Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

07.04.2021 r. - Środa

Drodzy Rodzice, kochane przedszkolaki, zapraszam do zapoznania się z propozycjami zabaw związanych z naszym tematem tygodnia - Wiosna na wsi.

1. W wiejskiej zagrodzie - poranna zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej: rodzic czyta opowiadanie, a dziecko wykonuje określone ruchy.
-  Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz po pokoju, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
• kury - ko, ko, ko
• indyki - gul, gul, gul
• kogut - kukuryku
Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.
Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż.
Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód.
Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko - przemieszczają się na czworakach.
Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach.
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

2. Poznajemy zwierzęta żyjące na wsi - rozwijanie samodzielnej aktywności poznawczej - zachęcanie do oglądania książek tematycznie związanych ze zwierzętami żyjącymi na wsi. Rodzic prezentuje przyniesione książki, czyta zawarte w nich ciekawostki. Dzieci nazywają zwierzęta, naśladują ich odgłosy. Określają ich wygląd: kolory, liczbę kończyn.

3. Zagroda dla zwierząt - zabawa konstrukcyjna. Dziecko buduje zagrody dla zwierząt i umieszcza w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Określa wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagrody. Rodzic podaje nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku.

4. Kury na grzędzie - zabawa matematyczna. Do zabawy potrzebne będą trzy długie paski papieru oraz wycięte  sylwety kur. Rodzic nakleja trzy paski (grzędy) na kartce. Dziecko zgodnie z poleceniem rodzica umieszcza kury na grzędach, a rodzic używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni, mówi, gdzie mają siedzieć kolejne kury, np.: na górnej, na dolnej lub na środkowej grzędzie. Na koniec przeliczamy ile kur jest na wszystkich grzędach (4l.), a ile na poszczególnych grzędach (3,4l.) i zaznaczamy ich liczbę kartonikiem z kropkami lub cyframi. Rodzice starszych dzieci mogą ułożyć dla nich proste zadania tekstowe: Na pierwszej grzędzie usiadła jedna kura (dziecko układa obrazek kury na pierwszej grzędzie), a na drugiej dwie kury, ile kur jest w kurniku? Itd. Na początek warto ustalić, że grzędy liczymy od góry do dołu, a więc pierwsza grzęda znajduje się na górze.

5. W ramach odpoczynku proponuję  wysłuchanie baśni Andersena pt.:  Brzydkie kaczątko  

6.Zwierzęta na wsi - zabawa ruchowa z elementem rzutu.
Dziecko stoi , a rodzic podaje nazwę zwierzęcia i rzuca piłkę do dziecka. Jeśli dziecko usłyszy nazwę zwierzęcia mieszkającego na wsi, musi złapać piłkę. Jeśli rodzic poda nazwę zwierzęcia żyjącego w zoo, dziecko nie powinno łapać piłki. Jeśli jednak złapie piłkę wykonuje zadanie ruchowe wskazane przez rodzica, np.: podskakuje na jednej nodze, robi przysiady, itp.

7. Dla dzieci chętnych proponuję karty pracy:
3 latki:Brakujące ogony, Szlaczki
4 latki:Brakujące ogony, Szlaczki

 

Miłej zabawy!

Karolina Magnuska