Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

07.12.2020 - Poniedziałek

Drodzy Rodzice i Dzieci!

Ze względu na zaistniałą sytuację dzisiaj „spotykamy się” w  formie zdalnej. Mam nadzieję, że wszyscy dobrze się czują i jutro spotkamy się w przedszkolu.

Tradycyjnie zaczynamy od porannych zabaw ruchowych wprawiających w dobry nastrój:
"Wiatraczki" – zabawa porządkowa. Dziecko stoi w lekkim rozkroku, ręce trzyma wyprostowane na wysokości ramion i wykonuje obroty wokół własnej osi, tak aby niczego, ani nikogo nie dotknąć, zmiana kierunku obrotów.
"Wesołe małpki"– zabawa naśladowcza. Rodzic wykonuje dowolny ruch, a dziecko naśladuje.
"Spacer słoni" – zabawa z elementem marszu. Dziecko porusza się w różne strony na sztywnych nogach w kolanach, powolny chód z przenoszeniem ciężaru ciała z lewej strony na prawą stronę.
"Mały lew na sawannie" – zabawa ruchowa z elementem biegu. Dziecko ostrożnie biega po pokoju. Na hasło rodzica: „śniadanie” dziecko przybiega i staje na baczność przy rodzicu.
Na koniec dziecko maszeruje wysoko unosząc kolana ze zmianą kierunku.

W dzień i w nocy”- rozmowa kierowana, zapoznanie ze znaczeniem naturalnego i sztucznego źródła światła dla ludzi, roślin i zwierząt.
https://www.miniminiplus.pl/detektyw-lodyga/filmy/detektyw-lodyga-3-dzien-i-noc-na-planecie-ziemia-2
Co robią ludzie w dzień?
Co robią ludzie w nocy?
Czy wszyscy ludzie w nocy śpią?
Kto nie śpi, kto pracuje w nocy?
Co robią w nocy zwierzęta?
Jakie zwierzęta śpią w nocy?
Jakie zwierzęta są aktywne w nocy?
Jakie zwierzęta śpią w dzień?

 „Słońce” – wycięcie i pokolorowanie rysunku słońca, które potrzebne będzie w następnej zabawie.

„Z której strony świeci słońce?” – zabawa rozwijająca umiejętność rozróżnianie i nazywanie prawej i lewej strony. Dziecko siedzi na podłodze, rodzic kładzie sylwetę słońca obok dziecka i pyta: z której strony świeci słońce? Dziecko próbuje określić czy słońce jest z prawej czy z lewej strony. Zabawę powtarzamy 3 razy.

Teraz czas na zestaw zajęć ruchowych rozwijający umiejętność łączenia dźwięku z ruchem, naśladowania zachowań wybranych zwierząt egzotycznych oraz kształtujący ogólną sprawność fizyczną.

Część wstępna

  • Zabawa ożywiająca: „Przyjdź do mnie jako…” wąż, gepard, tygrys, papużka, słoń, żyrafa, hipopotam, itp. Dziecko stoi po jednej stronie pokoju, a rodzic po drugiej i podaje hasło np.: „Przyjdź do mnie jako słoń” itd. Dziecko wykonuje zadania.

Część główna

  • Zabawa naśladowcza: Dziecko pokazuje:
      - Jak słoń je trawę,

            - Jak żyrafa je liście akacji,

            - Jak nosorożec kąpie się w błocie,

            - Jak słoń ochładza się wodą,

            - Jak małpka je banana,

            - Jak kotek się myje,

            - Jak myszka je serek,

            - Jak piesek kładzie się do snu,

            - Jak zachowuje się żuk kiedy leży na plecach,

            - Jak zachowuje się żółw kiedy się wystraszy,

  • Zabawa w parze z rodzicem: Rodzic wymyśla jakiś ruch z dźwiękiem np. ścinanie drzewa i przedstawia go dziecku, które musi odgadnąć ten ruch. Później role się odwracają.

Część końcowa

  • „Przygotowanie ciasta” – masażyk. Dziecko siada przed rodzicem odwrócone plecami. Rodzic wykonuje na plecach dziecka masażyk według instrukcji. Później role się odwracają.

- czyścimy stolnice (masujemy plecy),
- wysypujemy mąkę (paluszkami rąk delikatnie stukamy po plecach),
- wrzucamy jajka (dłonie zaciśnięte w pięści i lekko stukamy po plecy),
- nalewamy mleko (dłońmi rysujemy falę tak jakby mleko rozlewało się po plecy),
- mieszamy (ręka zaciśnięta w pięść i masujemy plecy zataczając kółka),
- ugniatamy, wałkujemy ciasto, wrzucamy bakalie, wkładamy blachę do piekarnika, otwieramy piekarnik i wąchamy ciasto, wyciągamy ciasto kroimy na kawałki (brzegiem dłoni rysujemy kreski na plecach tak jakbyśmy kroili ciasto).

  • Ćwiczenie oddechowe w parze z rodzicem. Potrzebne będą dwie słomki do napojów i mała kartka. Siadamy w siadzie klęcznym naprzeciwko siebie, między sobą kładziemy kartkę i przy użyciu słomki przedmuchują ją do siebie.

Teraz zabawy w języku angielskim. Święta zbliżają się wielkimi krokami, ale gdzie jest Mikołaj? Zapraszam do osłuchania się z piosenką pt. „Santa, Where Are You?”

Zachęcam do zabawy inspirowanej piosenką z wykorzystaniem figurki lub obrazka Mikołaja oraz do udzielenia odpowiedzi na pytanie (5-latki):
Where is Santa? – Gdzie jest Mikołaj?
Under the tree. – Pod drzewkiem.
In the sleigh. – W saniach.
On the rooftop. – Na dachu.
Over there!  – Tam!

Słownictwo możemy utrwalić z wykorzystaniem flashcards.

Jeśli wystarczy czasu proponuję zaprojektowanie własnej choinki (Christmas Tree).

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

 

Po zabawie ćwiczenie w karcie pracy dla dzieci 4 letnich i 5 letnich.

Na koniec chwila odpoczynku podczas słuchania opowiadań z książki „Z przygód krasnala Hałabały” L. Krzemienieckiej „Jak się krasnal z borsukiem na spacer wybierali” i „O gościach nie przyszli co na ucztę”.

Udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk, Joanna Michalak