02-04.06.2020
Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej z wykorzystaniem materiału literowego.
Drzewa na wietrze – dziecko naśladuje jak drzewa kołyszą konarami, gdy szumi początkowo mały wietrzyk, stopniowo coraz większy, aż do potężnej wichury, poruszając przy tym płynnie ramionami.
Wyścig rąk – dziecko otrzymuje kartkę z bloku rysunkowego podzieloną pionową kreską na dwie równe części oraz dwie kolorowe kredki: - wyścig do środka kartki - wyścig od środka kartki - prawa ręka szybciej od lewej.
Rysowanie prostych i krzywych linii pomiędzy coraz bardziej zwężającymi się granicami – na kartkach z brystolu dziecko otrzymuje 3 rysunki zawierające:
- dwie proste równoległe w odległości 1cm
- dwie proste równoległe w odległości 5mm
- okrąg o promieniu 4cm oraz kilka okręgów o zmniejszających się promieniach co 5mm.
Zadanie dziecka polega na rysowaniu kredką linii pomiędzy równoległymi i okręgami tak, aby ich nie przeciąć.
Kreślenie w powietrzu jak największych liter b i d, na przemian używając obu rąk.
Obrazki - dziecko otrzymuje karty pracy zawierające litery b i d oraz odpowiadające im rysunki. Ma uzupełnić kształt liter b na zielono, d na czerwono, połączyć je z odpowiednimi obrazkami oraz pokolorować obrazki.
Chwytanie na haczyk – dziecko otrzymuje obrazki z przyczepionymi haczykami oraz wędkę. Zadanie polega na „złowieniu” obrazków zaczynających się na literę d.
Lepienie z plasteliny – dziecko lepi z plasteliny literę b oraz d.
Chodzenie po rozłożonej taśmie – rozkładamy tasiemkę (wstążkę, sznurek) zadaniem dziecka jest przejście po linii z wyprostowanymi ramionami.
Ćwiczenia rozluźniające napięcie mięśniowe:
- naśladowanie gry na pianinie
- pisania na maszynie
- strząsanie wody z palców
- wytrzepywanie piasku z rękawa -
- rozluźnianie i zaciskanie dłoni.