08.04.2021 r. - Czwartek
1. Poranne zabawy ruchowe:
Kury do kurnika. Rodzic wyznacza miejsce do zabawy – kurnik. Dziecko naśladuje odgłos kur (ko, ko) i ich chód, poruszając rękami jak skrzydłami. Na hasło: Kury do kurnika, jak najszybciej chowa się do kurnika.
Wyścigi koni. Dziecko inscenizuje ruchem opowiadanie rodzica.
Dziecko:
Rozpoczyna się wyścig, stoi w miejscu,
konie stoją w boksach. Start! przebiera nogami, drepcze,
Konie ruszyły. bieg truchtem,
Przeskakują kałużę. podskakuje,
Nabierają pędu. szybko przebiera nogami,
Przebiegają po grząskim gruncie. biegnie wysoko podnosząc kolana
Dobiegają do mety. zwalnia bieg aż do zatrzymania się, parska.
Widzę coś... widzę coś. Rodzic podaje polecenia dla dziecka: widzę żabki skaczące po łące, widzę bociany latające nad łąką, widzę kurczęta wyskakujące z jajeczka, widzę galopującego konika, widzę krowę na pastwisku, która żuje trawę, spacerującą po podwórku kaczkę, widzę przeciągającego się kotka, szczekającego pieska itp.
2. Na naszym podwórku (sł. Danuta Zawadzka, muz. S. Adriana Miś). - zapoznanie z piosenką. Zachęcamy dziecko do uważnego wysłuchania piosenki o zwierzętach z wiejskiego podwórka.
1. Na naszym podwórku zwierząt jest bez liku.
Konik w stajni, mysz w spiżarni, a kurki – w kurniku.
Ref.: „Ihaha!” – rży nasz konik.
„Me, me, me”, z kózką w chórku.
Dobrze nam tu razem na naszym podwórku.
2. Na naszym podwórku jest bardzo wesoło.
Kurki gdaczą, kaczki kwaczą, piesek biega w koło.
Ref.: „Kwa, kwa, kwa” – kwacze kaczka.
„Ko, ko, ko” – kurki w chórku.
Bardzo nam wesoło na naszym podwórku.
3. Na naszym podwórku zwierzęta się czubią.
Kot mysz łapie, piesek chrapie, lecz wszyscy się lubią.
Ref.: „Hau, hau, hau” – piesek szczeka.
„Miau, miau, miau” – z kotkiem w chórku.
Wszyscy się lubimy na naszym podwórku
Po wysłuchaniu piosenki zadajemy dziecku przykładowe pytania:
O czym jest ta piosenka?
Jakie zwierzęta występują w piosence i jakie wydają odgłosy?
Czy zwierzęta są radosne, że wspólnie żyją na podwórku?
Co to znaczy, że zwierzęta się czubią? (sprzeczają się/kłócą)
Co oznacza określenie: zwierząt jest bez liku? (bardzo dużo)
3. Taniec swobodny przy piosence.
4. Uczymy misia - pamięciowe opanowanie tekstu piosenki.
Zachęcam do zapamiętania pierwszej zwrotki i refrenu poznanej piosenki. Aby uatrakcyjnić to trudne zadanie, możemy zaangażować do niego....ulubionego pluszaka ;-) Pytamy naszego pluszaka czy podobała mu się piosenka? Czy chciałby ją zaśpiewać? (Misiowi bardzo się podobała! I bardzo chce ją zaśpiewać!) Proponujemy pluszakowi pomoc w zapamiętaniu słów piosenki. Prosimy, aby dziecko posadziło sobie pluszaka na kolanach, twarzą do siebie. Pluszak uważnie słucha, a dziecko wraz z rodzicem powtarza kolejne fragmenty I zwrotki, a później refrenu. Zwróćmy uwagę, że należy mówić głośno i wyraźnie, aby nasz pluszak dobrze wszystko usłyszał. Aby nasze misie nie znudziły się zbyt szybko możemy urozmaicić zadanie i powtarzać tekst: cicho/głośno; cienkim/grubym głosem. Kiedy już zapamiętamy słowa śpiewamy jeszcze raz - rodzic śpiewa za misia :-D
6. Co słychać na podwórku? Zabawa słuchowa. Dziecko stara się odgadnąć jakie zwierzęta wydają kolejne odgłosy.
Karolina Magnuska
Język angielski – czwartek – 08.04.2021r.
Dzisiejsze zajęcia to przede wszystkim ruch i zabawa, a przy okazji osłuchanie (3-l) i przypomnienie (4-l) nazw niektórych części ciała. Zapraszam do zabawy ilustracyjnej przy piosence pt. Head, shoulders, knees & toes.
head – głowa
shoulders – ramiona
knees – kolana
toes – palce u stóp
eyes – oczy
ears – uszy
mouth – usta
nose – nos
Pobawmy się teraz z Caitie i Tobeem.
W zapamiętaniu nazw części ciała z pewnością pomogą flashcards.
Jeśli dzieci są już gotowe, to spróbujmy pokazywać części ciała trochę szybciej.
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak