Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

08.03.2021 - Poniedziałek

Drodzy Rodzice!
Jeszcze dziś „spotykamy się” w  formie zdalnej i zapraszamy do skorzystania z propozycji zabaw i ćwiczeń.

Tematyka na ten tydzień to Przedwiośnie. Zachęcamy do spacerów w najbliższej okolicy i szukanie oznak wiosny w przyrodzie.

Zaczynamy od porannych zabaw ruchowych wytwarzających miły, pogodny nastrój:
"Słońce i deszcz" -  zabawa orientacyjno-porządkowa. Na hasło „słońce” dziecko porusza się swobodnie po pokoju. Hasło „deszcz” jest sygnałem do przysiadu, stukania palcem
o podłogę i rytmicznego powtarzania słów: kap, kap, kap.
"Słońce wschodzi i zachodzi" - ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko w siadzie skulnym – „słońce śpi”. Na hasło „słońce wschodzi” dziecko powoli podnosi się,
aż do wspięcia na palce, porusza palcami dłoni jak promykami; idzie kilka kroków – „słońce przesuwa się po niebie”. Na hasło „słońce zachodzi” dziecko powoli kuli się do siadu skulnego „słońce zaszło i śpi”.
"Kotki na spacerze" - zabawa z elementem czworakowania. Dziecko – kotek chodzi na czworakach po pokoju. Na jedno klaśnięcie – turla się po podłodze; na dwa klaśnięcia – robi koci grzbiet i idzie dalej.
"Czekamy na wiosnę" -  zabawa uspokajająca. Dziecko maszeruje po obwodzie koła i rytmicznie powtarza rymowankę: „Czekamy na wiosenkę, zieloną panienkę”.

„W marcu”zabawa dydaktyczna w oparciu o wiersz I. Suchorzewskiej.
- Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica.
- Rozmowa na temat wiersza - przykładowe pytania:
          Jaka pogoda jest w marcu?
          Co robi bałwan?
          Czyj głos przypomina dźwięk dzwonka?

„Marzec”-  zabawa ilustracyjna.
Raz śnieg pada,     (opuszczamy obie ręce, naśladując palcami opadające płatki)
a raz deszczyk.      (uderzamy palcami o podłogę)
Na jeziorze             (naśladujemy dłońmi ruch chodzenia)
lód już trzeszczy. 
Błękit nieba            (prawą rękę podnosimy do góry)    
lśni w kałuży.          (opuszczamy rękę i dotykamy podłogi)
Bałwan w słońcu    (na wysokości oczu – stykamy palce wskazujące z kciukami)
Oczy mruży.            (robimy okulary)
Koniec zimy,
przerwa, dzwonek.   (jedna ręką naśladujemy dzwonienie dzwonkiem)
To nie dzwonek,      (naśladujemy obiema rękoma ruch skrzydełek)
To skowronek. 

„Wiosenne krople deszczu” - zabawa słuchowa z elementami liczenia. Dziecko siedzi tyłem do rodzica – rodzic puka w stół „to padający deszcz”. Dziecko liczy, ile spadło kropli deszczu?

„Marcowa pogoda”-  zabawa dźwiękonaśladowcza. Dziecko naśladuje „szum wiatru” – długie wypowiadanie z różnym nasileniem głoski „sz”; „padający deszcz” – rytmiczne uderzanie palcami o podłogę; „chlapanie się w kałuży” – luźne uderzanie o podłogę całymi dłońmi.

Teraz czas na trochę ruchu, czyli zestaw zajęć ruchowych rozwijający umiejętność wyczucia swojego ciała. Do zabaw potrzebne będą dwa krążki – może to być np. papierowy talerzyk.
„Schowaj się za krążek” - dziecko leży na brzuchu, trzyma w uniesionych nad podłogą dłoniach ustawiony pionowo krążek. Na hasło „Patrz przed siebie” ustawia krążek poziomo i patrzy przed siebie. Na hasło „Schowaj się za krążek” ustawia krążek pionowo. W czasie ćwiczenia dziecko powinny trzymać ręce nad podłogą, a klatkę piersiową – przy podłodze.

„Włóż kapelusz, zdejmij kapelusz” - dziecko leży na brzuchu, trzyma przed głową krążek. Na hasło „Włóż kapelusz” podnosi ręce i przenosi krążek na głowę – układa go jak kapelusz. Na hasło „Zdejmij kapelusz”, dziecko przenosi krążek w przód i kładzie go na podłodze.

„Mam kapelusz” - dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, trzyma w dłoni krążek. Układa krążek na głowie i wykonuje głową skręty: w prawą i w lewą stronę, stara się, aby krążek nie spadł z głowy.

„Chodzenie z krążkiem na głowie” - dziecko stoi z krążkiem na głowie. Chodzi, stara się utrzymać go na głowie.

„Utrzymaj krążek na stopach” - dziecko leży na plecach z nogami uniesionymi w górę. Na poziomo ułożonych stopach trzyma krążek. Stara się jak najdłużej utrzymać krążek na stopach.

„Przejście przez rzekę” - dziecko stoi przy ścianie na krążku, a drugi trzyma w dłoniach. Kładzie na podłodze trzymany w dłoniach krążek i staje na nim. Krążek, który został z tyłu, przekłada przed siebie i wchodzi na niego, przesuwając się w przód. W ten sposób dąży do przejścia przez cały pokój do przeciwległej ściany – nie wolno mu stanąć na podłodze.

„Samochód” - dziecko stoi, trzyma w dłoniach krążek jak kierowcy kierownice. Rodzic mówi „zielony” to dziecko – samochód może jechać – biega na palcach, obracając krążkami jak kierownicą. Gdy rodzic mówi „czerwony”– stoi nieruchomo – jak samochód
na czerwonym świetle.

Ćwiczenie relaksacyjne – spokojny marsz po kole – odłożenie krążka.

Czas na język angielski. Podczas dzisiejszych zajęć posłuchamy piosenki pt. „Hello, Hello! Can You Clap Your Hands?” i zapoznamy się ze sposobem wyrażania
w j. angielskim możliwości i umiejętności. Zachęcam do naśladowania bohaterów animacji.
https://supersimple.com/song/hello-hello/

Słownictwo do ćwiczenia z dzieckiem.
Can you clap your hands? -  Czy możesz/ potrafisz klaskać w dłonie?
Can you stretch up high? - Czy możesz/ potrafisz się wysoko rozciągnąć?
Can you touch your toes? - Czy możesz/ potrafisz dotknąć palców u nóg?
Can you turn around? - Czy możesz/ potrafisz się obrócić?
Can you say, „Hello?” - Czy możesz/ potrafisz powiedzieć „Witaj”?
Can you stamp your feet? - Czy możesz/ potrafisz tupać stopami?

Zobaczmy jak przy tej piosence bawią się Tobee and Caitie.
https://supersimple.com/sing-along-with-tobee/hello-hello/

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Po zabawie ćwiczenie w karcie pracy dla dzieci 4 letnich i 5 letnich.

Na koniec chwila odpoczynku podczas słuchania opowiadania „Dzikie gęsi”.

Życzymy udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk, Joanna Michalak