Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

07.12.2020 - Poniedziałek

Drodzy rodzice!
Zapraszam do skorzystania z propozycji zabaw i ćwiczeń rozwijających umiejętność percepcji wzrokowej i słuchowej oraz sprawność grafomotoryczną.

„Zaczarowany stolik” – zabawa rozwijająca koncentrację, pamięć i spostrzegawczość.
Rodzic przygotowuje na stoliku 6 przedmiotów ułożonych w określony sposób i przykrywa je chustą. Dziecko stoi przy stoliku -  rodzic odkrywa na jedną minutę chustę, a dziecko zapamiętuje układ, liczbę oraz kształt przedmiotów. Rodzic zakrywa przedmioty, a dziecko opisuje, co było na stoliku (dziecko może narysować na kartce układ zapamiętanych przedmiotów).

 „Jak trafić do celu” – zabawa ćwicząca poczucie położenia w przestrzeni.

Dziecko zamyka oczy (można je zawiązać apaszką) – rodzic podaje dźwięk (może to być cicha muzyka z telefonu) zmieniając dość często swoje miejsce. Dziecko spokojnie porusza się zgodnie z kierunkiem, z którego dochodzi dźwięk. Zabawa kończy się, kiedy dziecko złapie rodzica.

„Wydzieranka literowa” – ćwiczenie rozwijające percepcję wzrokową oraz sprawność manualną. (należy przygotować gazety, kartkę i klej)
Zadaniem dziecka jest bardzo staranne wydzieranie z gazet wskazanych liter. Z wydartych liter dziecko może tworzyć sylaby, a następnie wyrazy. Gotową prace nakleja na kartkę.

 „Dom”  – karta pracy; ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.

Życzę udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk