07.12.2020 - Poniedziałek
Witajcie Kochani,
Dziś ponownie mamy zajęcia w formie zdalnej.
W tym tygodniu dowiemy się jak zwierzęta przygotowują się do zimy oraz jak my możemy im w tym pomóc.
Proponujemy rozpocząć nasz dzień od zabaw ruchowych:
„Płochliwe sarenki” – dziecko (sarenka) maszeruje po pokoju, na środku którego ustawiamy krzesło lub kładziemy dużą poduchę, misia (będzie to nasze drzewo); rodzic jest wilkiem; na hasło: wilk dziecko biegnie za drzewo. Proponujemy zamieniać się rolami, zabawę powtarzamy 3-4 razy.
„Niedźwiedzie” – jest to zabawa z elementem czworakowania. Uczestnicy zabawy poruszają się po pokoju czworakując (szukają miejsca na legowisko), na sygnał słowny: niedźwiedzie śpią, kładą się w pozycji skulonej i odpoczywają.
Posłuchajcie teraz „Bajki o leniwym trutniu” Anny Bayer.
W pewnym lesie mieszkał truteń,
był to bardzo słaby uczeń,
bo do szkoły nie chciał chodzić mówił, że go bolą nogi.
I nie robił też zapasów przecież na to szkoda czasu.
Nie zdobywał wiadomości tylko fruwał co dzień w gości.
Ciągle biegał w odwiedziny do przyjaciół i rodziny.
Wszyscy zgodnie mu radzili weź przygotuj się do zimy.
Zrób zapasy na czas srogi, po próżnicy tylko chodzisz.
Wąchasz kwiatki, bąki zbijasz, patrz mój drogi lato mija.
Miś najada się na zapas, aby w sen zimowy zapaść.
Wśród wiewiórek żarty, śmiechy w dziuplach każda ma orzechy.
A nasz truteń bąki zbija, na ploteczkach czas mu mija.
Po co trudzić się okropnie, skoro wszystko w koło rośnie?
Po co myszka zbiera ziarnka, na co pełna jej spiżarka?
Lepiej leżeć odpoczywać, popatrz trutniu, jesień mija.
W lesie zimno jest okropnie, wszystko marznie, nic nie rośnie.
A on dalej bąki zbija aż tu wreszcie przyszła zima.
Teraz truteń głodny siedzi nie pomogą mu sąsiedzi.
Skoro praca nic nie warta, teraz kiszki grają marsza.
„Zwierzęta” – wyszukajcie wśród obrazków zwierzęta, które wystąpiły w wierszu.
- podzielcie ich nazwy na sylaby, głoski;
- policzcie ile zwierząt wystąpiło w wierszu używając w tym celu liczebników porządkowych;
- ułóżcie zwierzęta od najmniejszego do największego i odwrotnie;
- wybierzcie ilustrację i spróbujcie opisać jak dane zwierzę przygotowuje się do zimy, pamiętajcie o tym, aby odpowiadać pełnymi zdaniami.
„W lesie” – zabawa z tekstem Joanny Myślińskiej i Iwony Mojsak (masażyk).
Zając kica wesoło, - lekkie szczypanie pleców całą dłonią,
a lisek krąży w koło. - krążenie dłonią po plecach w koło,
Dzieci się cieszyły, - piąstką rysujemy wielki uśmiech,
że to wszystko zobaczyły. - dłońmi robimy „okulary” na oczach dziecka.
„Zwierzęta w lesie” – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Uczestnicy zabawy poruszają się po pokoju wg podanego hasła:
- dziki – na dwóch nogach wykonują lekki przysiad;
- sarny – poruszanie się na czworakach;
- zające – skaczą w przysiadzie.
Zachęcamy do obejrzenia filmów edukacyjnych o przygotowaniach zwierząt do zimy:
https://www.youtube.com/watch?v=bWyTMShAaGY
https://www.youtube.com/watch?v=rymzm4JjXXg
Karty pracy – chętnie zobaczymy zdjęcia wypełnionych kart.
Do zobaczenia jutro w przedszkolu
Iwona Jedlińska, Marlena Dratkowicz
Język angielski
Podczas dzisiejszych zajęć będziemy poszukiwali Mikołaja, bo wczoraj zostawił dla nas prezenty, a wcale się nie pokazał. Where is Santa? – Gdzie jest Mikołaj?
Zapraszam do osłuchania się z piosenką pt. „Santa, Where Are You?”
Zachęcam, zwłaszcza 6- latki do stworzenia ilustracji ruchowej do piosenki z pomocą Caitie.
Zabawmy się teraz wykorzystując figurkę lub obrazek Mikołaja oraz udzielmy odpowiedzi na pytanie:
Where is Santa? – Gdzie jest Mikołaj?
Under the tree. – Pod drzewkiem.
In the sleigh. – W saniach.
On the rooftop. – Na dachu.
Over there! – Tam!
Słownictwo możemy utrwalić z wykorzystaniem flashcards.
W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl
Joanna Michalak