Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

04.05.2020 - Poniedziałek

Poniedziałek - 04.05.2020r.

Drodzy Rodzice mamy nadzieje, że zarówno Państwu jak i dzieciom, udało się odpocząć i zrelaksować w ten deszczowy długi weekend ;-) Wszystkich, którzy zmęczyli się już tym "odpoczynkiem" zapraszamy do wspólnej zabawy. W tym tygodniu, nasze aktywności będą związane z tematem "Dbamy o naszą planetę"

„Formy terenu” - zabawa orientacyjno - porządkowa.
Dziecko porusza się w rytm muzyki, podczas pauzy rodzic wydaje polecenia:
Góry - dziecko podbiega do rodzica, stają naprzeciwko siebie, chwytają się za ręce, unoszą je jak najwyżej - imitowanie szczytów górskich.
Równiny - leżenie na dywanie na plecach.
Doliny - leżenie na plecach z uniesionymi do góry nogami i rękami.

„Ukryte hasło” - zabawa matematyczna.
Do zabawy przygotowujemy kartoniki z działaniami na odwrocie, których zapisujemy litery (wynik działania: 1 - Z, 2 - I, 3 - E, 4 - M, 5 - I, 6 - A). Kartoniki z działaniami wycinamy i wręczamy dziecku. Zadaniem dziecka jest zapisanie wyniku działania na kartoniku (starszaki mogą wykonać działania w pamięci, a dzieci młodsze na zbiorach zastępczych - np.: palcach), następnie dziecko układa kartoniki rosnąco od 1 do 6, na koniec odwraca kartoniki i odczytuje hasło - 6l., możemy też odczytać nazwę z podziałem na głoski, a dziecko mówi co usłyszało - 5l.

„Jakie tajemnice skrywa Ziemia?” - rozmowa kierowana w oparciu o ilustrację.
Rodzic prezentuje ilustrację, zadaje dziecku pytanie czy wie co ona przedstawia, prosimy starszaki o odczytanie podpisów. Uzupełnimy wypowiedzi dziecka: Ziemia składa się z kilku warstw. Warstwa tuż pod powierzchnią to skorupa ziemska, pod nią znajduje się płaszcz Ziemi, jądro zewnętrzne, a warstwa w samym środku to jądro wewnętrzne - temperatura sięga tam do 6500o C. Skorupa ziemska zbudowana jest z bardzo dużych płyt skalnych, które ciągle się poruszają i ulegają pęknięciom, ponieważ pod nimi znajduje się gorąca, płynna magma. Kiedy płyty ziemskie zbliżają się do siebie na powierzchni Ziemi powstają wstrząsy - kiedy są silne mamy do czynienia z trzęsieniami ziemi.

„Nasza planeta” - zabawa plastyczna - lepienie modelu Ziemi z plasteliny.
Przygotowujemy plastelinę w kolorach: jasnym i ciemnym żółtym, pomarańczowym, brązowym, niebieskim i zielonym. Przy okazji tej zabawy, zachęcam do wykonania własnej ciastoliny. Z plasteliny formujemy kulki różnej wielkości (jasno żółta będzie najmniejsza, a niebieska największa), kulki formujemy w kształt placuszków (poza jasno żółtą) następnie nakładamy na siebie kolejne warstwy formując je w kształt kuli. Na koniec z zielonej plasteliny formujemy kilka placuszków, w kształcie zbliżonym do kontynentów. Kiedy nasza kula ziemska jest gotowa możemy „przeciąć” ją za pomocą żyłki na pół - wtedy zobaczymy wszystkie warstwy Ziemi.

„Krecia robota” - zabawa ruchowo - naśladowcza.
Recytujemy rymowankę i wykonujemy odpowiednie ruchy.

„Krecia robota” J. Wołoch

Kret pod ziemią tunel drąży - kręcimy młynek dłońmi,
cały ranek w kółko krąży - obracamy się wokół własnej osi.
Kopiec wielki usypany - stoimy na palcach i robimy nad głową „daszek”,
kret pod ziemią wciąż schowany - kucamy i zasłaniamy twarz rękami.
„O dżdżownica ! - Krzyknął śmiało - robimy zaskoczoną minę,
Nagle jeść mu się zachciało - mlaszczemy.

„Podziemny labirynt kreta” - rozwijanie sprawności manualnej - karta pracy.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych - "Żywiołowa gimnastyka".

Karolina Magnuska, Klaudia Ostrowska