Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

02.03.2021 - Wtorek

Witajcie Kochane Przedszkolaki. Zapraszamy Was na kolejną porcję zabaw i zadań.

„Szlaczki” – rysowanie ołówkiem elementów literopodobnych - przygotowanie dzieci do nauki pisania.

„Ciepło - zimno” - zabawa wdrażająca do przestrzeganie reguł zabawy.
Dziecko odwraca się lub wychodzi z pokoju, rodzic chowa zabawkę. Po powrocie dziecko szuka zabawki za pomocą instrukcji słownej: mróz – bardzo daleko od zabawki, zimno - daleko, ciepło – blisko zabawki, gorąco – bardzo blisko zabawki.

„Co jest ciepłe a co zimne?” – zabawa słowna rozwijająca umiejętności logicznego myślenia u dzieci i szybkiej reakcji na określone sygnały.
Dziecko wymienia przedmioty, które kojarzą się z ciepłem i zimnem. Następnie rodzic mówi dowolny wyraz, jeśli kojarzy się z ciepłem dziecko klaszcze nad głową, kiedy z zimnem – uderza dłońmi o podłogę.

Poranne zabawy ruchowe (zabawy opisane 01.03.2021r.).

„Żegnaj zimo” – słuchanie inscenizacji. Rodzic czyta inscenizację jednocześnie pokazując wydarzenia za pomocą sylwet dziewczynki i bałwana.

Wypowiedzi dzieci na temat inscenizacji.
- Kto występował w inscenizacji?
- Kto to jest narrator?
- O czym opowiadała inscenizacja?
- Jak zmieniała się pogoda?
- Co działo się z bałwankiem?

„Wiosenny wietrzyk” – zabawa ruchowa.
Rodzic rozrzuca na dywanie paski białego papieru. Dziecko porusza się w rytm tamburyna (ulubionej muzyki), na głośniejsze uderzenie (dźwięk) podnosi pasek z podłogi. Zabawę powtarzamy, aż dziecko będzie miało 8 pasków.
Dziecko siadają na dywanie i przelicza paski.

„Basia i bałwanek” – utrwalenie pojęć: zdanie, wyraz.
Układanie zdań. Dziecko buduje zdania z wyrazami i układa je z pasków papieru, każdy pasek to wyraz.
Basia, bałwanek, zima, wiosna.
Przeliczanie wyrazów w zdaniach.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w parach z przyborem, kształtujących ogólną sprawność fizyczną.
Przybory: woreczek gimnastyczny, kolorowe kartki.
Część wstępna:
Zabawa z kolorowymi kartkami.
Rodzic podnosi czerwoną kartkę – ćwiczący wykonuje bieg w miejscu, żółtą kartkę – wykonuje pajacyki, niebieską kartkę – wykonuje leżenie tyłem, brązowa – przemieszcza się na czworakach. Czas zabawy około 2 minuty.
Część główna:
Dziecko i rodzic (rodzeństwo) stają w parze. Jeśli dziecko ćwiczy z rodzicem, rodzic może uklęknąć, aby jego plecy i plecy dziecka były na podobnej wysokości.
W parach plecami do siebie chwyt za dłonie w dole:
ruch: wznos ramion bokiem w górę, następnie opust ramion bokiem w dół.
W parach plecami do siebie chwyt za dłonie, ramiona w bok:
ruch: dzieci wykonują niezbyt obszerne krążenia ramion jedna osoba w przód, druga w tył, następnie zmiana kierunku
W parach plecami do siebie chwyt za dłonie, ramiona w bok:
ruch: skłony tułowia w bok, plecy proste przylegają do pleców współćwiczącego.
W parach plecami do siebie w odległości około 30 cm:
ruch: dzieci w parach wykonują skręt tułowia w swoją prawą stronę, stopy pozostają w miejscu, klaśnięcie w dłonie osoby współćwiczącej, następnie skręt tułowia w lewą stronę, klaśnięcie w dłonie, ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.
W siadzie rozkrocznym twarzą do siebie, stopy oparte o stopy dziecka z pary. Osoby ćwiczące chwytają się za dłonie i wykonują krążenia tułowia. Zmiana kierunku krążenia tułowia. 
- Ćwiczenie z woreczkiem gimnastycznym: dziecko w siadzie skrzyżnym, plecy proste, dłonie splecione ramiona tworzą koło, drugie dziecko (rodzic) w siadzie o nogach ugiętych twarzą do dziecka chwyta stopami woreczek i stara się przełożyć woreczek przez koło, zrobione z ramion dziecka, powtarza ćwiczenie 6 razy, zmiana w parze.
- Ćwiczenie jak wyżej tylko woreczek chwytamy raz prawa raz lewą stopą, powtarzamy po 5 razy na stopę, zmiana w parach.
- Dziecko wykonuje leżenie tyłem, na brzuchu kładziemy woreczek gimnastyczny, drugie dziecko (rodzic) w siadzie klęcznym na wysokości klatki piersiowej dziecka. Dziecko wykonuje wdech z jednoczesnym wciągnięciem brzucha, woreczek chowa się poniżej klatki piersiowej, a następnie wydech z uwypukleniem brzucha i wypchnięcie woreczka ku górze, rodzic sprawdza, czy ćwiczenie jest prawidłowo wykonywane. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie następnie zmiana w parach.
Część końcowa:
„Gotowanie mikstury” – zabawa ruchowa. Dziecko i rodzic na zmianę podają po dwa składniki mikstury, po ich podaniu rodzic wypowiada słowa: "kotle zmieszaj się", dziecko obraca się wokół własnej osi, a po zatrzymaniu wymienia kolejno "włożone" składniki do kotła. Ponownie dziecko i rodzic wymieniają kolejne składniki mikstury, rodzic powtarza "kotle zmieszaj się, a dziecko po obrocie wymienia składniki z pierwszej i drugiej rundy.

„Marcowy kalendarz pogody” – zapis pogody jaka jest kolejnego dnia - Uczenie systematyczności, poprzez codzienne uzupełnianie kalendarza pogody.

„Jaką pogodę lubi bałwanek?” – rodzaje marcowej pogody.
- Utrwalenie rodzajów pogody występujących w marcu.
Wysłuchanie zagadki Bożeny Szuchalskiej. Rozmowa na temat marcowej pogody.
W marcu jak w garncu - pogoda się zmienia, wszystkim bałwankom smutno jest.
Gdy deszcz i ciepło mówią do widzenia. Jaką pogodę chciałyby mieć?

„Bałwanki”dodawanie i odejmowanie w zakresie 8. Utrwalenie znaków matematycznych: +, – , =, <,>. Liczenie bałwanków małych i dużych. Układanie przez dzieci zadań o bałwankach. Zapis działań matematycznych.

Po wykonaniu zadań zapraszamy do obejrzenia "Domowego Przedszkola", odcinek "W marcu jak w garncu".
https://www.youtube.com/watch?v=Uae_R-0UZAw 

 

Pozdrawiamy
Iwona Jedlińska, Marlena Dratkowicz