Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

06.04.2021 - Wtorek

Drodzy Rodzice!
Zwierzęta na wsi – to temat, który będzie nam towarzyszył w tym tygodniu.

Zwierząt na wiejskim podwórku oglądanie i nazywanie zwierząt na obrazku. Wskazywanie tych, które nie powinny się tam znaleźć.

 Czas na trochę ruchu podczas porannych zabaw ruchowych.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Przestraszone kurczątko.
Dziecko – kurczątko porusza się w różnych kierunkach. Na hasło: Uwaga, kot! ucieka do kurnika (wyznaczonego w pokoju miejsca), wydając odgłosy: pi, pi, pi. Hasło: Nie ma kota – jest sygnałem do ponownego poruszania się
- Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Kaczuszki szukają ziarenek.
Dziecko – kaczuszka chodzi po pokoju małymi kroczkami, kołysząc się na boki; co pewien czas wykonuje skłon tułowia w przód – zbiera ziarenka i prostują się.
- Ćwiczenia tułowia – skłony Kogut zasypia.
Dziecko w siadzie klęcznym wykonuje skłon tułowia w dół z dotknięciem głową kolan – kogut śpi. Potem powoli prostuje się i ustawia głowę prosto – kogut się obudził.
- Ćwiczenie równowagi Na grzędzie.
Dziecko – kura chodzi, stawiając nogę za nogą po zaznaczonej linii w taki sposób, aby z niej nie spaść.
- Zabawa uspokajająca Na podwórku.
Dziecko maszeruje po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki: Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko i kwa, kwa, kwa, niech zabawa dalej trwa.

Teraz czas na zabawy matematyczne W zagrodzie. Do zabawy należy powycinać liczmany. Rodzic odczytuje treść zadania. Dziecko układa odpowiednią liczbę zwierząt i podpisuje ich ilość cyfrą (5-latki) lub odpowiednią ilością kropek (4-latki).
Przykładowe zadania:
- W zagrodzie są: 3 świnki, 2 krowy i 2 owce. Ile zwierząt jest w zagrodzie? Których zwierząt w zagrodzie jest najwięcej? Których zwierząt w zagrodzie jest najmniej?
- W kurniku mieszkają: 3 kury i 4 kaczki. Ile ptaków mieszka w kurniku? Których zwierząt mieszka w kurniku więcej kur czy kaczek?
- W oborze są: 4 krowy i 2 owce. Ile zwierząt mieszka w oborze? Których zwierząt w oborze jest więcej? Których zwierząt w oborze jest najmniej?
- Na podwórko wybiegły: 3 krowy, 4 owce. Ile zwierząt wybiegło na podwórku?
- Na podwórku były 3 kury i tyle samo kaczek? Ile było kaczek? Ile ptactwa było na podwórku?
- (4-latki) - Podziel zwierzęta na te, które mają dwie nogi i te, które mają cztery. Wskaż te zwierzęta, których jest więcej? Wskaż te zwierzęta, których jest mniej?
- (5-latki) - Ułóż zwierzęta tak, aby po prawej stronie były zwierzęta, które mają cztery nogi, a po lewej te, które mają dwie nogi. Wskaż te zwierzęta, których jest więcej? Wskaż te zwierzęta, których jest mniej?

Teraz zapraszamy na Gimnastykę rąk, aby sprawnie mogły wykonać proponowaną dziś pracę plastyczną.

Na wiejskim podwórku -  tworzenie obrazka z gotowych postaci zwierząt (4-latki), wycinanie zwierząt (5-latki) dorysowywanie brakujących elementów. Do wykonania pracy potrzebne będą różnorodne materiały plastyczne – karton, papier kolorowy, sylwety zwierząt użyte w zabawie matematycznej, flamastry, kredki, bibuła… Propozycje wykonania pracy.

Teraz trochę ruchu podczas zabawy z elementem biegu Koniki.
Dziecko – konik porusza się przy muzyce lub wyklaskiwanym przez rodzica rytmie. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się i kopie raz prawą, a raz lewą nogą; podczas biegu konik kląska językiem, podczas kopania rży: iiichacha.

Mamy teraz propozycję w Kartach pracy dla 4-latków ze strony 30-31; odwzorowywanie uzupełnianie obrazka, wyszukiwanie młodych zwierząt; dla 5-latków ze strony 70-71; odwzorowywanie drogi zwierząt, określanie kierunku; układanie zdań do ilustracji, posługiwanie się liczebnikami.

Czas na chwilę odpoczynku podczas słuchania opowiadania  Agnieszki Borowieckiej "Kotałek Nieśmiałek"

Udanej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk, Joanna Michalak