07.05.2020 - Czwartek
Mój dom – zabawa ruchowa – Dziecko porusza się swobodnie po pomieszczeniu, przy dźwiękach muzyki. Na przerwę w muzyce wykonuje siad skrzyżny w leżących na podłodze domach (koła zrobione ze skakanki, sznurka).
Prząśniczka – wysłuchanie hejnału Łodzi w dwóch wersjach instrumentalnych. Wersja I. Wersja II.
Rozmowa na temat wysłuchanych utworów: (rozmowę można przeprowadzić po wysłuchaniu każdego utworu lub po wysłuchaniu obu).
- Jaki nastrój wywołał w was ten utwór?
- Co wyobraziliście sobie słuchając tego utworu?
- Jakie nastroje towarzyszą tej muzyce (smutek, złość, radość, powaga, spokój).
Kto skomponował Prząśniczkę – zabawa słowna na podstawie ilustracji. Zachęcam do zapoznania się z krótką informacją na temat kompozytora. Załącznik .
Posłuchajcie jeszcze jednego utworu o naszym mieście. Spróbujcie również odpowiedzieć na powyższe pytania po jego wysłuchaniu. Walczyk o Łodzi
Rozsypana literowa – zabawa z literami. Przyjrzyjcie się ilustracjom, nazwijcie je. Wytnijcie rozsypane litery i ułóżcie podpis do ilustracji, możecie to zrobić ze wzorem lub bez. Powodzenia.
Podczas odpoczynku posłuchajcie wiersza Juliana Tuwima: Lokomotywa. Postarajcie się zapamiętać dokładnie co było w wagonach lokomotywy, będzie nam to potrzebne podczas jutrzejszych zabaw.
Zadanie dodatkowe dla chętnych: sylaby.
Monika Garbarczyk, Monika Grzelak