Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

08.04.2021 - Czwartek

„Co z tego powstanie?” – zabawa graficzna.
Dzieci losują kartki z narysowanymi elementami (kółko, kreska, linia falista itp.). Zadaniem dzieci jest dorysowanie elementów tworzących rysunek.

„Sprawny mieszkaniec Ziemi” - zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 06.04.2021r.).

„Wiosna” – wprowadzenie piosenki. Zabawy mające na celu umuzykalnianie dziecka oraz doskonalenie poczucia rytmu.
Przebieg:
"Posłuchaj i powtórz" – ćwiczenia rytmiczne.
Dziecko bierze 2 kamyki. Rodzic wystukuje kamykami dowolne rytmy, a dziecko powtarza je. Następnie może nastąpić zamiana, dziecko wystukuje rytm, a rodzic powtarza.
„Wiosna” – słuchanie piosenki.
Rozmowa na temat piosenki.
- Kto cieszy się z nadejścia wiosny?
- Co wiosna robi na łące?
- Kto cieszy się z padającego deszczu?
- Z ilu zwrotek składa się piosenka?
- Czy piosenka jest wesoła czy smutna?
- Czy piosenka jest szybka czy wolna?
Nauka refrenu piosenki.
Próby śpiewania piosenki wspólnie z rodzicem (słuchając nagrania).

Rodzic śpiewa zwrotki piosenki, a dziecko śpiewa refren.

„Ptaki do gniazd” – zabawa orientacyjno – porządkowa (zabawa dla całej rodziny).
Na dywanie rozłożone są obręcze (pętle ze sznurka) – gniazda ptaków. Dziecko poruszają się swobodnie po pokoju, na hasło „ptaki do gniazd” – wskakuje do obręczy, na hasło „ptaki z gniazd” – wychodzi z obręczy i naśladuje lot ptaka. Rodzic ustala ile ptaków może mieszkać w jednym gnieździe.

„Drzewo” – ozdabianie i łączenie kartonu - zabawa rozwijająca inwencję twórczą oraz doskonaląca sprawności manualne. Poprzez tą zabawę kształtujemy postawę proekologiczną u dziecka.
Przebieg:
„Coś z niczego”
– wypowiedzi dziecka w oparciu o ilustracje.
Wokół nas jest dużo rzeczy zużytych, niepotrzebnych. Można je wykorzystać tworząc z nich coś nowego. Powiedz, co wykorzystano do zrobienia przedstawionych na zdjęciu przedmiotów.
Zagadka:
Ma pień i koronę co rośnie do góry.
Mieszkają na nim ptaki, które widzą chmury.       (drzewo)
Oglądanie drzew.
Dziecko ogląda ilustracje różnych drzew: liściastych, iglastych, owocowych. Określa w jakich miejscach rosną drzewa (las, park sad).
Podanie tematu pracy i wyjaśnienie sposobu jej wykonania.
Dziecko decyduje o tym jaki gatunek drzewa wykona i jaki będzie miało ono wygląd w zależności od pory roku. Tworząc drzewo wykonuje następujące czynności:
- oklejają rolkę po papierze toaletowym brązową bibułą;
- wycinają z białego brystolu koronę drzewa i kolorują ją z obu stron;
- ozdabiają drzewo liśćmi, owocami wyciętymi z kolorowego papieru;
- nacinają rolkę w dwóch miejscach i łączą koronę z pniem.
Ważne, aby dziecko samodzielnie wykonywało kolejne czynności.
Rodzic przygotowuje tabliczki z napisami: las, park, sad. Dziecko umieszcza właściwą tabliczkę przy swoim drzewie.

„Pomagamy naszej Ziemi” – zabawa ruchowo - naśladowcza.
Dziecko porusza się w rytmie granym na tamburynie, naśladuje zbieranie śmieci, na przerwę w muzyce zatrzymuje się i powtarza rytmicznie rymowankę: „Przyrodę chronimy, nigdy nie śmiecimy”.

Zabawy podejmowane według zainteresowań – wdrażanie do posługiwania się w czasie zabawy umiarkowanym głosem.

Na zakończenie zapraszam do wysłuchania kilku piosenek o dbaniu o naszą planetę:
- "Nasza Planeta"
- "Ekologa znak"
- "Ekologia".

Karty pracy:
Rysuj po śladzie
Ułóż zdanie
Jak rośnie fasola
Policz

Udanego dnia 
Iwona Jedlińska