Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

05.03.2021 - Piątek

Dziś zaczynamy od ćwiczeń oddechowych „Zawody wiatrów”- ćwiczenie ma na celu rozwijanie pojemności płuc u dzieci.
Dziecko dostaje małą kulkę z waty, zadaniem dziecka jest dmuchnąć jak najmocniej, aby kulka poleciała jak najdalej. Zabawa może być również przeprowadzona w formie zawodów, dziecko dmucha w jedną kulkę, rodzic (rodzeństwo) w drugą kulkę i sprawdzamy, która kulka potoczyła się dalej.

„Wiatr i wietrzyk” – zabawa naśladowcza kształtująca inwencję twórczą u dzieci.
Dziecko otrzymuje gazetę. Do dowolnej muzyki porusza gazetą. Rodzic mówi jaki dziecko ma przedstawić rodzaj wiatru: wietrzyk, wichurę, huragan, itp.

„Mały wietrzyk, duży wiatr” – ćwiczenia grafomotoryczne.
Dziecko otrzymuje kartkę A3, podzieloną linią pionową na pół.
Na sygnał słowny: mały wietrzyk, rysuje wolno „esy- floresy”, duży wiatr – rysuje szybko „esy- floresy” (musi być ich dużo).

Poranne zabawy ruchowe (zabawy opisane 01.03.2021r.).

„Przysłowia mądrością narodów” - wyjaśnianie przysłów ludowych. Rodzic mówi przysłowie, wskazuje ilustrację z danym przysłowiem, a dziecko wyjaśnia, co ono oznacza.
- „W marcu jak w garncu”.
- „Gdy dzika gęś w marcu przybywa, ciepła wiosna bywa”.
- „A po lutym marzec spieszy, koniec zimy wszystkich cieszy”.
- „Kto w marcu zasieje, ten się na wiosnę śmieje”.

„Jaki to instrument?” – zabawa słuchowa.
Na środku leżą różne ilustracje przedstawiające instrumenty perkusyjne. Dziecko nazywają je.
Posłuchajcie, jak brzmią niektóre z instrumentów perkusyjnych. https://www.youtube.com/watch?v=_lHJvAeQr9w 

"Instrumenty perkusyjne" - nauka wiersza. Dziecko w czasie słuchania, a później recytacji pokazuje ilustracje z wymienianymi instrumentami.

„Wiosenne przysłowia” – tworzenie melodii do przysłowia ludowego.
Rodzic mówi dowolne przysłowie w wymyślonym przez siebie rytmie - dziecko powtarza. Następnie dziecko przejmuje rolę rodzica. Rodzic wybiera dowolne przysłowie, dziecko tworzy do niego melodię. Może wybrać instrument, grać na nim i śpiewać (instrumenty mogą być zastąpione przez sprzęty dostępne w domu np.: butelki, pokrywki, drewniane łyżki. Można też wyklaskac lub wytupać rytm).

„Idzie wiosna” – interpretacja ruchem dowolnej muzyki.
Dziecko dowolnie interpretuje ruchem muzykę z wykorzystaniem chustek lub pasków bibuły.

„Wiatr”- przedstawianie sceny inspirowanej zjawiskiem przyrodniczym, wykonanie pracy techniką kalkografii.

Wiadomości dla rodzica:
Kalkografia to technika graficzna, za pomocą której możemy wykonać ciekawe prace plastyczne. Można wykonać ją w różny sposób np. na kartce papieru z nici, papieru lub firanek układamy kompozycję, następnie przykrywamy to fioletową lub czarną kalką ołówkową lub maszynową i prasujemy gorącym żelazkiem. W miejscach gdzie był materiał (np. nitki, papier, firanki, koronki) powstaną białe plamy, a kalka pod wpływem gorącego żelazka odbije się na kartce.
Rodzic wyjaśnia dziecku kolejne etapy pracy:
- na kartce papieru A4 z nici układamy kompozycję wiatru,
- następnie przykrywamy to fioletową lub czarną kalką ołówkową lub maszynową, 
- aby żelazko się nie pobrudziło przykrywamy to kartką A3 lub gazetą, prasujemy gorącym żelazkiem, zdejmujemy kartkę, kalkę i nici.
W miejscach gdzie były nitki powstaną białe plamy, a kalka pod wpływem gorącego żelazka odbije się na kartce.
Praca indywidualna dziecka - układanie  na kartce kompozycji wiatru z nici.
Prasowanie w miejscu wyznaczonym (zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas korzystania z żelazka). WAŻNE!!! - rodzic nie zostawia dziecka samego z gorącym żelazkiem!
Wykonane prace prosimy umieścić na naszej tablicy grupowej w szatni.

Korzystając ze słonecznej pogody zachęcamy do zabaw ruchowych z folią malarską na świeżym powietrzu.
„Wiatr”- zabawa ruchowa - dziecko otrzymuje folię malarską trzymając razem z rodzicem nad głowami puszczają ją i obserwują jej powolne opadanie. 
„Wietrzyk, wiatr i wietrzysko”- zabawa ruchowa - folię malarską, dziecko i rodzic trzymają w obu rękach - reagują w następujący sposób:
- Wietrzyk - poruszamy folią w sposób delikatny, tak by folia cichutko szeleściła;
- Wiatr - poruszamy mocniej;
- Wietrzysko – poruszamy gwałtownie (tak by była jak najbardziej zniszczona, porwana).
„Wyścigi wiatrów”- zabawa ruchowa - uczestnicy zabawy podnoszą kawałki folii, lub dzielą się nią, biorą w obie ręce, unosząc nad głową i robią wyścigi, który wiatr jest szybszy.

„Marcowy kalendarz pogody” – zapis pogody jaka jest kolejnego dnia. Uzupełnione kalendarze prosimy we wtorek zawiesić na tablicy grupowej w szatni.

„Krakowiak” – utrwalenie piosenki oraz tańca (kroku podstawowego). https://www.youtube.com/watch?v=NujJmbLNShw 

„Pogoda” – wspólna recytacja wiersza Joanny Myślińskiej.

Życzymy udanego weekendu
Iwona Jedlińska, Marlena Dratkowicz