Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

04.05.2020 - Poniedziałek

Drodzy Rodzice,

W tym tygodniu nasze aktywności związane będą z tematem „Tu mieszkam”.
Celem zabaw proponowanych dzisiaj jest rozwijanie spostrzegawczości, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat oraz nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji.

Powitanie – rodzic wypowiada słowa powitania z towarzyszącymi gestami:
Na „dzień dobry” się witamy (klaskanie w dłonie),
główkami pokiwamy, do koła zapraszamy (gest przywoływania).

Co znajduje się w mieszkaniu? – oglądanie katalogów, gazetek reklamowych oraz wypowiedzi dziecka na temat obrazków.

Pokój lalek – projektowanie – kształtowanie wrażliwości przestrzennej i estetycznej. Dziecko „urządzają pokój”, z dostępnych mini mebelków, zabawek (można wykorzystać dostępne w domu klocki, tekturowe opakowania po kaszy, ryżu lub pudełka po butach).
Pokój można zaprojektować również w formie płaskiej na kartonie, dziecko może narysować lub wyciąć meble z katalogów lub z pliku Pokój lalek.pdf

Z domu na spacer – poranna zabawa ruchowa - w podanym przez rodzica rytmie tamburyna (rytm można wystukać na pudełku, bębenku lub wyklaskać) dziecko maszeruje po pokoju, na hasło: do domu, zatrzymuje się i składa nad głową ręce naśladując daszek. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.

Mój pokój – rozmowa kierowana w oparciu o ilustracje. pokój dziecka.pdf
Jakie meble znajdują się w pokoju?
Jakie przedmioty, oprócz mebli, są w pokoju?  
Jak wygląda pokój na górnej ilustracji?
Co zmieniło się na dolnym obrazku? 
Kto dba o porządek w pokoju?

Karta pracy ,,Razem się bawimy” str.1cz.4  4-latki-razem-bawimy-sie-cz4 - Tu mieszkam.pdf

W moim pokoju – swobodne wypowiedzi dzieci w oparciu o własne doświadczenia.

W pokoju – zabawa ruchowa - rodzic wymienia przedmioty, sprzęty, które mogą znajdować się w pokoju, a dziecko w tym czasie swobodnie biega po pokoju. Jeśli rodzic wymieni nazwę przedmiotu, który nie pasuje do pokoju (umywalka, pralka, szafka na buty, garnek), dziecko zatrzymuje się i przez chwilę stoi nieruchomo.

Koci masażyk
Mały kotek biega (szybkie przebieranie palcami po plecach);
Mały kotek drapie (lekkie drapanie);
Mały kotek mlaska i mleczko mu się śni (opukiwanie opuszkami palców);
Mały kotek śpi (kręcenie spirali palcami).

Kotki i lampa – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dziecko chodzi na czworakach po dywanie; na hasło: lampa, staje na jednej nodze z rozłożonymi rękoma. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Dywan – stemplowanie wzorów. Dziecko wybiera kształt kartki – dywanu (okrągły, prostokątny, kwadratowy, owalny) i ozdabia go gotowymi stemplami lub wykonanymi z korka, marchewki czy ziemniaka.

Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci.

Iwona Jedlińska