05.05.2020 - Wtorek
Drodzy Rodzice!
Zaczniemy dzisiaj od występu. W przedszkolu dzieci uczyły się wiersza J. Laskowskiego pt. „Syrenka”. Przeczytajcie go Państwo dziecku dla przypomnienia i poproście o recytację połączoną z ilustracją ruchową.
„Syrenka” – J. Laskowski
Stoi Syrenka nad Wisłą,
słońce w jej oczach zabłysło.
Warszawskie dzieci tu przyszły,
stanęły na brzegu Wisły.
Kiwają Syrenie ręką:
„Jakże się miewasz, Syrenko?”
Dzisiejszy dzień spędzimy w Warszawie i zaczynamy od porannej zabawy ruchowej pt. „Samochody jeżdżą po Warszawie”. Dzieci poruszają się z krążkami naśladując jazdę samochodem, a rodzic kieruje ruchem używając czerwonej i zielonej kartki jako sygnalizacji świetlnej.
Przypomnijmy teraz kilka informacji o Warszawie. Warszawa- nasza stolica.pdf
Zwróćmy uwagę, że jest to nasza stolica, czyli najważniejsze miasto w Polsce, które ma w herbie Syrenkę i leży nad rzeką Wisłą. Obejrzyjmy kilka charakterystycznych miejsc (Zamek Królewski, Łazienki Królewskie, Pałac Kultury i Nauki, Pomnik Chopina, Pomnik Syrenki). O Warszawie opowiedzą nam również Kulek i Kulka.
Po Warszawie można też jeździć rowerem. W zabawie ruchowej pt. „Wycieczka rowerowa” dziecko leży na plecach i naśladuje jazdę rowerem: z górki- szybkie wymachy nóg, pod górkę- powolne.
Praca plastyczna, którą chciałabym na dzisiaj zaproponować będzie wymagała sporo cierpliwości i precyzji, ale to też świetne ćwiczenie grafomotoryczne. Zadaniem dziecka będzie wypełnienie metodą wydzieranki i wyklejanki z kolorowego papieru konturów Syrenki. Przygotowujemy klej, wydruk kolorowanki, ewentualnie folię aluminiową do wyklejenia tarczy i miecza oraz dowolne kolory papieru wycinankowego lub kolorowego papieru ksero. Pewnie rodzice będą musieli trochę pomóc w powydzieraniu małych skrawków papieru. Fragmenty trudne do wyklejenia można pokolorować kredkami. Do dzieła!
Wykonując pracę plastyczną dziecko używało różnych kolorów. Przypomnijmy sobie, jak niektóre z tych kolorów nazywamy w j. angielskim. Zabawa przy piosence „I see something pink” polega na wyszukiwaniu w otoczeniu wymienionych w piosence kolorów.
https://supersimple.com/song/i-see-something-pink/
pink - różowy
orange – pomarańczowy
brown – brązowy
green – zielony
To był pracowity dzień. Czas na odpoczynek, podczas którego proponuję wysłuchanie „Legendy o Bazyliszku”. Poproście Państwo, aby dziecko oceniło zachowanie bohaterów i powiedziało czym się skończyło nieposłuszeństwo dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=7D09-uU9WJg
Udanej zabawy!
Joanna Michalak, Joanna Ryszkowska