Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

03.03.2021 - Środa

Dzień dobry.

Na początek zabawa ruchowa „Cztery pory roku” Bożeny Szuchalskiej - utrwalenie znajomości pór roku.
Wiosna, lato, jesień, zima
krążą dookoła.
Zgadnij jaka pora roku
do zabawy woła.
Dziecko maszeruje po kole i powtarza słowa rymowanki, gdy skończy mówić podnosi z podłogi jeden z obrazków przedstawiających różne pory roku i mówi jaką porę przedstawia podniesiona ilustracja. 
Zabawę powtarzamy 4 razy, za każdym razem możemy zmienić sposób poruszania się (marsz, chodzenie na palcach, piętach, trucht).

"Co nie pasuje do wiosny?" - ćwiczenie spostrzegawczości i umiejętności kojarzenia .
Dziecko ogląda wiosenny obrazek z elementami jesiennymi i zimowymi. Wskazuje elementy, które nie pasują do wiosny, np. grzyb, jagody, kolorowe liście, bałwan.

Poranne zabawy ruchowe (zabawy opisane 01.03.2021r.).

"Marcowy dywan" układanie form płaskich na płaszczyźnie, projektowanie dywanu, wykonanie stempli z ziemniaków.
Pomoce: ziemniaki, plastikowe noże, różnorodne materiały tekstylne mające kompozycje otwarte, chusteczki, serwetki mające kompozycje zamknięte.
Przebieg: „Kompozycje zamknięte i kompozycje otwarte” – zapoznanie z pojęciami. Wyjaśnienie pojęć plastycznych, wyszukiwanie przykładów w sali.
Wiadomości dla rodzica:
Kompozycja – w sztukach plastycznych układ elementów na płaszczyźnie zestawionych ze sobą w taki sposób, aby tworzyły one harmonijną całość.
Kompozycja otwarta to taka, w której elementy znajdujące się na płaszczyźnie ułożone są w ten sposób, że gdyby płótno zostało powiększone, to można by było ułożyć dalszy ciąg kompozycji. Przykłady kompozycji otwartej to: chodnik, materiał we wzory, wykładzina… Kompozycja zamknięta to taka, w której elementy przedstawione są w obrębie płótna w taki sposób, że stanowią zamkniętą całość i domalowanie czegokolwiek dalej byłoby trudne. Przykłady kompozycji zamkniętej to: dywan, chustka, serwetka (wzór zamknięty jest w jakiejś ozdobnej ramie, obwódce).

„Jaka to kompozycja?” – praca zespołowa (dziecko i rodzic tworzą zespół).
Zadaniem zespołu jest podzielić przygotowane materiały na kompozycje zamknięte i kompozycje otwarte. Sprawdzenie poprawności wykonania zadania.

„Stemple z ziemniaka” – wykonanie stempli. Pokaz gotowych stempli oraz sposobu ich wykonania. Dzieci samodzielnie wykonują stemple.

„Marcowy dywan” – wyjaśnienie dziecku sposobu wykonania pracy.
Dziecko otrzymuje kartkę, następnie ma ją ozdobić tworząc kompozycję zamkniętą lub otwartą.
Po wykonaniu pracy dziecko określa kompozycję, jaką wykonało.

W szatni na naszej tablicy grupowej będzie przygotowane miejsce, zachęcamy aby zawiesić na niej wykonane przez dzieci prace.

„Wiatr układa kompozycje” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się do dowolnej muzyki. Na hasło: kompozycja zamknięta – tworzy z rodzicem koło, na hasło: kompozycja otwarta – dziecko i rodzic stają w parze.

"Krakowiaczek" - zapoznanie z podstawowym krokiem tańca oraz pochodzeniem krakowiaka.

„Tworzymy pary” – ćwiczenia w dwójkach.
Dziecko i rodzic (rodzeństwo) ustawiają się w parze, twarzą do siebie, podają sobie ręce. Przy akompaniamencie ósemek obracają się w koło, podczas ćwierćnut puszczają ręce i wykonują słyszane wartości w dowolny, wymyślony przez siebie sposób:
- klaskanie w ręce,
- klaskanie w ręce nad głowa,
- dotykanie podłogi, na przemian: pięta i palce,
- tupanie…

„Echo rytmiczne” - wprowadzenie rytmu synkopy.
Wiadomości dla rodzica:
Synkopatermin muzyczny, przesunięcie akcentu z mocnej na słabą część taktu przez wydłu-żenie wartości nuty nieakcentowanej (słabej metrycznie) o część wartości nuty akcentowanej znajdującej się na mocnej części taktu (mocnej metrycznie).

Rodzic wykonuje temat, następnie dziecko powtarza grając na dowolnym instrumencie perkusyjnym (miska, plastikowe butelki). Rodzeństwo lub drugi rodzic wyklaskuje, wystukuje lub wytupuje podany rytm.

„Krakowiak” – słuchanie muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=NujJmbLNShw
- jaka jest to melodia: szybka czy wolna, wesoła czy smutna?
- Do czego nas zaprasza?

Wiadomości dla rodzica:
Krakowiak to polski taniec ludowy wywodzący się z okolic Krakowa, obecnie zaliczany do tańców narodowych. Początkowo krakowiaka tańczono wyłącznie na wsiach, z czasem stał się modny w całej Polsce. Jest to taniec szybki i wesoły, żywiołowy, wywodzący się z muzyki ludowej. Tańczy się go parami - zespołowo.

„Taniec Krakowiak” – oglądanie tańca w wykonaniu pary tanecznej. Zapoznanie z tańcem.
https://www.youtube.com/watch?v=qqXJCJ5W25s

„Szukamy przedwiośnia” - dziś mamy słoneczną pogodę, więc zachęcamy do spaceru np.: do parku.
Rozmowa połączona z obserwacją - rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej podczas szukania oznak przedwiośnia,

„Marcowy kalendarz pogody” – zapis pogody jaka jest kolejnego dnia. Utrwalenie nazw dni tygodnia.

„Wesoła historia o śniegowym bałwanku, który przed wiosną do morza uciekał” - słuchanie opowiadania E. Szelburg - Zarembiny.
Rozmowa na temat opowiadania.
- Kto był głównym bohaterem opowiadania?
- Jaką porę roku opisuje autorka?
- Po czym poznaliście, że jest to przedwiośnie?

„Przygody bałwanka” - opowiadanie odtwórcze dziecka na podstawie historyjki obrazkowej.
Dziecko buduje wypowiedź wielozdaniową. Dziecko patrzy na kolejne ilustracje i opowiada historię bałwanka.

Życzymy miłego dnia
Iwona Jedlińska, Marlena Dratkowicz

 

Język angielski

Dzisiaj nadal pozostajemy w świecie liczb. Wracamy do przeliczania wozów strażackich i do piosenki pt. 10 Little Fire Trucks”.

https://supersimple.com/song/ten-little-fire-trucks-carls-car-wash/

Zwracamy uwagę na sposób wyrażania w j. angielskim liczby mnogiej: 1 fire truck, 2 fire trucks (6-l).

Pobawmy się w przeliczanie w większym zakresie (6-l), w którym pomoże nam Baby Shark.

https://supersimple.com/downloads/baby-shark-counting-flashcards.pdf

Na koniec karta pracy dla 5-l (pamiętajmy, że przeliczamy po angielsku).

https://przedszkole.sp3.chojnice24.pl/cmsdata/galleries/zabki-20192020/przykladowe-karty-pracy-do-cwiczenia-w-domu/15106.jpg

I nieco trudniejsza karta dla 6-l, w której wypełnieniu pewnie będzie potrzebna pomoc rodziców lub starszego rodzeństwa.

https://en.islcollective.com/preview/201309/b2/colour-the-numbers-fun-activities-games_58898_1.jpg

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania
ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę dobrej zabawy!
Joanna Michalak