07.12.2020r - Poniedziałek
Drodzy Rodzice, kochane przedszkolaki zapraszam do zapoznania się z propozycjami zabaw na poniedziałek :-) W tym tygodniu nasze zabawy będą skupiały się wokół tematu Gdy odwiedzi nas św. Mikołaj.
Zestaw zabaw ruchowych.
Saneczki - dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Na dźwięk janczarów łączy się w parę z rodzicem, rodzeństwem: jedna osoba stoi za drugą, podają sobie ręce i tworzą „saneczki”. Biegną w parach dookoła pokoju.
Pakujemy prezenty - do zabawy potrzebne będzie pudełko np. po butach. Dziecko staje w szerokim rozkroku i przekłada pudełko zgodnie z poleceniem rodzica. Góra - dół: podnosimy pudełko nad głową, odkładamy na podłogę między nogami - powtarzamy kilka razy; z boku na bok: kładziemy pudełko przy lewej nodze, podnosimy jednocześnie wykonując wyprost, kładziemy pudełko przy prawej nodze - powtarzamy kilka razy. Siadamy w siadzie skrzyżnym: plecy proste, trzymamy pudełko oburącz, wykonujemy skręty tułowia jednocześnie przenosząc pudełko za plecy z lewej i prawej strony na przemian.
Przez komin - dziecko biega, na mocne klaśniecie wskakuje do szarfy (np. Związany szalik) i przekłada ją przez głowę, po czym wraca do biegu.
Wieziemy prezenty - kładziemy na plecach dziecka woreczek (lub np czapkę), dziecko czworakuje po pokoju starając się nie zrzucić woreczka. Można wyznaczyć trasę, którą ma pokonać.
Prezenty pod choinką - za pomocą taśmy malarskiej wyznaczamy trasę prowadzącą do choinki. Zadaniem dziecka jest jak najciszej, poruszając się wyznaczoną trasą, zanieść pudełko pod choinkę.
Zasłużony odpoczynek- leżenie na plecach przy dźwiękach piosenki „Mikołaju czy Ty śpisz?”. Głęboko oddychamy.
B.Szelągowska Imieniny Świętego Mikołaja, rozmowa inspirowana treścią wiersza.
Dźwięczą dzwoneczki
u bram przedszkola.
Znak to, że przybył
Święty Mikołaj.
W czapce czerwonej,
w płaszczy czerwonym
wita się z każdym,
składa ukłony.
Worek ma ciężki
ze słodyczami.
Dzieci częstuje
dziś cukierkami.
Po wysłuchaniu wiersza możemy zadać przykładowe pytania: Kto przybył do przedszkola? Po czym dzieci poznały, że zbliża się Mikołaj? Co robił Mikołaj gdy przybył do przedszkola? Jak był ubrany? Co niesie Mikołaj? Czym częstuje dzieci?
Jak wygląda św. Mikołaj? - opis ilustracji. Dziecko przygląda się ilustracji, prosimy, aby opisało wygląd św. Mikołaja podając jak najwięcej szczegółów.
Portret Mikołaja - ćwiczenia grafomotoryczne, kształtowanie prawidłowego chwytu pisarskiego. 3 - latki, 4 - latki.
Co wiemy o Mikołaju? - quiz wiedzy
Karolina Magnuska
Język angielski – poniedziałek– 07.12.2020r.
Dzisiaj podczas zajęć posłuchamy I części piosenki pt. What Do You Want For Christmas? (zakończymy na „misiu) – teddy bear). Czy dzieci wiedzą już co chciałyby dostać na święta?
Dzieci osłuchują się z nazwami zabawek (3, 4-l):
train – pociąg
rocket – rakieta
robot – robot
teddy bear – miś
Ponadto pojawiają się wyrażenia (4-l):
Santa - Mikołaj
What do you want for Christmas? – Co chciałbyś dostać na święta?
Santa’s on his way. – Mikołaj jest w drodze.
Zachęcam do podjęcia próby ilustrowania słów piosenki ruchem i gestem, podobnie jak bohaterowie animacji.
Słownictwo możemy utrwalić z pomocą flashcards.
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.p
Joanna Michalak