07.04.2020 - Wtorek
Dzień dobry!
Dziś przedstawiam propozycję zajęć usprawniających motorykę małą, wyrabianie koordynacji ruchów oczu i rąk oraz utrwalanie nazw kolorów.
Przebieg zajęcia:
1. „Powitanie części ciała” – ruchy naprzemienne.
Cel: ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Witają się ze sobą części ciała po przeciwnej stronie: lewa ręka z prawą ręką, lewy łokieć z prawym kolanem, prawa ręka z lewym uchem, prawa ręka z lewą stopą.
2. „Kolorowe kredki” – wystukiwanie rytmu piosenki.
Cel: ćwiczenie koordynacji słuchowo – ruchowej.
Dziecko słucha piosenki „Kolorowe kredki”. Przed nim rozsypane są grube kredki ołówkowe. Wybiera dwie kredki i słuchając piosenki wystukuje jej rytm. https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU
3. „Ułóż według koloru" – klasyfikowanie według jednej cechy.
Cel: porządkowanie przedmiotów według jednej cechy, utrwalanie nazw kolorów.
Dziecko segreguje kredki według koloru, nazywa kolory.
4. „Jak rysują kredki?” – rysowanie oburącz na dużym brystolu.
Cel: wyrabianie płynności ruchów, ćwiczenie koordynacji ręka – oko.
Dziecko bierze w ręce dwie kredki różnych kolorów i rysuje oburącz (dowolne bazgranie) na dużym brystolu, zmienia kredki, aż wykorzysta wszystkie kolory.
5. „Kwiatek” – zabawa relaksacyjna.
Cel: wyrabianie kontroli nad ruchami dłoni i palców, ćwiczenia oddechowe.
Dziecko siedzi na dywanie. W tle cicha muzyka „Walc kwiatów”. Dziecko zaciska w dłoni chustkę szyfonową (dowolną) i powoli ją rozwija, następnie wprawia ją w ruch dmuchając. https://www.youtube.com/watch?v=GC7PycSBILc
6. „Rysuj po śladzie”.
Cel: rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, ćwiczenie precyzyjnych ruchów dłoni i palców. Dziecko otrzymuje kartę pracy, na której jest wzór kwiatka. Rysuje palcem po śladzie, a potem kredką. Koloruje kwiatka kredkami.
7. „Pszczoła i kwiaty” – dzielenie nazw kolorów na sylaby.
Cel: ćwiczenie analizy sylabowej wyrazów, ćwiczenie artykulacji, ćwiczenie reakcji na sygnał dźwiękowy.
Na dywanie rozłożone są sylwety kwiatów kolorem do dołu. Dziecko jest pszczołą i fruwa między kwiatami – wydaje dźwięk naśladujący odgłos pszczoły (bzz). Na klaśnięcie rodzica, dziecko bierze w rękę kwiatek, odwraca go, rozpoznaje kolor i dzieli jego nazwę na sylaby.