Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

07.04.2020 - Wtorek

Dzień dobry!
Dziś przedstawiam propozycję zajęć usprawniających motorykę małą, wyrabianie koordynacji ruchów oczu i rąk oraz utrwalanie nazw kolorów.
Przebieg zajęcia:
1. „Powitanie części ciała” – ruchy naprzemienne.
Cel: ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Witają się ze sobą części ciała po przeciwnej stronie: lewa ręka z prawą ręką, lewy łokieć z prawym kolanem, prawa ręka z lewym uchem, prawa ręka z lewą stopą.


2. „Kolorowe kredki” – wystukiwanie rytmu piosenki.
Cel: ćwiczenie koordynacji słuchowo – ruchowej.
Dziecko słucha piosenki „Kolorowe kredki”. Przed nim rozsypane są grube kredki ołówkowe. Wybiera dwie kredki i słuchając piosenki wystukuje jej rytm. https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU


3. „Ułóż według koloru" – klasyfikowanie według jednej cechy.
Cel: porządkowanie przedmiotów według jednej cechy, utrwalanie nazw kolorów.
Dziecko segreguje kredki według koloru, nazywa kolory.

4. „Jak rysują kredki?” – rysowanie oburącz na dużym brystolu.
Cel: wyrabianie płynności ruchów, ćwiczenie koordynacji ręka – oko.
Dziecko bierze w ręce dwie kredki różnych kolorów i rysuje oburącz (dowolne bazgranie) na dużym brystolu, zmienia kredki, aż wykorzysta wszystkie kolory.


5. „Kwiatek” – zabawa relaksacyjna.
Cel: wyrabianie kontroli nad ruchami dłoni i palców, ćwiczenia oddechowe.
Dziecko siedzi na dywanie. W tle cicha muzyka „Walc kwiatów”. Dziecko zaciska w dłoni chustkę szyfonową (dowolną) i powoli ją rozwija, następnie wprawia ją w ruch dmuchając. https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc 

6. „Rysuj po śladzie”.
Cel: rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, ćwiczenie precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Dziecko otrzymuje kartę pracy, na której jest wzór kwiatka. Rysuje palcem po śladzie, a potem kredką. Koloruje kwiatka kredkami.

7. „Pszczoła i kwiaty” – dzielenie nazw kolorów na sylaby.
Cel: ćwiczenie analizy sylabowej wyrazów, ćwiczenie artykulacji, ćwiczenie reakcji na sygnał dźwiękowy.
Na dywanie rozłożone są sylwety kwiatów kolorem do dołu. Dziecko jest pszczołą i fruwa między kwiatami – wydaje dźwięk naśladujący odgłos pszczoły (bzz). Na klaśnięcie rodzica, dziecko bierze w rękę kwiatek, odwraca go, rozpoznaje kolor i dzieli jego nazwę na sylaby.