Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

03.03.2021 - Środa

Drodzy rodzice!
Dziś zapraszam do zabaw i ćwiczeń rozwijających umiejętność analizy, syntezy słuchowej i wzrokowej oraz orientację przestrzenną i sprawność grafomotoryczną.

„Widzę w pokoju” zabawa rozwijająca umiejętność koncentracji uwagi i percepcję słuchową.
Rodzic mówi „Widzę w pokoju coś, co zaczyna się od głoski np. „t” – dziecko podaje nazwę przedmioty, który rozpoczyna się głoską „t” np. telewizor. Następnie rodzic mówi „Widzę w pokoju coś, co kończy się głoską… Może też zamieniać rolę i to dziecko będzie podawało, co widzi w pokoju… – a rodzic wymieniał przedmiot na podaną głoskę.

„Sylaby” zabawa rozwija umiejętność rozpoznawania liter i odczytywania sylab.
Rodzic rozkłada na podłodze sylaby – dziecko musi  je pozbierać. Może wziąć tylko te sylaby, które poprawnie odczyta.

„Znajdź parę” zabawa doskonalenie pamięci wzrokowej, spostrzegawczości oraz umiejętność odczytywania sylab i tworzenia wyrazów.
Rodzic rozkłada odwrócone karty z sylabami. Dziecko odkrywa jedną z kart, odczytuje sylabę. Następnie odkrywa drugą kartę. Jeżeli z odkrytych sylab daje się ułożyć sensowny wyraz – zabiera obie karty. Jeżeli nie – odwraca karty z powrotem. Podobnie postępuje rodzic. Zabawa kończy się, gdy z wszystkich sylab zostaną ułożone wyrazy.

,,Robot zdalnie sterowany" zabawa usprawniająca orientację w przestrzeni.
Dziecko jest robotem, którym steruje rodzic. Mówi jak „robot” ma się poruszać np. dwa kroki prosto, trzy krok w prawą stronę…

„Dobra pamięć” – zabawa rozwijająca koncentrację, stałości spostrzegania, pamięć i orientację przestrzenną.
Rodzic układa zestaw figur np. kwadrat, trójkąt i 2 koła. Dziecko ma zapamiętać ten układ. Rodzic zasłania figury – dziecko z pamięci odwzorowuje ten układ. Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając układ figur np. dwa kwadraty trójkąt, trzy prostokąty….

„Połącz liczby” – karta pracy; ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz umiejętności rozpoznawania liczb od 1 do 10.

 

Życzę dobrej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk