Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

08.03.2021 - Poniedziałek

Nasz temat na ten tydzień to: „Nadchodzi Wiosna”.

Zabawa „Tak-nie”. Rodzic wypowiada zdania dotyczące wiosny. Dziecko, jeśli uzna, że zdanie jest prawdziwe, wstaje i podskakuje 3 razy powtarzając tak, tak, tak. Jeżeli zdanie jest fałszywe dziecko zakrywa dłońmi twarz.
Wiosną:
- kwitną żonkile;
- liście spadają z drzew;
- przyroda budzi się do życia;
- odlatują bociany;

Zabawa słowna na podstawie wiersza J. Brzechwy „Żaba”.  Drogie dzieci niech rodzice przeczytają wam wiersz …(a może sami spróbujecie przeczytać?), następnie porozmawiajcie na jego temat.
Rozmowa na temat wiersza.
- Kto jest bohaterem wiersza?
- Dlaczego żaba poszła do doktora?
- Co lekarz zalecił żabie?
- Czy żaba wyzdrowiała? Dlaczego?

Zajrzyjcie do atlasu i poznajcie różne gatunki żab.
https://www.iop.krakow.pl/PlazyGady/gatunki

Zabawa ruchowa – „Litery” – rozkładamy na podłodze litery dziecko porusza się w rytm ulubionego utworu muzycznego, na przerwę w muzyce rodzic podaje słowo (np.: kwiatek, dom, lalka…) a dziecko podnosi literę, na którą to słowo się zaczyna lub kończy.  

Analiza i synteza słuchowa słowa podstawowego – żaba. 
Wybrzmiewanie sylab i głosek.
Dzieci:
- dzielą słowo żaba na sylaby, określają z ilu sylab się składa;
- dzielą słowo żaba na głoski;
- przeliczają z ilu głosek się składa;
- określają położenie głoski ż w słowie (na początku słowa);
- podają słowa z głoską ż w:
           nagłosie (czyli na początku słowa np.: żaba, żyrafa...);
           śródgłosie (w środku sowa np.: jeżyna);
           wygłosie (na końcu słowa np.: jeż).

Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „żaba”.
Analiza i synteza wzrokowa wyrazu podstawowego „żaba”.
Dzieci: 
- układają wyraz z liter drukowanych, następnie pisanych (wykorzystajcie alfabet wysłany podczas ostatniej pracy zdalnej);
- układają schemat wyrazu z białych kartoników – jeden kartonik pod jedną literą, przeliczają kartoniki, określają z ilu liter składa się wyraz;
- układają schemat wyrazu z kolorowych cegiełek – niebieska to spółgłoska, czerwona samogłoska, określają z ilu spółgłosek a ilu samogłosek składa się wyraz żaba.

Cegiełki – kartoniki w kształcie prostokąta wytnijcie z białego, niebieskiego i czerwonego  kartonu.

Pokaz litery małej i wielkiej drukowanej i pisanej– omówienie jej wyglądu, do czego jest podobna, co przypomina…

A teraz spróbujcie sami lub z rodzicami, rodzeństwem ułożyć  literę "ż" z własnego ciała.

Żaba i rzeka – zabawa dydaktyczna - zwrócenie uwagi na pisownie ż i rz. Porównajcie pisownie dwóch wyrazów, zastanówcie się czym się różnią. Następnie powiedzcie na głos słowa: żaba i rzeka … czy słychać różnicę?
Rodzice wytłumaczcie dzieciom różnicę w pisowni tych dwóch wyrazów, zwróćcie uwagę że mamy „ż” i „rz” oraz że niektóre wyrazy piszemy z „ż” a niektóre „rz”. ale różnica występuje jedynie w pisowni.

Zabawa graficzna – litera „ż”, "Ż"- demonstracja pisowni litery – pomocne będą czerwone strzałki.

Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie litery po śladzie:
http://bystredziecko.pl/z-kropka-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/

Chwila odpoczynku podczas masażyków relaksacyjnych.

Zabawa „Układamy wyrazy”. Dzieci odczytują litery przypisane do danych znaków. Następnie odszyfrowują ukryte wyrazy.

Monika Garbarczyk, Monika Grzelak

 

Język angielski

Podczas dzisiejszych zajęć z j. angielskiego zobaczymy czym skończyły się zabawy 5 małych niezbyt grzecznych małpek. Zapraszam do obejrzenia animacji i wysłuchania piosenki pt. „Five little monkeys”.
https://supersimple.com/song/five-little-monkeys/

Podczas słuchania piosenki wskazujemy odpowiednie cyfry i utrwalamy podstawowe słownictwo.
https://supersimple.com/downloads/five-little-monkeys-flashcards.pdf

Pobawmy się teraz wspólnie z Caitie.
https://supersimple.com/how-to-teach-super-simple-songs/how-to-teach-five-little-monkeys/

Na koniec zapraszam do wykonania karty pracy lub pokolorowania wybranego obrazka.
https://supersimple.com/downloads/five-little-monkeys-worksheet-count-and-circle-bw.pdf
https://supersimple.com/downloads/five-little-monkeys-coloring-pages.pdf

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak