Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

03.03.2021 - Środa

Dzień dobry!
Dziś zapraszamy Was na dzień z parasolkami.

"Skaczemy przez kałuże" – zabawa ruchowa, w pokoju rozłożone są gazety. Dzieci, chodzą, biegają przeskakując gazety.

„Wesoły wietrzyk” – ćwiczenie oddechowe. Wykorzystajcie z domu chusteczkę higieniczną i poruszajcie się w rytm spokojnej muzyki dmuchając w nią.

„Ile mam parasoli” – zabawa matematyczna; przeliczanie par. Wydrukowane parasolki możecie wyciąć i przykleić na kartce papieru.

Przypomnijmy sobie wczorajsza zabawę „Jaka pogoda?”  – zabawa ruchowa. Rodzic pokazuje obrazek – symbol pogody:
- słońce – podskoki;
- deszcz – chodzą z rękami do góry tworząc parasolkę;
- śnieg – idą sztywni, zamarznięci.

„Deszczowe parasolki” - zabawa matematyczna - przeliczanie parasolek w zakresie 20, porównywanie wielkości. Rodzic zbiera od dziecka parasolki i wkłada je do koszyka. Dziecko ma za zadanie przeliczenie swoich parasoli. Rodzic rozkłada na dywanie sznurki większe, które zastąpią nam hula hop. Prosi dziecko o wyjęcie parasolki z koszyka i ułożenie w odpowiednim kole. Duże parasole do jednej pętli, przy którym jest położona duża parasolka, do drugiej małe parasole, gdzie jest położona obok mała parasolka. Zabawę prowadzimy do momentu wyjęcia wszystkich uzbieranych parasoli.

„Kra” – zabawa ruchowa. Na podłodze leżą gazety – lodowe kry. Dzieci mają za zadanie poruszać się tylko po krach w rytm ulubionej muzyki.

„Parasol” – praca plastyczna. Zamieńcie się w projektantów i stwórzcie swój wymarzony parasol. Będziecie potrzebować: kolorowy papier, nożyczki, klej, farby plakatowe, patyczki higieniczne do uszu, bibułę w ulubionym kolorze. Kapelusz parasolki wykonujecie z kolorowego papieru, rączkę z bibuły z której robicie kuleczki i przyklejacie na kartce papieru i na około malujecie deszczową pogodę patyczkiem do uszu, jak na ilustracji.

"Deszczowe zagadki" – układanka. Po wydrukowaniu, rozetnijcie każda zagadkę i obrazek. Przy pomocy rodziców dopasujcie i przyklejcie na kartce papieru = zagadka i obrazek.

Wyciszenie organizmu rodzice czytają dziecku bajkę pt.: Czerwony parasol autorki Doroty Kopeć. Po wysłuchaniu porozmawiajcie na temat bajki. Przykładowe pytania zadawane dziecku:
1. Jak miała na imię dziewczynka z bajki?
2. Gdzie dziewczynka poszła z mamą?
3. Co wydarzyło się na spacerze?
4. Co warto zabrać ze sobą w pochmurne spacery?

Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom wiersz pt.: Trzy słowa autorki Doroty Bentkowskiej i pobawcie się w zabawę „Grzeczne słowa” . Dziecko odpowiada na pytania:
1. W jakich sytuacjach należy użyć słowa „dziękuję”?
2. W jakich sytuacjach należy użyć słowa „proszę”?
3. W jakich sytuacjach należy użyć słowa „przepraszam”?
Następnie rodzic czyta zdania dziecku i prosi aby dziecko odpowiedziało jakim słowem należy je zakończyć.

„Podskoki z wierszykiem” -  zabawa ruchowa. Rodzic czyta treść wiersza „Trzy słowa” , a gdy padnie jedno z trzech słów (dziękuję, przepraszam, proszę) to zadaniem dziecka jest szybko: podskoczyć, klasnąć nad głową i usiąść z powrotem.

Miłego dnia
Monika Grzelak, Monika Garbarczyk

 

Język angielski

Dzisiaj nadal bawimy się z kolorami. Przypomnijmy sobie piosenkę „What’s your favorite color?
https://supersimple.com/song/whats-your-favorite-color/

Posłuchajmy jak w j. angielskim wyrazić, że np. „Żółty to kolor słońca” – „Yellow is the color of the sun”. Zapraszam do wysłuchania kolejnej piosenki o kolorach „Red, yellow, green, blue”.
https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/

Utrwalmy znajomość kolorów podczas wykonywania kart pracy.

Na koniec sprawdźmy czy nasze przedszkolaki potrafią już rozpoznawań i nazywać wszystkie kolory w j. angielskim.
https://drive.google.com/file/d/1PH9krPmnx_sIL-uJ8V01iOJhUTH6Aa82/view

W celu sprawdzenia poprawnej wymowy słów i wyrażeń w j. angielskim zachęcam do skorzystania ze słownika na stronie www.diki.pl

Życzę udanej zabawy!
Joanna Michalak