 4 puste słoiki, filtry do kawy, watę. Prezentujemy dziecku cztery słoiki, w których znajduje się woda pochodząca z różnych źródeł (np. zabrudzona ziemią, woda mineralna, deszczówka, woda z kranu z oliwą). Za każdym z tych słoików ustawiamy drugi słoik, w który wkładamy filtr do kawy (w filtrze znajduje się wata). Dziecko zastanawia się, czy można pić brudną wodę, a jeśli nie, to w jaki sposób da się ją oczyścić. Następnie kolejno ocenia wygląd wody w każdym słoiku i przelewa ją przez filtr do drugiego słoika, po czym oglądamy watę i pozostawione na niej osady. Wspólnie ustalamy, w którym słoiku woda była najczystsza, a w którym najbrudniejsza i jak podziałało na wodę oczyszczanie przez filtr.

Plastikowe pułapki - zabawa dydaktyczna.
Na kartonikach przedstawione są fotografie foliowych reklamówek i zbliżonych do nich kształtem zwierząt. Dziecko łączy pasujące do siebie zdjęcia, a następnie zastanawia się, co się stanie z reklamówką, którą drapieżnik uzna za wodne stworzenie? Prezentujemy również zdjęcia przedstawiające zanieczyszczenie wody i plaż. Dziecko odpowiada, czy chciałoby pływać w tak zanieczyszczonych akwenach oraz jak mogą czuć się zwierzęta, które tam mieszkają. Na zakończenie prezentujemy fotografie różnych zwierząt mieszkających w wodzie lub w jej pobliżu, które stały się ofiarą zanieczyszczonego środowiska.

Oszczędzanie wody - film edukacyjny - mam nadzieję, że po obejrzeniu tego krótkiego filmiku każde dziecko będzie pamiętało o oszczędzaniu wody.

 Zachęcamy do uzupełnienia naszych kart pracy:
6 - latki: str. 6 - 9;  5 - latki: str. 1, 6 - 9.
Zadanie dodatkowe dla chętnych:  Parasol matematyczny.

Miłego weekendu przedszkolaki :-)

Karolina Magnuska, Klaudia Ostrowska

 

Języka angielski

https://wordwall.net/play/1355/092/449 i karta pracy fruit.pdf

Anna Kwiatkowska