03.03.2021 - Środa
Drodzy rodzice!
Dziś zapraszam do zabaw i ćwiczeń rozwijających umiejętność analizy, syntezy słuchowej i wzrokowej oraz orientację przestrzenną i sprawność grafomotoryczną.
„Widzę w pokoju” zabawa rozwijająca umiejętność koncentracji uwagi i percepcję słuchową.
Rodzic mówi „Widzę w pokoju coś, co zaczyna się od głoski np. „t” – dziecko podaje nazwę przedmioty, który rozpoczyna się głoską „t” np. telewizor. Następnie rodzic mówi „Widzę w pokoju coś, co kończy się głoską… Może też zamieniać rolę i to dziecko będzie podawało, co widzi w pokoju… – a rodzic wymieniał przedmiot na podaną głoskę.
„Sylaby” zabawa rozwija umiejętność rozpoznawania liter i odczytywania sylab.
Rodzic rozkłada na podłodze sylaby – dziecko musi je pozbierać. Może wziąć tylko te sylaby, które poprawnie odczyta.
„Znajdź parę” zabawa doskonalenie pamięci wzrokowej, spostrzegawczości oraz umiejętność odczytywania sylab i tworzenia wyrazów.
Rodzic rozkłada odwrócone karty z sylabami. Dziecko odkrywa jedną z kart, odczytuje sylabę. Następnie odkrywa drugą kartę. Jeżeli z odkrytych sylab daje się ułożyć sensowny wyraz – zabiera obie karty. Jeżeli nie – odwraca karty z powrotem. Podobnie postępuje rodzic. Zabawa kończy się, gdy z wszystkich sylab zostaną ułożone wyrazy.
,,Robot zdalnie sterowany" zabawa usprawniająca orientację w przestrzeni.
Dziecko jest robotem, którym steruje rodzic. Mówi jak „robot” ma się poruszać np. dwa kroki prosto, trzy krok w prawą stronę…
„Dobra pamięć” – zabawa rozwijająca koncentrację, stałości spostrzegania, pamięć i orientację przestrzenną.
Rodzic układa zestaw figur np. kwadrat, trójkąt i 2 koła. Dziecko ma zapamiętać ten układ. Rodzic zasłania figury – dziecko z pamięci odwzorowuje ten układ. Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając układ figur np. dwa kwadraty trójkąt, trzy prostokąty….
„Połącz liczby” – karta pracy; ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej oraz umiejętności rozpoznawania liczb od 1 do 10.
Życzę dobrej zabawy!
Małgorzata Grabarczyk