Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

08.03.2021 r. - Poniedziałek

Witam wszystkie dzieci oraz rodziców i zapraszam do zapoznania się z propozycjami zabaw, które są wstępem do realizowanego w naszej grupie, w tym tygodniu, tematu: Wiosna tuż, tuż.

1.Marcowy deszczyk  - poranna zabawa ruchowa. Na podłodze rozkładamy kilka poduch (parasole). Dziecko porusza się przy nagraniu wesołej melodii omijając poduszki (wiosenny spacer). Na przerwę w muzyce (rodzic pauzuje nagranie) i hasło: marcowy deszczyk, dziecko jak najszybciej siada skrzyżnie na dywanie przy znajdującej się najbliżej poduszce i unosi ją nad głową na wyprostowanych rękach (chowa się pod parasolem).
2.Marzec i przedwiośnie  - rozmowa wprowadzająca do tematu zajęć. Pytamy dziecko jaką mamy teraz porę roku? Czy wie kiedy zaczyna się wiosna? A jak nazywają się pozostałe pory roku? A jaki mamy miesiąc? Czy znasz nazwy innych miesięcy? Czy słyszało kiedyś powiedzenie: W marcu jak w garncu? Czy wie co ono oznacza? Jeśli nie to może poniższy wiersz pomoże w wyjaśnieniu tego przysłowia. Zapraszamy dziecko do uważnego wysłuchania wiersza o marcu, który coś gotuje w ogromnym garncu....

Marzec
Marzec ma ogromny garniec.
Miesza w nim przez całe noce,
Wieje w garncu nieustannie
Syczy coś i bulgocze.
- Powiedź, Marcu, Co masz w garncu?
- Mam składniki różnorodne:
Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,
Chmury, słońce, śnieg i wodę
- z nich przyrządzam Wam pogodę.

3.Po wysłuchaniu wiersza możemy zadać dziecku przykładowe pytania:

Co robił marzec?
Jakie składniki zawierała potrawa w garncu, którą gotował marzec?
Jaką potrawę ugotował?  
Wspólnie z dzieckiem staramy się wyjaśnić znaczenie poznanego przysłowia.

4.Marcowa pogoda  - zabawa ruchowa z gazetami. Do zabawy wykorzystamy strony ze starej gazety. Wręczamy dziecku arkusz gazety i ustalamy jakie czynności będziemy wykonywać na określone hasło: deszcz - uderzanie o gazetę opuszkami palców jednej ręki, druga trzyma gazetę; wiatr - dmuchanie na gazetę lub machanie nią nad głową, burza - uderzanie a gazetę zaciśniętą piąstką, śnieg - delikatne uderzanie otwartą dłonią, słońce - rysowanie palcem wskazującym kół.

5.Gotujemy z marcem  - zabawa dydaktyczna dla 3 - latków. Drukujemy ilustrację przedstawiającą symbole pogody. Nazywamy każdy z nich i wspólnie z dzieckiem zastanawiamy się jaką pogodę oznacza dany symbol. Prosimy dziecko o wycięcie obrazków - pomagamy jeśli jest taka potrzeba (można wyciąć paski po 2 lub 3 obrazki a dziecko je porozcina). Następnie rodzic wycina z kartonu kształt dużego garnka, dziecko spośród wyciętych wcześniej kartoników z oznaczeniami pogody, wybiera je po kolei, nazywa, jeśli poda prawidłową nazwę może przykleić obrazek na sylwecie garnka - dodaje kolejne składniki marcowej pogody.
Dla 4 - latków proponuję trudniejsze zadanie. Drukujemy kartę pracy. Prosimy dziecko o odcięcie paska znajdującego się na dole strony i wycięcie po linii obrazków z symbolami pogody. Następnie rodzic odczytuje przysłowie napisane na pokrywie garnka i prosi dziecko, aby uważnie słuchało poniższych zdań, które są niedokończone, a zadaniem dziecka będzie dopowiedzieć brakujące w zdaniu słowo i przykleić w w wyznaczonym miejscu odpowiedni obrazek. Na koniec prosimy dziecko o staranne pokolorowanie marcowego garnka na swój ulubiony kolor.

Język angielski – poniedziałek – 08.03.2021r.

Podczas dzisiejszych zajęć zobaczymy jaką przygodę miało 5 małych kaczuszek i ich mama. Zapraszam do obejrzenia animacji i wysłuchania piosenki pt. „Five little ducks”.  
Doskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 5. Osłuchujemy się z nowymi słówkami:
little - mały
duck - kaczka
hill - wzgórze
one day - pewnego dnia
sad - smutny
Zapoznajmy się teraz z ilustracją ruchową. Zapraszam do zabawy z Caitie
A może nasze 4-latki spróbują pomóc dotrzeć kaczuszkom do ich mamy lub pokolorują wybrany obrazek.  
Natomiast 3-latki z pewnością z przyjemnością pokolorują kaczuszkę.  

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Życzę dobrej zabawy! Joanna Michalak

Dla chętnych dzieci proponuję ćwiczenia grafomotoryczne: 3 - latki4 latki.

 

Karolina Magnuska