08.03.2021 r. - Poniedziałek
Witam wszystkie dzieci oraz rodziców i zapraszam do zapoznania się z propozycjami zabaw, które są wstępem do realizowanego w naszej grupie, w tym tygodniu, tematu: Wiosna tuż, tuż.
1.Marcowy deszczyk - poranna zabawa ruchowa. Na podłodze rozkładamy kilka poduch (parasole). Dziecko porusza się przy nagraniu wesołej melodii omijając poduszki (wiosenny spacer). Na przerwę w muzyce (rodzic pauzuje nagranie) i hasło: marcowy deszczyk, dziecko jak najszybciej siada skrzyżnie na dywanie przy znajdującej się najbliżej poduszce i unosi ją nad głową na wyprostowanych rękach (chowa się pod parasolem).
2.Marzec i przedwiośnie - rozmowa wprowadzająca do tematu zajęć. Pytamy dziecko jaką mamy teraz porę roku? Czy wie kiedy zaczyna się wiosna? A jak nazywają się pozostałe pory roku? A jaki mamy miesiąc? Czy znasz nazwy innych miesięcy? Czy słyszało kiedyś powiedzenie: W marcu jak w garncu? Czy wie co ono oznacza? Jeśli nie to może poniższy wiersz pomoże w wyjaśnieniu tego przysłowia. Zapraszamy dziecko do uważnego wysłuchania wiersza o marcu, który coś gotuje w ogromnym garncu....
Marzec
Marzec ma ogromny garniec.
Miesza w nim przez całe noce,
Wieje w garncu nieustannie
Syczy coś i bulgocze.
- Powiedź, Marcu, Co masz w garncu?
- Mam składniki różnorodne:
Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,
Chmury, słońce, śnieg i wodę
- z nich przyrządzam Wam pogodę.
3.Po wysłuchaniu wiersza możemy zadać dziecku przykładowe pytania:
Co robił marzec?
Jakie składniki zawierała potrawa w garncu, którą gotował marzec?
Jaką potrawę ugotował?
Wspólnie z dzieckiem staramy się wyjaśnić znaczenie poznanego przysłowia.
4.Marcowa pogoda - zabawa ruchowa z gazetami. Do zabawy wykorzystamy strony ze starej gazety. Wręczamy dziecku arkusz gazety i ustalamy jakie czynności będziemy wykonywać na określone hasło: deszcz - uderzanie o gazetę opuszkami palców jednej ręki, druga trzyma gazetę; wiatr - dmuchanie na gazetę lub machanie nią nad głową, burza - uderzanie a gazetę zaciśniętą piąstką, śnieg - delikatne uderzanie otwartą dłonią, słońce - rysowanie palcem wskazującym kół.
5.Gotujemy z marcem - zabawa dydaktyczna dla 3 - latków. Drukujemy ilustrację przedstawiającą symbole pogody. Nazywamy każdy z nich i wspólnie z dzieckiem zastanawiamy się jaką pogodę oznacza dany symbol. Prosimy dziecko o wycięcie obrazków - pomagamy jeśli jest taka potrzeba (można wyciąć paski po 2 lub 3 obrazki a dziecko je porozcina). Następnie rodzic wycina z kartonu kształt dużego garnka, dziecko spośród wyciętych wcześniej kartoników z oznaczeniami pogody, wybiera je po kolei, nazywa, jeśli poda prawidłową nazwę może przykleić obrazek na sylwecie garnka - dodaje kolejne składniki marcowej pogody.
Dla 4 - latków proponuję trudniejsze zadanie. Drukujemy kartę pracy. Prosimy dziecko o odcięcie paska znajdującego się na dole strony i wycięcie po linii obrazków z symbolami pogody. Następnie rodzic odczytuje przysłowie napisane na pokrywie garnka i prosi dziecko, aby uważnie słuchało poniższych zdań, które są niedokończone, a zadaniem dziecka będzie dopowiedzieć brakujące w zdaniu słowo i przykleić w w wyznaczonym miejscu odpowiedni obrazek. Na koniec prosimy dziecko o staranne pokolorowanie marcowego garnka na swój ulubiony kolor.
Język angielski – poniedziałek – 08.03.2021r.
Podczas dzisiejszych zajęć zobaczymy jaką przygodę miało 5 małych kaczuszek i ich mama. Zapraszam do obejrzenia animacji i wysłuchania piosenki pt. „Five little ducks”.
Doskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 5. Osłuchujemy się z nowymi słówkami:
little - mały
duck - kaczka
hill - wzgórze
one day - pewnego dnia
sad - smutny
Zapoznajmy się teraz z ilustracją ruchową. Zapraszam do zabawy z Caitie.
A może nasze 4-latki spróbują pomóc dotrzeć kaczuszkom do ich mamy lub pokolorują wybrany obrazek.
Natomiast 3-latki z pewnością z przyjemnością pokolorują kaczuszkę.
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę dobrej zabawy! Joanna Michalak
Dla chętnych dzieci proponuję ćwiczenia grafomotoryczne: 3 - latki, 4 latki.
Karolina Magnuska