Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

04.05.2020 - Poniedziałek

Dzień dobry, zapraszam do zabaw doskonalących słuch fonemowy - wyodrębnianie spółgłosek w nagłosie (czyli na początku wyrazu).

1. Wypowiedź dziecka.
Zabawy rozpoczynamy od wypowiedzi dziecka na temat „Co miłego mnie spotkało podczas weekendu?”.

2. Rozpoznawanie i nazywanie kolejnych, prezentowanych dźwięków.
Rodzic prezentuje dziecku zestaw dźwięków znanych z otoczenia (szum drzew, plusk wody, śpiew ptaków). Dziecko rozpoznaje i nazywa dźwięki. https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

3. Nazywanie i wyodrębnianie pierwszej głoski w wyrazie.
Rodzic prezentuje kolejno obrazki obrazki.pdf dziecko głośno je nazywa, przy każdej głosce prezentuje odpowiedni kartonik z literą litery.pdf

4. Dobieranie w pary obrazków rozpoczynających się tą samą głoską.
Rodzic rozkłada drugi zestaw obrazków (plik obrazki, pobrany wcześniej). Dziecko dobiera w pary obrazki z zestawu 1 i 2 (łączy w pary obrazki, których nazwy rozpoczynają się na tą samą głoskę).

5. Wyodrębnianie obrazka z inną głoską w nagłosie.
Rodzic prezentuje kartoniki z obrazkami (korzystamy cały czas z tych samych obrazków), które rozpoczyna się taką samą głoską. Jeden z obrazków rozpoczyna się inną głoską. Dziecko nazywa obrazki, wyróżnia pierwsze głoski, odgaduje, który nie pasuje. Koloruje obrazki zaczynające się tą samą głoską.

6. Rodzic rozkłada na podłodze kartoniki z literami.
Dziecko porusza się w różny sposób, np. jak motyle, w podskokach, na palcach. Podczas zabawy rodzic wypowiada dowolne słowo. Zadaniem dziecka jest wyodrębnić ze słowa pierwszą głoskę i stanąć przy odpowiedniej literze.