Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

07.04.2021 - Środa

„Dokończ zdanie” – zabawa słowna.
Rodzic rozpoczyna zdanie, a dziecko mówi dalszą część. "Jestem przyjacielem Ziemi, ponieważ…"

"Dyktando graficzne" 
Dziecko koloruje kratki z lewej części obrazka według podanego schematu. Natomiast prawa część powinna zostać uzupełniona poprzez odbicie lustrzane wcześniej uzupełnionych kratek.

 „Sprawny mieszkaniec Ziemi” - zabawy i ćwiczenia poranne (zabawy opisane 06.04.2021r.).

„Kolorowe nakrętki”– ćwiczenia klasyfikacyjne doskonalące umiejętności segregowania według podanych cech oraz usprawniające technikę rachunkową i doskonalące umiejętności skupiania się na zadaniu.
Przebieg:
"Segregowanie według koloru".
Rodzic ustawia 4 pojemniki z napisami: czerwony, żółty, biały, niebieski. Dziecko wkłada nakrętki do odpowiednich pojemników.
"Liczenie i porównywanie liczebności zbiorów".
Dziecko licz ile nakrętek znajduje się w poszczególnych pojemnikach. Pod każdym z nich umieszcza odpowiednią cyfrę lub liczbę. Porównuje liczebność zbiorów.
"Segregowanie według wielkości".
Dziecko wkłada nakrętki do pojemników z napisami: małe, duże.
"Liczenie i porównywanie liczebności zbiorów".
Dziecko liczy nakrętki w obu pojemnikach, umieszcza odpowiednią cyfrę/liczbę pod każdym z nich i porównuje liczebność zbiorów, wstawia odpowiedni znak: <, =, >.
„Zgadnij jaką nakrętkę mam” – zabawa w parach.
Dziecko i rodzic/rodzeństwo dobierają się parami i siadają po obu stronach dywanu/stołu. Na dywanie leżą nakrętki w różnych kolorach i różnej wielkości. Jedna z osób biorących udział w zabawie zamyka oczy, a w tym czasie druga osoba ukrywa w dłoniach jedną z nakrętek. Zadając pytania dotyczące koloru i wielkości należy odgadnąć jaka nakrętka została ukryta. Osoba, która schowała nakrętkę, na pytania drugiej osoby odpowiada tylko „tak” lub „nie”.
"Kompozycja z nakrętek".
Dziecko układa z nakrętek dowolne kompozycje. Ciekawa jestem co ciekawego Wam wyszło, czekam na zdjęcia Waszych obrazów.
„Gdzie leży nakrętka” – zabawa ćwicząca orientację przestrzenną.
Dziecko wybiera jedną nakrętkę i porusza się z nią w rytmie słyszanej muzyki. Na przerwę w muzyce kładzie nakrętkę z prawej strony, z lewej strony, przed sobą, za sobą, na krześle, pod krzesłem itp. – zgodnie z instrukcją rodzica

„Dbamy o naszą planetę”  – ćwiczenia gimnastyczne kształtujące prawidłową postawę ciała oraz rozwijające szybkości i zwinności.
Przebieg:
Część wstępna:
Zabawa orientacyjno – porządkowa.
Rodzic rozdaje gumki/tasiemki na rękę np. czerwone, zielone. Gumki dziecko i rodzeństwo/rodzice zakładają na prawą rękę. Gdy rodzic:
- podniesie kartkę koloru czerwonego to osoba o tym kolorze gumki musi się znaleźć w środku pętli utworzonej na podłodze ze sznurka, szalika;
- podniesie kartkę w kolorze zielonym to osoba o tym kolorze gumki musi się znaleźć w środku pętli.
- podniesie w prawej ręce kartki czerwoną i zieloną, to uczestnicy zabawy tworzą parę i podskakują, a jeśli uniesie w lewej ręce obie kartki, to należy wykonać przysiady.
Część główna:
Zabawa „Sprzątanie świata”.
Uczestnicy zabawy w dalszym ciągu mają na rękach założone tasiemki/gumki. Jeśli jest więcej osób biorących udział w zabawie to osoby mające ten sam kolor gumki tworzą drużynę.
Uczestnicy zabawy zajmują miejsce w jednym kącie pokoju w równej odległości od jego środka. Rodzic każdej drużynie przekazuje tekturowy karton lub plastikowe pudełko. na środku pokoju  wysypuje różne przedmioty po 5 szt. z każdego rodzaju (kolorowe gazety, kartki papieru, kasztany, plastikowe nakrętki, kredki, woreczki foliowe, pisaki, klamerki).
Na sygnał z każdej drużyny startuje jedna osoba. Zabiera ze środka sali tylko jeden przedmiot i wraca do drużyny, następnie wkłada przedmiot do kartonu i dopiero wtedy startuje kolejna osoba z drużyny. Zabawa kończy się wtedy, gdy wszystkie przedmioty znajdą się w kartonach. Wygrywa drużyna, która zebrała najwięcej przedmiotów. Przedmioty wracają na środek pokoju.
W kolejnych rozgrywkach przemieszczamy się (na czworakach, w podporze leżąc tyłem „kraby”, lub przynosimy przedmioty w palcach stóp).
Można utrudnić i określić jakie przedmioty przynosi konkretna drużyna i wówczas liczy się czas wykonania zadania. 
Część końcowa: Ćwiczenie oddechowe:
W marszu po obwodzie koła wznosy ramion bokiem w górę z wdechem i opusty bokiem w dół z wydechem.

"Co jest dobre dla Ziemi?"
Dziecko uważnie patrzy na obrazki. Następnie wypowiada się na temat tego, co jest dobre dla Ziemi, a co jej szkodzi. Należy wrócić uwagę aby dziecko wypowiadało się pełnymi zdaniami.
Ramki obrazków przedstawiających dobre zachowanie dziecko koloruje na zielono, a ramki obrazków przedstawiających złe zachowanie na czerwono.

„Segregujemy śmieci” – ćwiczenia klasyfikacyjne.
Dziecko segreguje przygotowane przez rodzica śmieci: plastikowe, szklane, z papieru, metalowe. Wypowiada się na temat segregacji śmieci. Wyjaśnia na czym polega recykling.

„Pomagamy naszej Ziemi” – zabawa ruchowo - naśladowcza.
Dziecko porusza się w rytmie granym na tamburynie, naśladuje zbieranie śmieci, na przerwę w muzyce zatrzymuje się i powtarza rytmicznie rymowankę: „Przyrodę chronimy, nigdy nie śmiecimy”.

Zabawy podejmowane według zainteresowań dziecka – zwrócenie uwagi na poszanowanie zabawek.

W ramach odpoczynku proponuje obejrzenie filmów:
- "Czysto, ładnie i bez śmieci",
- "W kontakcie z naturą".

Karty pracy.

Życzę udanej środy
Iwona Jedlińska

 

Język angielski 

Podczas dzisiejszych zająć zapoznamy się z bardzo wesołą zabawą, w którą można się bawić z całą rodziną pt. Who took the cookie from the cookie jar?”  (Kto wziął ciasteczko ze słoika?)

Słowa, które należy zapamiętać, aby można było się bawić.
Who me? – Kto, ja?
Yes, you! – Tak, Ty!
Not me! – Nie ja!
Then who? – Więc kto?

Przy okazji możemy utrwalić nazwy zwierząt w j. angielskim.
Panda – panda 
Rabbit – królik 
Bear – niedźwiedź, miś
Penguin – pingwin 
Kangaroo – kangur 

Do zabawy możemy wykorzystać rekwizyt w postaci szablonu – do samodzielnego pokolorowania i wycięcia.

Chętni mogą sprawdzić jak w tę zabawę bawią się morskie zwierzęta.

Na koniec jeszcze jedno ważne wyrażenie.

Let’s share! – Podzielmy się! 

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika.

Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak