05.05.2020 - Wtorek
Drodzy Rodzice!
Co to jest dom? – burza mózgów – aktywizowanie myślenia. Wyrazy do wycięcia.
Rodzic pokazuje napis i odczytuje dom. Dziecko pośród różnych wyrazów wyszukuje wyraz dom. Odpowiada na pytanie Co to jest dom?
Z domu na spacer – poranna zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.(zabawa opisana w dniu 04.05.2020r.)
W moim pokoju - zabawy matematyczne - kształtowanie orientacji przestrzennej.
- Rodzic chowa kilka przedmiotów i podpowiada dziecku, gdzie jest ukryty przedmiot np. Idź: - do tyłu, w bok, prosto, do przodu. Zobacz: - pod stołem (biurkiem), - za firankę (fotelem), - przed kwiatkiem, - na półce itd.
- Układanie przez dziecko przedmiotów w różnych miejscach pokoju, np. połóż klocek pod stołem, obok regału, na półce, pod kaloryferem, nad obrazkiem, obok kosza.
- Sytuowanie przedmiotów przedstawionych na ilustracji. Układanie odpowiedzi na pytania z użyciem wyrazów: nad, pod, na, obok, między, przed np. Co wisi nad szafką? Gdzie stoją buty?...
- Dziecko tańczy z misiem dookoła krzesła – gdy muzyka przestaje grać wykonuje jedno polecenie rodzica np. połóż misia na krzesełku / pod / za / przed/ obok.
W jakim domu mieszkam? – nazywanie domów i łączenie w pary takich samych - ćwiczenie spostrzegawczości i mowy. Karta pracy Razem się bawimy str. 2 cz.4.
Zabawy ruchowe:
Kotki i lampa – zabawa ruchowa z elementem równowagi (zabawa opisana w dniu 20.04.2020r.),
Pająk i muchy - zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Rodzic podaje hasła:
Pająk śpi – dziecko biega po pokoju naśladując muchy;
Pająk wychodzi na łowy – dziecko zatrzymuje się w miejscu i przyjmuje określoną pozycję (postawa na baczność, siad skrzyżny, na jednej nodze, w rozkroku).
Zabawę powtarzamy.
Dopasuj przedmiot do pomieszczenia - zabawa dydaktyczna.
Rodzic układa cztery talerzyki odpowiadające pomieszczeniom w domu: kuchnia, łazienka, sypialnia, salon. Dziecko wyjmuje z pojemnika obrazki przedstawiające elementy wyposażenia pomieszczeń i kładzie je w odpowiednie miejsce.
Dom – konstruowanie z wybranych klocków, tworzenie konstrukcji domów.
Zaczarowane klocki – słuchanie bajki M. Linke-Kicińskiej. https://bajki-zasypianki.pl/bajki/goszajka/
Umiem grać, układać – zabawy z wykorzystaniem dostępnych gier planszowych lub układanek. Wdrażanie do poznawania i przestrzegania reguł oraz kształtowania odporności emocjonalnej.
Życzymy dobrej zabawy
Małgorzata Grabarczyk, Iwona Jedlińska